در شهرستان‌ها این انجمن‌های مستقل هنری هستند که به عنوان نماینده صنوف هنری در کنار ادارات کل فرهنگ یک تنه بارمالی جشنواره‌ها را با دوندگی در سازمان‌های دولتی و خصوصی شهر خود بر دوش می‌کشند و این ادغام موجبات تصعیف این صنوف بویژه در شهرستان‌ها را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۷۷۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ 19 August 2019

به گزارش «تابناک»، حسین کریمی رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان هرمزگان اعلام مخالفت خود را در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس اعلام نمود و خواست تا از قدرت نظارتی خود را اعمال کنند در راستای توقف پروژه ادغام مؤسساتی که سال‌ها به اسم خصوصی در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند، و قرار است انجمن‌های متولی هنر‌های نمایشی، موسیقی و تجسمی را در موسسه‌ای به نام ایرانیان ادغام شود که هنوز مشخص نیست ساختار مدنظر وزارتخانه به چه نحوی خواهد بود؛ اما آنچه مشخص است این ادغام بدون کار کارشناسی صورت گرفته است و بیش از آنکه با موافقت بدنه هنری مواجه شود؛ با مخالفت‌ها روبه‌رو بوده است.
نمایندگان مجلس جلوی پروژه ادغام مؤسسات خصولتی وزارت فرهنگ و ارشاد را بگیرید
متن نامه به شرح زیر است:
نمایندگان محترم مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی.

با سلام و احترام

باستحضار می‌رساند طبق خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر در تاریخ هشتم مردادماه ۹۸، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ دستور داده‌اند که انجمن‌های موسیقی، تجسمی و هنر‌های نمایشی ادغام شوند!
اجرای این برنامه بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های ذاتی این رشته‌های هنری غیرکارشناسی است و نه تنها منفعتی ندارد که آشفتگی و بی‌نظمی بسیار در جامعه هنر کشورمان ایجاد خواهد کرد.
در وضعیتی که شاخه‌های هنری کشور نیازمند ساختار‌های تخصصی مجزا و بودجه مجزا می‌باشند از بین بردن ساختار‌های مشخص تعریف شده جامعه هنری را ضعیف خواهد کرد و به تبع آن وضعیت انجمن‌های هنری را در سراسر کشور دچار بحران خواهد کرد.
در شهرستان‌ها این انجمن‌های مستقل هنری هستند که به عنوان نماینده صنوف هنری در کنار ادارات کل فرهنگ یک تنه بارمالی جشنواره‌ها را با دوندگی در سازمان‌های دولتی و خصوصی شهر خود بر دوش می‌کشند و این ادغام موجبات تصعیف این صنوف بویژه در شهرستان‌ها را فراهم می‌کند و پیگیری امورات هنری هنرمندان شهرستان‌ها و اجرای رویداد‌های فرهنگی هنری را با چالش مواجه می‌کند.
بدینوسیله از شما می‌خواهیم با پیگیری و تذکر به وزیر محترم فرهنگ مانع تضییع حقوق اولیه هنرمندان مبنی برداشتن صنوف تخصصی شوید.
لازم به ذکر است، نامه سرگشاده روسای انجمن هنر‌های نمایشی سراسر کشور به پیوست خدمت شما ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید:
مخالفت رؤسای انجمن‌های هنر‌های نمایشی با پروژه ادغام

پیشاپیش عیدتان مبارک.
با احترام مجدد
حسین کریمی رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان هرمزگان
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار