در کشور ژاپن واژه‌ای به نام «شرمساری» وجود دارد که به جای وجدان از کلمه «شرمساری» استفاده می‌شود و اگر کسی به وظایف و مسئولیتهایش در قبال مردم و جامعه عمل نکند شرمسار و شرمنده می‌گردد. همین شرمساری موجب پیشرفت کشور ژاپن و استعفای مکرر مسئولین در ژاپن شده و اگر مسئولی کارش را خوب انجام ندهد خودکشی و یا حداقل استعفاء کند.
کد خبر: ۷۶۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 04 August 2019

تابناک هرمزگان، حسن عباسی؛ در فضای مجازی خبری مبنی بر پیگیری استاندار برای بازسازی لوله‌ی شکسته شده آب یک روستا از توابع میناب با «آب و تاب» فراوان منتشر گردید و به شکلی حماسی از این عملکرد دفاع شد.
حال چند سؤال مطرح می‌شود:
آیا اگر استاندار دستور نمی‌داد و مثلاً پیگیری نمیکرد آیا مسئولین مربوط به اتفاقات آب نابینا و ناشنوا بودند و مثل فیلم‌های بالیوود باید استاندار محترم به شکل ابر قهرمان وارد داستان شده و در انتها انجام یک کار معمولی که وظیفه‌ای مشخّص است را به عنوان عملکردی ماورائی و خارق العاده از جانب استاندار مطرح شود؟

آیا مسئولین، مسئولیتی در قبال عملکردشان دارند!؟

استاندار همه کاره استان و نماینده ارشد دولت در هرمزگان و پدر خانواده محسوب می‌گردد ، پیگیری و رفع مشکلات استان (خانواده) وظیفه و مسئولیّت ایشان است نه کاری ماورائی و غیر معمول! اما خبر به گونه‌ای منتشر شد که گویا اگر جنابشان وارد مسئله نمی‌گشت به جای بیست و چهار ساعت، 24 روز یا «بیست و چهار» ماه یا حتی بیست و چهار سال باید ترمیم یک لوله شکسته شده طول می‌کشید.
جناب استاندار و مسئولین مربوطه بیست و چهار ساعت آب خانه خودشان را قطع کنند تا متوجه شوند نداشتن آب برای بیست و چهار ساعت که نه برای یک ساعت هم در روستائی در هرمزگان فاجعه می‌باشد.
سؤال دوم اینکه آیا هر کسی که به وظایف خود عمل می‌کند بایستی آنرا با «آب و تاب» و اخبارش را بسیار وسیع منتشر و به رخ مردم بکشد.
مثلاً اگر روزی معلمّی به دلیلی در محل کار خود حاضر نشد و معلّم دیگری کلاس را اداره کرد «روابط عمومی آموزش و پرورش» اعلام کند که به دستور جناب مدیر کل معلم دیگری به کلاس فرستاده شد و آنچنان و اینچنان موضوع را بزرگ و ویژه نشان دهند.
در کشور ژاپن واژه‌ای به نام «شرمساری» وجود دارد که به جای وجدان از کلمه «شرمساری» استفاده می‌شود و اگر کسی به وظایف و مسئولیت‌هایش در قبال مردم و جامعه عمل نکند شرمسار و شرمنده می‌گردد.
همین شرمساری موجب پیشرفت کشور ژاپن و استعفای مکرر مسئولین در ژاپن شده و اگر مسئولی کارش را خوب انجام ندهد خودکشی و یا حداقل استعفاء کند.
مثلاً اگر یک دقیقه برق منطقه‌ای قطع شود وزیر مربوطه شرمسار و پانزده دقیقه در حالت تعظیم در حضور خبرنگاران قرار می‌گیرد و از بابت قطع یک دقیقه‌ای برق از مردم ژاپن عذرخواهی می‌کند و سپس استعفا می‌دهد، حال لوله‌ی آب یک روستا دچار مشکل شده و بیست و چهار ساعت آب نداشته‌اند فکر می‌کنم اگر این اتفاق در ژاپن روی می‌داد مسئول مربوطه شرمسار و پس از بازسازی به دلیل طول کشیدن داستان به مدّت بیست و چهار ساعت حتماً استعفا می‌کرد.
در ایران در طی دو دهه‌ی گذشته مسئولین اجرائی به دلیل کم‌کاری و فاصله گرفتن از مردم در صورت انجام یک کار ساده انتظار تشویق و هورا کشیدن مردم برای خودشان را دارند.
در واقع باید علّت خرابی لوله مشخّص و همه‌ی مسئولین از ریز و درشت بابت صدمه دیدن و آسیب مردم روستا شرمسار و عذرخواهی می‌کردند.
مسئولین محترم در تمام کشور آنقدر به این مردم نجیب و فداکار ایران بدهکارند که تا ابد شرمسار این ملّت نجیب خواهند بود.
یادمان نرود امام عزیزمان در وصیّت نامه سیاسی عبادی خود فرمودند: "خدایا تو شاهد باش که امّت من بیشتر از امّت رسول‌الله در صدر اسلام در راه اسلام و انقلاب مقاومت و ایستادگی داشتند"
حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت بارها خود را خادم ملّت نامیده و به آن افتخار کرده‌اند حال مسئولین برای تعویض و بازسازی یک لوله‌ی آب انتظار تشویق و تشکر از جانب زمین و زمان را نداشته باشند، به امید آنکه بابت انجام ندادن درست کارهایمان شرمسار باشیم نه بابت انجام وظایف‌مان طلبکار....
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار