کیوان پیشقدم در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری کارگاه ترویج کتاب و کتاب خوانی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 24 August 2019

کیوان پیشقدم در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: جام باشگاه‌های کتابخوانی حدود ۵ سال است که با هماهنگی نهاد کتابخانه‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است که این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است، برای نمونه کودکان و نوجوانان امروزی از فعالیت در فضا‌های جمعی و شبکه‌ای لذت می‌برند، دوست دارند هویت خود را در این اجتماعات به اثبات برسانند، همچنین از هر شکلی رقابت در سطوح کلان استانی، ملی یا جهانی استقبال می‌کنند و برای اعتلای نام و موفقیت شهر یا روستای خود تلاش می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی حدود یکسال است برگزار می‌شود و مقرر گردیده که جام باشگاه‌های کتاب خوانی را اداره ارشاد فراخوان و پیگیری کند.

پیشقدم تصریح کرد: یک کلاس توجیهی در استان برگزار میگردد که هر سال برای کارشناسان، کتابدار‌ها و تسهیل گران، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، هر جام یک فرصت زمانی دارد و در این فرصت اعلام می‌کنند که جهت تشکیل باشگاه اقدام کنند.

ایشان در ادامه بیان کرد: جام باشگاهی، حدود ۱۰ الی ۲۰ نفر عضو دارد که می‌توان اسم مخصوصی روی آن قرار داد، ترویج کتاب و کتابخوانی هدف اصلی این باشگاه‌ها بوده و آن‌ها در این باشگاه، رصد و رتبه بندی می‌شوند و مشخص می‌شود که کدام باشگاه چه میزان فعالیت داشته، که فعالیت آن‌ها بر اساس تعداد کتابی است که کودکان و نوجوانان و جوانان می‌خوانند.

پیشقدم خاطر نشان کرد: سال گذشته شهرستان گیلانغرب به عنوان دومین شهرستان فعال، با ثبت ۳۰ باشگاه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی معرفی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان افزود: هر شهرستان چند باشگاه دارد و این باشگاه ها، عضو کانالی از استان هستند که توسط یک نفر مدیریت و این باشگاه‌ها باید فعالیت‌هایشان را به صورت مکتوب و مصور ارائه دهند، مدیر کانال آن‌ها را رصد می‌کند و این باشگاه‌ها از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار