بر اساس قانون مطبوعات رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را به رسمیت می شناسیم و افرادی که در این رسانه ها فعالیت دارند بعنوان اعضای هیات تحریریه و خبرنگار محسوب می شوند.
کد خبر: ۷۷۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴ 19 August 2019

به گزارش تابناک مازندران، عباس زارع در گفتگویی اظهار داشت: فقط رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را به رسمیت می شناسیم

خبرنگار کسی است که در رسانه دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات فعالیت کند.
قانون مطبوعات فصل الخطاب است
ادارات و نهادها موظف هستند با رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات فعالیت داشته باشند.
خبرنگاری که با نام رسانه دارای مجوز از هیات نظارت در جلسه ای می رود باید در همان رسانه خبر کار شود.
۱۶ وظیفه حوزه رسانه در وزارت ارشاد به خانه مطبوعات سپرده شد.
کارت های خبرنگاری و معرفی نامه ها فقط با امضای مدیران مسول اعتبار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: بر اساس قانون مطبوعات رسانه های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را به رسمیت می شناسیم و افرادی که در این رسانه ها فعالیت دارند بعنوان اعضای هیات تحریریه و خبرنگار محسوب می شوند.

عباس زارع اظهار داشت: بر اساس قانون مطبوعات و آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات که تاریخ ۸ شهریور ۹۵ توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد رسانه های چاپی (مطبوعات) و رسانه های الكترونيكی غير برخط به لحاظ زمان انتشار منظم می توانند با یکی از فواصل زمانی روزی یکبار (روزنامه)،
هفته ای یکبار (هفته نامه)، ماهی یکبار (ماهنامه)، سه ماه یکبار (فصلنامه)، شش ماه يكبار و سالی یکبار (سالنامه) منتشر شوند و رسانه های برخط اعم از خبرگزاری و سایت های خبری در فضای اینترنت و لحظه ای به پوشش خبری می پردازند.

وی ادامه داد: حتی در آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات اشاره شد مطالبی از سوی رسانه ها در فضای مجازی نشر داده می شود که عین همان مطلب و با نام رسانه در خبرگزاری، سایت، روزنامه، هفته و ... که دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات هستند انتشار یافته باشد.

زارع تاکید کرد: پرونده مربوط به رسانه هایی شبکه های مجازی که در چارچوب هیات نظارت بر مطبوعات مجوز نمی گیرند در دادگاه مطبوعات مطرح نمی شود و دادسرا به آن رسیدگی می کند، اما در مواردی مانند رسانه های دارای مجوز دادگاه مطبوعات بررسی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تاکید کرد: ادارات و نهادها موظف هستند با رسانه ها و خبرنگارانی فعالیت کنند که رسانه مورد نظر دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات باشد و اگر خبرنگاری در جلسه ای با نام رسانه دارای مجوز حضور می یابد اخبار خود را باید در آن رسانه درج کند و بعد از درج در آن رسانه می توانند همان محتوی را بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات در فضای مجازی انتشار دهد.

وی همچنین یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسامی رسانه های دارای مجوز را در سامانه جامع رسانه ای کشور منتشر کرده است و عموم به آن دسترسی دارند.

زارع همچنین بیان داشت: ۱۶ وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه رسانه ها در استان ها به خانه مطبوعات واگذار شد که بعنوان تنها تشکل وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنند و تمامی اعضایی که عضو این تشکل می شوند باید با تایید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران اذعان داشت: صدور کارت خبرنگاری و معرفی نامه نمایندگی و سرپرستی رسانه ها فقط با امضای مدیرمسئول آن رسانه دارای اعتبار می باشد./عصرساری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار