نماز جمعه
 نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولان ایران اسلامی با قدرت از منافع ملی و خواسته‌های مردم در برابر زیاده خواهی دشمنان و در پیمان بین المللی برجام دفاع می‌کنند
کد خبر: ۷۶۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 19 July 2019

 آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: کشور‌های اروپایی ۱۱ تعهد از جمله بازگرداندن بهای نفت و ارتباط بانک‌های جمهوری اسلامی ایران با بانک‌های جهانی را برعهده گرفته بودند که تا کنون هیچ کدام از این تعهدات عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: مسئولان نماینده و امین ملت در برجام هستند و شجاعانه و قاطعانه از حق مردم کشور در این پیمان بین المللی دفاع می‌کنند.

امام جمعه اراک با گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالروز تاسیس نماز جمعه توسط امام راحل (ره) خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه از جمله آثار گران سنگ انقلاب اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: نماز جمعه اکنون به برکت امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی  در ۸۹۰ نقطه شیعه نشین و ۱۰۰ منقطه  سنی نشین کشور برگزار می‌شود که سرمایه بزرگ سیاسی و فرهنگی کشور است.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نماز جمعه  مایه عزت، شرف، سربلندی امت اسلامی و بخش مهمی از سرمایه  اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: مردم استان مرکزی به عنوان استان امام راحل (ره)، آیت الله اراکی و خوانساری و استان ۶۲۰۰ شهید والا مقام باید در نماز جمعه حضور پرشور و فعال تری داشته باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگ اسلام و قرآن و خط مقدم ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه‌ها و دشمنی بدخواهان  انقلاب اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی یاد آور شد:  ۳۴ مدرسه طلبگی خواهران و برادران در پایه‌های مختلف ۲، سه و چهار در استان مرکزی فعال است و تا کنون ۲ هزار طلبه خواهر در این مدارس دانش آموخته و ۲ هزار نفر در حال تحصیل هستند.

وی با یادآوری ایجاد مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج) در استان مرکزی گفت: این مدارس در مقاطع مختلف پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و سطح یک و ۲ در استان فعال هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مدارس امام مهدی (عج) در استان از بازدهی مناسبی برخوردار است و می‌طلبد که  مردم با ارایه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به این مدارس زمینه افزایش ارایه خدمت به دانش آموزان را فراهم کنند.



 امامان جمعه استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها بر تقویت همگرایی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کردند و گفتند: مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی خواست همگانی است و حاشیه امن در آن معنایی ندارد.

 امام جمعه ساوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: رویکرد دستگاه قضایی در دوران جدید فعالیت برخورد بی ملاحظه با مفاسد است و مردم و سایر قوا در این امر همراه قوه قضائیه هستند.

حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» افزود: فساد در نظام اسلامی معنایی ندارد و در این راستا  نسبت‌های فامیلی یا وابستگی به مقامات نمی‌تواند  حاشیه امن درست  کند.

وی افزود: مردم انتظار دارند که مفسدان اقتصادی و متخلفان اجتماعی با  سرعت و دقت  شناسایی شوند و نتایج بررسی فساد آنان نیز به صورت شفاف برای عموم  مطرح شود چرا که اجرای عدالت و مبارزه با فساد از مولفه‌های برجسته در گام دوم انقلاب تعریف شده است.

خطیب جمعه ساوه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مسئولان باید  برای رفع مشکلات اقتصادی به خصوص سامان وضعیت مسکن برای مستاجران  چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام حسینی  عنوان کرد: تامین اجاره مسکن بالا و غیرمنطقی در شرایط اقتصادی  کنونی  برای اقشار ضعیف جامعه به خصوص نسل جوان غیرممکن و دشوار است.

وی افزود: مردم باید در این خصوص به همدیگر کمک کنند و نسبت به مستاجران رحم و شفقت داشته باشند و در ایام اخیر پویش‌های مردمی برای مهرورزی و تقدیر از صاحب خانه‌های با مروت نیز یکی از اقدامات ارزنده بود.

امام جمعه ساوه همچنین در مورد گرانی کالا‌ها گفت: این مهم را نباید با تحریم  گره زد، زیرا ریشه بسیاری از گرانی‌ها ناشی از جولان سودجویان و فرصت طلبانی در سایه  است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: شرط تشکیل دولت اسلامی رعایت مواردی از قبیل: سلامت اقتصادی، اخلاق سیاسی مدیران و اعمال شایسته سالاری و عدالت محوری است.

وی  در ادامه با گرامیداشت ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت: این نهاد نبض نظام و ضامن ادامه حیات آن است و دارای نقش و کارکرد‌های مهمی از جمله نظارت بر مصوبات مجلس و تطابق آن با قانون اساسی و شریعت اسلامی، نظارت بر فرآیند انتخابات‌ها و احراز صلاحیت نامزد‌ها است.

امام جمعه خمین:همراهی همه بخش‌ها در رسیدگی به مفاسد اقتصادی ضروری است

امام جمعه خمین گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی  خواست همه مردم است و در این مسیر همراهی همه بخش‌ها ضروری است.

حجت الاسلام سید «علی حسینی پور» افزود: نظام اسلامی متعلق به تک تک دلسوختگان ایران است و از شکل گیری حاکمیت اسلامی تاکنون همه بخش‌ها در کنار هم برای اقتدار و اعتلای نظام کوشیده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: حجاج  ایرانی در سفر به سرزمین وحی سفیران نظام جمهوری اسلامی هستند و وظایف مهمی را بر عهده دارند.

امام جمعه شهرستان خمین ادامه داد: ایران در برجام به همه تعهدات پایبند بود، اما ایران اسلامی همواره دست بر زانوی خود داشته و برای پویایی کشور به داشته‌های داخلی تکیه می‌کند.
حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت:  روابط بین الملل با دیگر کشور‌ها تا زمانی که عزت نظام به ذلت تبدیل نشود مورد قبول است.
وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن افزود: این افزایش ل. تحمل نیست و باید هرچه سریعتر راهکار مناسبی برای آن اتخاذ شود.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: صاحبان مسکن باید با مستاجران مدارا کنند چراکه این موضوع در آموزه‌های دینی سفارش شده است.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

امام جمعه زرندیه: امنیت ملی خط قرمز نظام اسلامی است

 خطیب جمعه زرندیه گفت: حفظ امنیت ملی خط قرمز نظام اسلامی است و ملت فهیم ایران با اقتدار از آرمان‌ها و امنیت کشور دفاع می‌کنند.

 حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» در خطبه‌های نماز جمعه شهر مامونیه، افزود: ملت ایران و نیرو‌های نظامی و انتظامی به دشمنان اعلام می‌کنند که  نسبت به امنیت کشور و حفظ خاک میهن اسلامی ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد و اجازه تعرض به هیچ کسی داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی قدردان نیرو‌های نظامی و انتظامی هستند چرا که عزتمندی نظام را به ارمغان آورده اند.

خطیب جمعه زرندیه اظهار داشت: ملت ایران برای مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز قاطعانه پای کار است و با مسئولان همراهی دارد.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه شهری استان مرکزی اقامه می‌شود.

  نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار