خبر ضرب و شتم یک پرستار شیرازی توسط پزشک با واکنش‌های شدیدی مواجه شد؛ در پی این اتفاق، تشکل‌های صنفی پرستاران سراسر کشور این عمل زشت را محکوم کردند.
کد خبر: ۷۶۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 04 August 2019

 

تابناک / یک حادثه در شیراز، موجی از همدلی و اعتراض پرستاران را برانگیخت: «ضرب و شتم یک پرستار توسط پزشک».

محسن حاتمی (عضو سازمان نظام پرستاری شیراز) در ارتباط با این حادثه دردناک می‌گوید: پرستاران جزو مظلوم‌ترین و نجیب‌ترین اقشار زحمتکش جامعه  هستند که همواره مورد بی‌مهری و عدم اجرای قوانین حرفه‌ای و برخوردهای تبعیض آمیز سیستم بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند. پرستاران اگرچه هیچگاه و در هیچ شرایطی از خدمت‌رسانی موثر به بیماران فرو گذار نبوده‌اند، اما همواره کمبودها و اشکالات سیستم را بر دوش کشیده و در خط مقدم پاسخگویی قرار داشته‌اند؛ جمعه شب، یک پزشک متخصص در یکی از بیمارستان‌های استان فارس، یک پرستار را مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار می‌دهد و خانم پرستار دیگری که در بخش حضور داشته، به دلیل دیدن این صحنه‌ها دچار استرس شده و تا مرز سقط جنین پیش رفته است. ضرب و شتم پرستار شیفت سرانجام با دخالت پلیس ۱۱۰ پایان پذیرفت.

وی افزود: شب حادثه اعضای نظام پرستاری برای دلجویی از پرستاران  در بیمارستان مذکور حضور یافته و در جریان امور قرار گرفتند؛ این دو پرستار به دنبال ادامه روند شکایت از این پزشک هستند و از مسئولین انتظار می‌رود که با پیگیری این ماجرا از حقوق قشر زحمتکش پرستار دفاع کنند.

این اتفاق، موجی از همدلی میان پرستاران برانگیخت؛ تشکل‌های پرستاری در استان‌های مختلف به این حادثه دردناک اعتراض کردند؛ خانه پرستار خراسان رضوی، حمله به  پرستار بیمارستان در شیراز، توسط یکی از پزشکان متخصص را محکوم نموده و از مراجع قضایی و مسئولان عالی وزارت بهداشت، تقاضای رسیدگی و مجازات فرد ضارب و خاطی را دارد.

در بیانیه این تشکل کارگری آمده است: «جامعه‌ی پرستاری کشور با هوشیاری کامل نتیجه‌ی کار را رصد خواهند کرد.»

نظام پرستاری شرق گیلان نیز در بیانیه‌ای آورده است: «در سیستم کنونی وزارت بهداشت، "پرستار" ربّ‌النوعِ زحمت کشیدن، کار، رنج، جهاد کردن، اخلاص ورزیدن و فداکاری‌ست. رب‌النوعی که در همین سیستم به تکرار ثابت کرده است که در اوج تمامی فشارها و تبعیض‌ها همواره در پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و اصول حرفه‌ای پیشگام بوده است. پیشگام بوده است و زخم خورده است، پیشگام بوده است و توهین شنیده است، پیشگام بوده است و بی‌اخلاقی دیده است. لذا نظام پرستاری وظیفه ذاتی و شرعی خود می‌داند به مساله ضرب و شتم پرستار شیرازی توسط پزشک، ورود نموده و از طریق مراجع ذیصلاح، پیگیری لازم تا حصول نتیجه‌ی نهایی را بعمل آورد. در همین چارچوب اعلام می‌داریم، جامعه‌ی پرستاری در مقابل هر گونه بی‌احترامی و توهین، در اتحادی کامل، عکس‌العمل لازم، منطقی و سریع  نشان خواهد داد.»

هیات مدیره نظام پرستاری اردبیل و شهرستانهای تابعه نیز به نمایندگی از جامعه پرستاری با تاکید بر جایگاه حساس پرستار در نظام سلامت و درمان کشور، ضمن حمایت از بیانیه همکاران پرستاری در استان‌های دیگر، خواستار تحقق مطالبات جامعه پرستاری (اتاق عمل، بیهوشی و فوریت‌های پزشکی) شده و ابراز امیدواری کرده  وزیر محترم بهداشت و نمایندگان مجلس به این مهم اهتمام ورزیده و با پیگیری خواسته‌های بحق پرستاران، مرهمی بر آلام و حقوق ضایع شده چندین ساله آنها بگذارند.

در این شرایط، جامعه پرستاری که بسیار سریع به این حادثه دردناک و غیراخلاقی واکنش نشان داده، در انتظار حصول نتیجه است؛ محسن حاتمی در انتها می‌گوید: از وزارت بهداشت توقع داریم موضوع را سرسری نگیرند و در کنار پرستاران بایستند و به این خود برتربینیِ برخی پزشکان خاتمه دهند.

منبع: ایلنا
برچسب ها: پرستار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار