عضو هیات مدیره مجمع  خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای:
عضو هیات مدیره مجمع  خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گفت: باتوجه به اینکه در سال جاری با انتخابات مجلس روبه‌رو هستیم پیشنهاد ما این است که این کمیسیون‌ها از افراد متخصص تشکیل شود و افراد فاقد تخصص لازم در این کمسیون‌ها راه نیابند.
کد خبر: ۷۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ 17 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمود پژوم در نشست خبری که با موضوع ((مهارت آموزی در جهت پیشگیری از بیکاری و معضلات ناشی از آن )) در سالن اجتماعات این مجمع برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در کشورهای توسعه یافته سهم بسیار زیادی در مشاوره به دولت دارند به طور مثال در کشور ژاپن بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در تصمیم گیری‌های کشوری نقش ویژه‌ای دارند. در حالی که در کشور ما صحبت زیادی از توانایی‌های بخش خصوصی زده می‌شود اما این نهادها در تصمیم گیری‌ها نقش پررنگی ندارند.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای افزود: سازمان‌های مردم نهاد متشکل از افراد با تجربه‌ای هستند که می‌توان از این گروه جامعه می‌تواند راه گشای بسیاری از مسایل کشوری باشند. 

پژوم خاطرنشان کرد: امروزه ما بالغ بر 2500 دانشگاه در کشور داریم که هر فرد هزینه‌ بسیار زیادی برای تحصیل در این دانشگاه‌ها پرداخت می‌کند در حالی که خروجی این دانشگاه‌ها مطلوب نیاز‌های روز فرد و جامعه نیست و لذا باید به گونه‌ای در قوانین آموزشی بازنگری شود که فرد پس از پایان تحصیلات خود توانایی کار داشته باشد.

عضو هیات مدیره مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای تاکید کرد: یک واحد تولیدی زمانی که کالایی را می‌خواهد در بازار عرضه کند پژوهش‌های بسیاری در این خصوص انجام می‌دهد در حالی که دانشگاه‌های ما رشته‌های تحصیلی مختلفی را تولید می‌کنند در حالی که نمی‌دانیم برای چه تخصص و جایگاهی است.

وی با اشاره به ساخت اولین هنرستان تخصصی صنعت ساختمان در مشهد به همت خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و یک خیر عضو انجمن انبوه سازان ، خاطرنشان کرد: در صنعت ساختمان با نبود تکنسین مواجه هستیم. در کشورهای توسعه یافته اختلاف بین مهندس و تکنسین زیاد نیست و گاهی می‌توان دید که نقش تکنسین‌ها از مهندسین در پروژه‌ها بیشتر است.

پژوم تصریح کرد: در کشور‌های صنعتی و روبه‌ پیش‌رفت به ازای هر 1 مهندس، 3 تکنسین تعریف شده است اما وضعیت در کشور ما این آمار معکوس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار