مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در سومین شهرستان آذربایجان غربی نیز آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 01 August 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر نانبخش مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان غربی گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در راستای عملیاتی شدن حذف دفترچه‌های کاغذی درمانی و با هدف ایجاد پرونده الکترونیک بیمه شدگان به صورت پایلوت استانی در شهرستان‌های نقده، سلماس اجرا شده و به زودی در شهرستان ماکو نیز آغاز خواهد شد .

او در تشریح اهداف اجرای این طرح گفت: در طرح حذف دفترچه‌های درمانی، راحتی شهروندان را مدنظر داریم و این برنامه با همکاری موسسات تشخیص و درمانی طرف قرارداد می‌تواند ثمرات بسیاری در سیستم بهداشت و درمان داشته باشد .

نانبخش ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۶۵ هزار نفر در شهرستان ماکو، ۷۵ هزار نفر در نقده و ۵۴ هزار نیز در سلماس تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند و در مجموع در سه شهرستان ۱۴۵ مرکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد این اداره کل است که به جمعیت تحت پوشش ارائه خدمت می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: با حذف دفترچه، اطلاعات بیمار در سامانه به ثبت میرسد و تنها با ارائه کد ملی از سوی بیمار، دسترسی به پرونده سلامت بیمه شده امکان پذیر است؛ و نسخه پزشکی الکترونیک صادر می‌شود .

وی در پایان متذکر شد که این خدمت در فاز اول دربخش خصوصی آغاز گردیده و کم کم بخش دولتی نیز به این سمت سوق داده خواهند شد و با توسعه این برنامه در تمامی شهرهای کشور نظام پرداخت به موسسات نیز منظم تر شده و روند رسیدگی به اسناد درمانی بهبود خواهد یافت .

هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۵ صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان، عشایر و ساکنین شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان در حال فعالیت است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار