به بهانه دستور وزیر بهداشت برای پس گرفتن شکایت از خبرنگاران؛
نمونه بارز این سخت گیریها وتلاش برای بستن دهان منتقدین را در همین وزارت بهداشت در سطح کشور شاهدیم،همین وزیری که روز گذشته به معاون حقوقی و پارلمانی خود ابلاغ نموده اند که تمام شکایت‌ها را از خبرنگاران پس بگیرند.
کد خبر: ۷۷۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 09 August 2019

تابناک ایلام ::در آستانه روز خبرنگار ،وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی در مراسم تجدید میثاق با مقام شهدای رسانه که در قطعه شهدای بهشت زهرا برگزار شد، اظهار داشت : اگر شکایتی از طرف بهداشت از خبرنگاری در زمان من یا قبل‌تر به عنوان شخصیت حقوقی انجام شده باشد، به بخش حقوقی و پارلمانی ابلاغ می‌کنم تمام شکایت‌ها را پس بگیرند. اکنون نیز وزارت بهداشت از هیچ خبرنگاری شکایت ندارد.

نمکی با اشاره به نقش خبرنگاران در حل مشکلات حوزه سلامت اظهار داشت: اصحاب رسانه حرف‌های مردم را به ما و مدیران حوزه سلامت می‌رسانند.

این حرکت سعید نمکی را می توان جلوه ای از قدرشناسی مقام عالی وزارت از تلاش های اصحاب رسانه وخبرنگاران تلقی کرد،خبرنگارانی که بعنوان رکن چهارم دمکراسی شناخته شده و در پالمان بزرگ رسانه ،بعنوان نماینده افکار عمومی ایفای نفش می کنند.

لذااین حرکت معقول و ارزشمند وزیر بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی را ارج نهاده وآن را در راستای حفظ جایگاه و کرامت خبرنگاران واحترام به آزادی قلم وبیان منطبق با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کنیم وتسری آن به سایر بخش ها و دستگاههای اجرایی وحاکمیتی مورد انتظار است.

چرا که بر این باوریم که با وجود رسانه های پویا ،سرزنده ،فعال و آزاد است که یک کشور می تواند پله های ترقی در تمامی حوزه های سیاسی ،فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی را طی نماید ،بدون شک محصور نمودن رسانه ،شکستن قلم ها و یستن صداهایی مطالبه گرانه ای که از نوک قلم یک خبرنگار ترواش می کند ،با تمامی منشور های دمکراسی در تضاد بوده و کشانیدن خبرنگاران به راهرو دادگاهها آن هم به خاطر یک نقد یا مطالبه گری با اصل بیست وچهارم قانونی اساسی کشور درتباین است.

مع الاسف شاهدیم که در کشور بدون توجه به اصل آزادی رسانه ها در بیان مطالب ،بسیاری از مدیران دستگاههای اجرایی با اتهامات واهی ونخ نمایی همچون ،توهین ،افتراء و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی وبا پرداخت حق الوکاله های از جیب دولت ، خبرنگاران را به پای میز محاکمه کشانیده وبه هرقیمتی در تلاشند تا با کرسی نشانیدن حرف خود ،به نوعی با زهر چشم گرفتن از خبرنگاران ،آنان را از مطالبه گری و انتقاد بر حذر دارند.

هر چند با حضور قضات جوان وآگاه و بازپرس های مطلع به رسالت خبرنگاری،بسیاری از این پرونده ها منتج به منع تعقیب می شوند ،اما در عین حال کماکان بسیاری از خبرنگاران با محکومیت هایی از قبیل زندان ،شلاق و جریمه نقدی روبرو هستند که البته با رویکرد جدید رییس قوه قضاییه امیدها به اجرا اصل آزادی مطبوعات وکاهش سخت گیری ها احیا شده است .

نمونه بارز این سخت گیریها وتلاش برای بستن دهان منتقدین را در همین وزارت بهداشت در سطح کشور شاهدیم،همین وزیری که روز گذشته به معاون حقوقی و پارلمانی خود ابلاغ نموده اند که تمام شکایت‌ها را از خبرنگاران پس بگیرند.

سعید نمکی در حالی از معاون حقوقی خود پس گرفتن شکایت خود را از خبرنگاران خواستار شده اند ،که کریم همتی معاون حقوقی خود در دوران ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، تمامی مساعی خود را بر بستن دهان منتقدین بکار بست ،وجود سه یا چهار پرونده مفتوح و بسته شده در دادسرای ایلام بر علیه مدیر مسئول همین رسانه موید این ادعاست .

بنابراین لازم است قبل از اینکه این دستور وزیر همانند سایر دستورات خلق الساعه بر روی زمین بماند ،آقای نمکی از معاون حقوقی خود میزان اعتقاد به آزادی بیان ، انتقاد پذیری و اصل آزادی فعالیت مطبوعاتی در کشور را جویا شده واصلاح رویه عدم شکایت دستگاههای تحت تصدی را از بیخ گوش خود ،یعنی معاونت حقوقی وپارلمانی وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی آغاز کند ،تا مابعد مقام عالی وزارت گرفتار  حلقه پارادوکس های عجیب نشوند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
ای رحمت خدا بر شما تابناک عزیز
کریم همتی رکوردار شکایت از کارکنان و رسانه ها بود . کریم همتی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت !!!!!!!
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
ای رحمت خدا بر شما تابناک عزیز
کریم همتی رکوردار شکایت از کارکنان و رسانه ها بود . کریم همتی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت !!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار