در گفت‌وگو با ​مدیر کتاب‌‌سرای سروش بند‌رعباس مطرح شد:
مسعود محمودآبادی، طرح‌های حمایتی را در ترویج کتابخوانی در هرمزگان مؤثر دانست و از بی‌توجهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در تبلیغ طرح انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۶۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵ 18 July 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، این روزهایی که مردم گرفتار پنبهٔ درآمد و سنگ هزینه‌ها هستند، شاهدیم که پوست خربزه ارشاد از مطبوعات زیر پای کتابفروشان رفته و هرازگاهی خبری متأثر کننده‌ای که از حوزه فرهنگ، هنر و رسانه می‌شنویم یا می‌بینیم واقعاً مشکل از کجاست؟ به واقع زمانی‌که لیدر جریان انحرافی(فتنه) می‌شود مرجع تقلید مدیر کل ارشاد هرمزگان! امروز خروجی آن یک تنگ‌نظری واپسگرایانه شده است که شاهد واکنش‌های هیستریک این مدیرکل کار نابلد هستیم که خود را سپرده به انگشتان دست عروسک گردان پشت صحنه، امیدواریم استاندار هرمزگان به جای به تن کردن پوستین قانونی به اقدامات این مدیرکل و علی‌رغم حمایت‌های بی‌قید و شرط از رضا کمالی زرکانی که از تصدی و شاید تصاحب صندلی مدیرکلی ارشاد شروع شد و ادامه دارد به خود بیاییند تا بحران‌های فرهنگی بیش از این سر باز نکرده با تدابیر ویژه به ادامه این اقدامات ایذایی پایان دهند.

مدیرکل ارشاد هرمزگان، با عدم تبلیغ طرح‌های حمایتی ترویج کتابخوانی را لگدمال کرد

مسعود محمودآبادی، مدیر کتاب‌‌سرای سروش بند‌رعباس در گفت‌و‌گو با (ایبنا) درباره برگزاری تابستانه کتاب 98 بیان کرد: در همه دوره‌های طرح‌های فصلی مشارکت داشتم و از نخستین‌ کتاب‌فروش‌هایی هستم که به عضویت این طرح پیوستم. اجرای این طرح را در افزایش مراجعه مردم به کتاب‌‌فروشی‌ها مؤثر می‌دانم، چراکه با توجه به آب‌و‌هوای به شدت شرجی این‌ روز‌های استان، فروش کتاب‌سرای سروش هم‌زمان با نخستین روز تابستانه کتاب در مقایسه با روز قبل از آن دو برابر شد.
وی با اشاره به تخصیص یارانه تابستانه کتاب افزود: وضعیت کتابخوانی در استان هرمزگان مطلوب نیست و برگزاری طرح‌های حمایتی در افزایش سرانه مطالعه تأثیر قابل‌توجهی دارد؛ علاوه‌براین در مقایسه با افزایش قیمت کتاب به نظر می‌رسد میزان یارانه خرید افزایش مناسبی داشته است.

صدای آشپز هم از شوری آش درآمد

محمود‌آبادی با انتقاد از بی‌توجهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبلیغ طرح‌های حمایتی ادامه داد: کتاب‌فروشی‌های عضو طرح‌های حمایتی با استفاده از ابزار فضای مجازی از‌جمله اینستاگرام و یا نصب پوستر خود به تبلیغ آغاز طرح اقدام می‌کنند.
مدیر کتاب‌‌‌سرای سروش در مقایسه توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد به تبلیغ نمایشگاه‌های استانی در مقایسه با طرح‌های حمایتی گفت: در‌حالی‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آستانه برگزاری نمایشگاه استانی با هزینه خود، حتی به نصب پوستر تبلیغاتی 40 درصد تخفیف، کنار ساحل اقدام می‌کند، نامه شروع طرح‌های حمایتی، پنج روز گذشته از طرح به دست کتاب‌فروشان می‌رسد. طی 10 دوره برگزاری طرح‌‌های حمایتی حتی یک‌بار از سوی اداره کل تبلیغ نشد.
محمود‌آبادی درباره میزان استقبال مردم از طرح‌های حمایتی بیان کرد: مخاطبان کودک و نوجوان از مخاطبان اصلی طرح‌های حمایتی هستند این میزان استقبال از فعالیت ناشران نو‌پا و خلاق نیز تأثیر گرفته است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار