سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تقدیر از حضور مسوولان کشوری، وزارتی، استانی و دانشگاهی در مراسم و تبریک میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، خاطر نشان کرد: در طی سال های حضور در دانشگاه، همواره شاهد تلاش ها و زحمات روسای سابق دانشگاه بوده ام. وی ادامه داد: این حسن اعتماد وزارت متبوع و آغاز دوره ی جدید مدیریتی را به فال نیک می گیرم و از این امانت سنگین در جهت کمک به مردم و محرومان جامعه، استفاده خواهم کرد.
کد خبر: ۷۶۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 16 July 2019

تابناک / به گزارش پایگاه خبری رشت پرس دکتر ارسلان سالاری با اشاره به سیاست های کلان در سطح کشور و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم، تاکید کرد: برای حرکت و رسیدن به دانشگاه نسل سه و چهار، می بایست اول دانشگاه نسل اول و دوم خوبی باشیم.

دکتر سالاری در ادامه، تمام دستاوردهای امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مرهون تلاش های روسای سابق و پرسنل پرتلاش دانشگاه دانست و افزود: پیشرفت ها در طول این سال ها کم نبوده اما همیشه کاستی ها، بیشتر نمود دارد. در این خصوص با وجود مشکلات و کاستی های موجود، دست به دست هم می دهیم و با یاری هم بر این چالش ها، فایق می آییم. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به وضعیت کنونی کشور و بدهی های سنگین دانشگاه، تصریح کرد: خوشبختانه، درآمد دانشگاه بیش از هزینه هاست و این نقطه قوتی جهت رفع موانع و برطرف کردن مشکلات است. در این خصوص با حضور دلسوزان و همراهان حوزه سلامت، برای رفع مسایل و کاستی های حیطه تجهیزات، دارو، رضایتمندی ذینفعان و پرداخت مطالبات پرسنلی تلاش خواهیم کرد.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح برنامه های خود در حیطه ی درمان، غذا و دارو، پژوهشی، فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و مالی، اذعان کرد:  به عنوان شاگرد اساتید حاضر در این مراسم، فرزند انقلاب و سرباز ولایت، با تلاش و همدلی خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در راستای برطرف نمودن موانع و نقاط قابل بهبود، گام بر خواهم داشت و با تاسی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت که بیمار جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشد، از تمام بدنه بهداشت و درمان استان و جریان های سیاسی، برای کمک به دانشگاه، استفاده خواهم کرد. 

دکتر ارسلان سالاری با بیان این که با همکاری و همفکری کلیه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، برنامه های راهبردی دانشگاه که قابلیت اجرایی داشته باشد، پیگیری می شود، چشم اندازی از برنامه خود در اداره دانشگاه را ارائه کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبودهایی که در حوزه بهداشت و درمان در استان وجود دارد، گفت: با وجود تلاش های مستمری که طی سال های گذشته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام گرفته اما هنوز در تجهیزات اولیه و مصرفی برخی بیمارستان های استان با کمبود مواجه هستیم که موجب نارضایتی کادر درمانی و طولانی شدن صف بستری بیماران در سطح استان شده است.

وی افزود: همچنین بدهی 600 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی که البته با وجود مطالبات عمده از سازمان های بیمه گر نیاز به بررسی دقیق دارد و مطالبات سنگین پرسنل دانشگاه که موجب بی انگیزگی همکاران شده نیز یکی از چالش هایی است که باید با تلاش و همدلی رفع شود.

سالاری فرسوده بودن زیرساخت های بیمارستان های استان به ویژه در شهر رشت را از دیگر مشکلات دانشگاه دانست و گفت: 55 پروژه دانشگاه نیمه تمام باقی مانده و مشکلات رفاهی در بیمارستان ها و خوابگاه های دانشجویی وجود دارد که باید با تلاش و همدلی بیشتر رفع شود.

وی تصریح کرد: نداشتن ردیف مجوز جذب اعضای هیات علمی و پرستاری و کادر درمانی هم از دیگر مشکلاتی است که باید با همفکری کارکنان حل کنیم.

سالاری با تاکید بر پیگیری ساخت بیمارستان های استان گفت: مطمئنا در حوزه درمان پیگیر اتمام بیمارستان  هزار تختخوابی خواهیم بود و تامین ضرورت های دارویی استان، ارتقای ناوگان اورژانس و بهره مندی از خیرین سلامت از جمله برنامه هایی است که در فهرست اولویت های دانشگاه قرار می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت بخش پژوهشی دانشگاه و تلاش برای هدایت منابع تحقیقاتی به سمت شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد اعتبارات پژوهشی را جذب کنیم و در حوزه غذا و دارو با ساماندهی خریدهای دارویی به تامین داروها و تجهیزات مورد نیاز  استان و کاهش مصرف دارویی و نظارت بر انباشت ها تمرکز کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مطالبات سازمان های بیمه گر افزود: مدیریت کسورات بیمه ای و پیگیری مطالبات سازمان های فوق به همراه حذف هزینه های غیر ضروری و پرداخت کارانه مطالبات پرستاران از دیگر برنامه هایی است که به طور حتم مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی بر تشکیل نشست های صمیمی با گروه های مختلف درمانی، بهداشتی و پزشکی دانشگاه تاکید کرد و گفت: با همفکری و همدلی و بهره مندی از همه ظرفیت های دانشگاه می توانیم خدمات بهداشتی و درمانی شایسته ای را به مردم و استان ارائه دهیم و ارتقای سلامت مردم را رقم بزنیم.

وی افزود: مسئولیت و امانت سنگینی به من واگذار شده که امیدوارم از همه ظرفیت های موجود در جهت کمک به مردم و محرومین استفاده کنم.

برچسب ها: علوم پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار