وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: نگذارید خدمات رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آلوده به سیاست زدگی شود.
کد خبر: ۷۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ 09 August 2019
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از صدا و سیما، سعید نمکی امروز در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خطاب به مدیران این عرصه افزود: روابط عمومی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نباشید شما روابط عمومی وزارت بهداشت هستید سعی کنید فعالیت‌های وزارت بهداشت را به گوش مردم برسانید و تقاضای مردم و کاستی‌های خدمات ما به مردم را به مدیران منعکس کنید.
وی گفت: ویترین و نمایانگر حرکت‌های مثبت وزارت بهداشت در سطح ملی و به گونه‌ای امین مردم در بیان کاستی‌ها به مسؤولان وزارت بهداشت باشید. شما باید حتی خدمات یک بهورز در دورترین نقطه مملکت را منعکس کنید.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: وظیفه داریم خدمات وزارت بهداشت را به گوش مردم برسانیم و نگذاریم مشکلات مردم به گونه‌ای حاد شود که از حلقوم دیگران (ضد انقلاب و نیرو‌هایی که برای مردم دلسردی مردم تلاش می‌کنند) بشنویم.
نمکی خطاب به مدیران روابط عمومی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و نهاد‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت افزود: آلوده به سیاست زدگی نشویم و زیر بیرق رهبری برای وحدت ملی تلاش کنیم، زیرا بزرگترین آفت امروز مملکت انزوای گروهی است.
وی گفت:​ امروز دشمنان این نظام همه با هم متحد شده اند، اگر در درون مرز‌ها نیز ما به اختلاف منش و نزاع‌های گروهی مبتلا شویم و روابط عمومی‌ها در این شیپور بدمند جز تضعیف نظام نیست پس در وحدت بکوشید.
وی افزود: من وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مردم این سرزمینم، از اصلاح طلب تا شیعه و سنی و زرتشتی ما متولی سلامت مردمیم نباید به سیاست زدگی مبتلا شویم من بار‌ها هم گفته ام که واگن وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست زدگی نمی‌بندم ما با دولت تدبیر و امید بیعت کردیم، اما اجازه نمی‌دهیم سیاست زدگی وارد وزارت بهداشت شود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد:​ روابط عمومی‌ها باید بیانیه گام دوم و اسناد بالادستی را اجرا کنند امروز ضرورت‌هایی که نمونه آن کار شما در بسیج میلیونی فشار خون بود به طوری که دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از ایران به طور خاص تشکر کرد.
نمکی افزود: تاکنون بعد از انقلاب از طرف (WHO) چنین تشکری به طور ویژه نشده است آن هم در اوج تحریم‌ها که دشمنان فکر می‌کنند باید شاخص‌های سلامت ما دچار تنزل شود در حالی که تشکر سازمان بهداشت جهانی به صورتی بود که گفته شد ایران از کشور‌های پیشتاز در کنترل بیماری‌های غیر واگیر است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ما علاوه بر بیماری‌های غیر واگیر در برخی از نقاط کشور نیز دچار بیماری‌های عفونی، بهداشت روان، دیابت، مشکلات سرطان‌ها و سوانح جاده‌ای نیز هستیم، گفت: ​ما کشوری گسترده با تنوع اقلیم و تنوع بیماری هستیم که اگر به سراغ بیماری‌های غیر واگیر رفتیم نباید بگوییم کاری به بیماری‌های واگیر نداشته باشیم بلکه باید در هر دو زمینه تلاش کنیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه ما باید در راستای تغییر سطح زندگی مردم تلاش کنیم، افزود: شعار اول ما این است که هر خانه یک پایگاه سلامت است که شما روابط عمومی‌ها باید در این زمینه کمک کنید و با شیوه‌های هنرمندانه راه ورود به خانه‌ها را پیدا کنید.
نمکی گفت: ارتباطات با مردم زبان مناسب می‌خواهد، زبان شمال شهر تهران با سراوان سیستان و بلوچستان فرق دارد و این روابط عمومی‌های هر استان و محل است که باید شیوه ارتباط با مردم آن منطقه را مشخص کند.
وی افزود: ما حق نداریم برای شما روابط عمومی‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها تعیین تکلیف کنیم شما‌ها باید شیوه و روش پیوند با مردم منطقه تان را برای ما بگویید.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: روابط عمومی‌ها باید برای اجرای برنامه‌های ملی که در پیش داریم مدل‌های محلی تعریف کنند نمی‌توانیم با یک نظام کلیشه‌ای دست همکاران را در استان‌ها ببندیم.
نمکی افزود: ما کشوری هستیم که همیشه در معرض بحران‌ها هستیم برای آن‌ها هم باید با همکاری‌های بین بخشی و شیوه‌های امدادی متناسب با فرهنگ مردم هر منطقه به صورتی که تحقیر هم نشوند مدل بومی خدمت رسانی تعریف کرد.
وی گفت: از ظرفیت بیرون مجموعه نیز روابط عمومی‌های دانشگاه علوم پزشکی باید کمک بگیرند، از اصحاب رسانه‌ها بیشتر کمک بگیرند، درست نیست که هر انتقادی از طرف اصحاب رسانه عنوان شد فاصله ایجاد کند البته این به آن معنا نیست که درگیر کنش‌ها و رانش‌ها شویم ما کار زیاد داریم یا باید جواب هر حرف بی ربط را بدهیم یا باید کار‌های بر زمین مانده را انجام دهیم ما می‌خواهیم به مردم خدمت رسانی کنیم و وقت نداریم که به حاشیه بپردازیم پس شما روابط عمومی‌ها سعی کنید وارد برخی بحث‌ها نشوید، زیرا مردم خیلی به کمک شما نیاز دارند، اما بدانید هر انتقادی هم معنی تضاد با ما نیست از ظرفیت هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب رسانه بیشتر استفاده کنیم تا برای آینده نظام گام‌های مؤثرتری برداریم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: لطیف‌ترین و ناب‌ترین اندیشه‌های هنرمندانه باید در روابط عمومی‌ها کار کنند به صورتی که همکاران روابط عمومی با ظریف‌ترین روش‌های گفتگو با مردم ارتباط داشته باشند.
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار