کد خبر: ۷۷۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱ 09 August 2019

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارشاد به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی کشور می تواند نظارت بیشتری بر طراحی، دوخت و پخش البسه و پوشاک داشته و نسبت به وضعیت فعلی در زمینه پوشش و عفاف و حجاب پاسخگو باشد.
به گزارش تابناک هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با میزان، پیرامون وضعیت نابسامان پوشاک بانوان بخصوص مانتوهای عرضه شده در فروشگاه‌های لباس گفت: من می‌توانم نظر شخصی خودم را نسبت به مسئله بدهم، در درجه اول ما قانون مد و لباس داریم که در آن تمامی تعاریف و هنجارها لحاظ شده است.

وزارت ارشاد باید نسبت به وضعیت کنونی حجاب پاسخگو باشد/باید با متخطیان صنف پوشاک برخورد جدی شود

وی در همین راستا ادامه داد: نکته دوم در مقوله عفاف و حجاب اصناف هستند که از نظر من باید با دقت با آنها برخورد کرد، این اصناف ماموریت های ویژه ای در بخش عفاف و حجاب دارند و ما باید عملکرد آنها را در این زمینه مورد ارزیابی قرار دهیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: نکته سوم اماکن و نیروی انتظامی است، این نیرو می تواند با هرگونه ناهنجاری و تخطی خارج از عرف برخورد کند، این برخوردها از سوی نیروی انتظامی به هیچ عنوان مشکل قانونی ندارد.
وی کنترل فضای مجازی را لازم دانست و اذعان کرد: نکته بعدی در این زمینه فضای مجازی است، در این فضا عدم وجود یک مدیریت بومی و برخورد با متخلفین فضای مجازی بنا به تناسب وضعیت موجود به خوبی احساس می شود.
وی اشاعه عفاف و حجاب را نیازمند فرهنگسازی بومی دانست و تاکید کرد: مهمتر از همه اینها باید برای رسیدن به ارزش های اصلی اسلامی فرهنگسازی صورت گیرد، نمی توان تنها به برخورد سلبی اکتفا کرد، شاید برخورد سلبی جواب باندهای فساد را بدهد اما توده مردم نیازمند فرهنگسازی در این زمینه هستند.
سالک وظیفه وزارت ارشاد در پدیده بدحجابی را وظیفه‌ای سنگین اعلام و خاطرنشان کرد: نکته آخر در این زمینه نظارت است، وزارت ارشاد به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی کشور می تواند نظارت بیشتری بر طراحی، دوخت و پخش البسه و پوشاک داشته و نسبت به وضعیت فعلی در زمینه پوشش و عفاف و حجاب پاسخگو باشد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار