برگه امتحانی همتی را در دروس قدرت تصمیم گیری ، صلابت و اقتدار در راستای منافع استان و قول ، وعده ها تا میزان عمل به آنها را بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۷۷۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵ 27 August 2019

تابناک هرمزگان،محسن درستکار؛ اگر بگویم که همتی گل است و هرمزگان گلستان اشتباه نگفتیم چونکه این جمله، ماحصل برداشت‌های حقیر از مشاهده چندین جلسه مسئولین استانی و سایر اقشار با استاندار محترم هرمزگان جناب همتی در فضاهایی کاملاً مراد و مریدی! مزین به تیکه پاره کردن و پرتاب تعارفات عجیب و غریب قجری بود! باور بفرمایید مرحوم مظفرالدین شاه قاجار! را در صدر جلسه میدیدم و الی آخر، شرم می آید!، وقتی تصور کنیم چه می‌خواستیم ولی چه شد! .. بگذریم دو سالی از آمدن نام همتی گذشت که در ابتدا، امید به رسم همت شدنش داشتیم، ولی نشد که نشد!
دوسالی در موردش شنیدیم و دیدیم ولی چشم و گوش بستیم تا زبان باز نگردد و فردا روزی عقلای قوم نگویند چرا صبر نکردید و فرصت ندادید شاید درست میشد و درست میکرد!

نیم نگاهی به کارنامه همتی در هفته دولت

اما عیان شده نیت بر درست شدن نیست تا چه رسد به درست کردن و در این سکوت رمزآلود همه‌ی ماها ، که از دائم بلندگوهایمان هم صدایی نمی آید ، میطلبد که تکلیف خود با خودمان روشن کنیم که یا ایهاالوجدان در خواب! ، آیا ما نیز باید به نان بخور و نمیر ستایش نمودن رو آوریم!؟ یا چون اکثر جماعت مدعی بزرگی! سکوت پیشه کنیم!؟ یا اینکه بهر رضای خالق و مخلوق ، همین اندک بخور و نمیر موروثی را هم به خطر اندازیم، شاید در آن دنیای بی مشتری! و فراموش شده آقایان! ، بخور بخوری درخور نصیب گردد!؟
در هر حال خارج از موارد فوق، بی‌تعارف می‌گویم! دیگر توان لگدمال دیدن غیرتمان نیست که نظاره کنیم از حرمسرا ، ستایش کنندگان درگاه همایونی را عطا و لقاء بخشند و جمعی را رعیت خویش پنداشته و مابقی خلایق را بیخیال بیخیال شوند!
علی ایحال رسم ادب ایجاب می‌کند صبوری کنیم تا مهمان مهمانمان برود آنگه (با دلیل و برهان و مستند) سفره دل باز کنیم که ؛ مهمانا ! " نه مهمان خوبی بوده‌ای و نه در این مهمانی رعایت حال میزبان کرده‌ای!"
حال از نکوهش برخی تعریف و تمجید نمودنهای عرف شده بگذریم که از این رهگذر، متضررین واقعی مردمند و بس لذا در کنار بیشمار ستایش کنندگان! میطلبد اندک منتقدانی نیز با خطر کردن، بیکار ننشسته تا با تلنگرهای هر از چندگاه خود در چنین فضای رسانه‌ای! مانع قطع کامل امید مردم به آینده گردند!
پس ضمن احترام به همه ستایش کنندگان یا "بقول دوستان ؛ مشوقین و امید دهندگان به مردم و مسئولین" در هر جایگاه و مرتبه‌ای و احترام به فرمایشات آنها ، ما نیز به سبک معلمی خود در تصحیح اوراق امتحانی ، اصل را بر درسخوان و فعال بودن مسئولین گذاشته و فقط موارد اشتباه عملکردی آنها را غلط گرفته ، نمره میدهیم و با نگاه به نمره اصلی تشویق می‌کنیم و بس آنهم صرفاً با نیت پیشرفت کاری آنها تا اصلاح و آویزه گوش مبارک کنند ، پس لطفاً با دید مثبت به انتقادات بنگرید و اگر جایی هم به اشتباه غلط گرفتیم ، حق اعتراض و تجدید نظر تا همیشه! باقیست!.. و اما بعد ؛ برگ امتحانی '"قول و وعده ها و میزان عمل به آنها"' را بعنوان اولین برگ امتحانی جناب همتی جهت تصحیح و نمره دادن! بیرون میاوریم!
متأسفانه در همان نگاه اولیه به برگه، جز خط زدگی های مکرر و کثیف نمودن برگه چیزی به نظر نمیرسد! می بینیم که ایشان چه وعده‌های قاطعانه‌ای که داده و چه بیخیال و سرسری از کنار بسیاری گذشته و به فراموشی سپرده!:
جناب همتی: کلیه مجوزات پروژه ها باید دو هفته‌ای صادر شوند!
دو ساله هم که نمیشه جای خود ، اصلا پاراف نامه ایشان دو هفته‌ای از اتاق خودشان خارج میشه!؟(ضمناً جانشین جناب همتی در قزوین اعلام کردند که فرایند طولانی صدور مجوز در زمان ایشان اصلاً مورد پذیرش نبوده و نیست!)
جناب همتی : بیمارستان‌های استان باید فورآ به دستگاه MRI مجهز شوند!!
ولی نشد!
جناب همتی: شهر بندرعباس ظلمات است، شب‌های بندر در ایران باید نمونه باشد! اگر روشنایی معابر انجام نشود یکماهه مدیرعامل شرکت توزیع را برکنار میکنم!
ولی هیچکدام انجام نشد!
جناب همتی: مشکل پساپ فاضلاب بندرعباس و ورود آن به دریا باید فوراً حل شود!
ولی نشد!
جناب همتی: با پروژه‌های تعیین شده توسط ما در پارسیان ، کشور متحول می‌شود تا چه رسد به هرمزگان!
اما همان پروژه در حد فنس کشی محدوده باقی مانده!
جناب همتی: لیست مالکان کشتی‌های چینی صید ترال را اعلام می‌کنم!
اما انجام نشد!
جناب همتی: کشتی های ماهیگیری چینی در آب‌های محدوده ما نیستند!
ولی حالا ثابت شده که بوده و هستند!
جناب همتی: خورهای شهر ما مثل «ونیز» خواهند شد!
ولی نشد!
جناب همتی: بازار بندرعباس ۲۴ ساعته می‌شود!
ولی نشد!
جناب همتی: ایجاد ریل ساحلی بندرعباس و عبور و مرور قطار شهری در ساحل انجام خواهد شد!
اما نشد!
جناب همتی: ۲۳ هزار هکتار از نخیلات استان در یکسال بازسازی می‌شوند!
اما نشد!
اینها گوشه‌ای از فرمایشات دستوری و عمل نشده‌ی ایشان هست که فعلاً به ذهن حقیر آمده و بی شک دوستان نیز می‌توانند موارد بسیاری را برشمارند.
بماند که؛ موارد بسیاری نیز خواسته عموم از ایشان بوده از جمله اعلام لیست حداقل آن افرادی که هریک چند صد هکتار زمین به بهانه مزارع پرورش میگو در حاشیه و حریم شهرها و روستاهای استان گرفته‌اند!
این را هم حاضر نشد اعلام کند!
با این اوضاع انصافاً اگر شما مسئول نمره دادن به او باشید در این درس و این بعد از مدیریت نامبرده (قول ، وعده ها و میزان عمل به آنها) "از 20 نمره" به ایشان چه نمره ای می‌دهید!؟
نمره اش با شما ، تشویق و تنبیه و صحبت با ولی برعهده نمایندگانمان!
خب کارنامه عملکردی جناب همتی در بررسی درس "'قول و وعده ها و میزان عمل به آنها"'، شاهد عکس العملهای تقریباً یکسان و نمراتی مشابه از ناحیه هم استانی ها قابل انتظار است، هرچند که در این رهگذر دیده‌ایم معدود افرادی را که با اذعان و اعتراف به صحت موارد مطروحه ، معتقد هستند نمره جناب همتی همواره در هر حالتی 20 بیست است ولاغیر.. ما نیز با اعتقاد به تضارب آراء و احترام به نظرات و دیدگاه‌های همه دوستان ، ضمن خدا قوت و تشکر ویژه از طرفین در اعلام نظرات خود ، تصحیح برگه دیگری از برگه‌های امتحانی جناب همتی عزیز جهت نمره دهی به دوسال گذشته عملکرد ایشان را شروع می‌کنیم!
برگه امتحانی ؛ درس "قدرت تصمیم گیری" و "صلابت و اقتدار در راستای منافع استان"
استاندار محترم جناب همتی عزیز :
چرا باید به جهت عدم ثبات رأی و قاطعیت حضرتعالی شاهد این باشیم که برخی از فرمانداری‌های استان مدت‌های مدیدی بصورت سرپرستی اداره می‌شدند و برخی حتی خارج از مدت زمان قانونی در چنین وضعیتی باشند و متضرر واقعی این امر مردم هستند!؟ از جمله انها می‌توان بندر لنگه ، بندرعباس ، بستک و... را نام برد !
چرا باید معاونت‌های مهم استانداری مثل معاونت سیاسی، معاونت توسعه و ... بصورت سرپرستی اداره شوند که به تبع آن شاهد بی‌سر و سامانی زیر مجموعه انها در حال و گذشته باشیم، تعجب آور آنکه حتی مدتها شاهد بی‌سرانجامی روابط عمومی استانداری نیز که بودیم همچنان باشیم !؟
مگر در هرمزگان قحط الرجال شده و یا در تشکیلات خود استانداری نیروهای توانمندی وجود ندارد که باید مکرراً شاهد این باشیم که برخی معاونت‌ها و مدیران کل و ... با حفظ سمت قبلی خود حتی بر معاونت یا مدیرکلی بالاتری آنهم در مدت زمان طولانی سرپرستی می‌کردند!؟
چرا هرمزگان باید تنها استانی باشد که برخلاف قانون جدید کشوری، با این همه مدیر واجب‌البازنشستگی در رده مدیرانش ، نباید بازنشسته‌ای داشته باشیم!؟
البته بجز جناب دانشور که به درخواست خاصی! مجبور به بازنشستگی شدند!(ضمنا دوستان مدیونید اگر تصور کنید دلیلش خود استاندار محترم که شاید سابقه کار 38 ساله دارند باشد!)
(با اعتقاد کامل به نیاز مشورتی متقابل استاندار محترم و نمایندگان مجلس) ، چرا باید شاهد این باشیم که با خط و نشان کشیدن جناب ذوالقدر برخی فرمانداران شرق باب نظر او تعیین شوند! و با خط و نشان کشیدن جناب مرادی، نصری از فرمانداری تعیین شده‌ی برای جایی خط بخورند! و یا با تهدید جناب آشوری بخاطر سرپرست جدید معاونت سیاسی شائبه اختصاص دو معاونت باب طبع به نزدیکان او مطرح شود!؟
چرا باید دستگاه مهم فرهنگ و هنر ما (اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان) در دوران استانداری شما 6 ماه سرگردان و بدون متولی می‌ماند، واقعاً طی این مدت یکنفر لایق در استان ندیدید یا اینکه برای این مورد هم تا نشاندن گزینه خویش دست بردار نبودید؟
چرا باید سیستم مدیریت آن بزرگوار به گونه‌ای پیش برود که امروز این تفکر زشت و زننده در جامعه هرمزگان شاخص و نهادینه شود که تنها راه میانبر و کوتاه برای رسیدن به "ثروت" ، "قدرت" و "مسند"، فقط و فقط تعریف و تمجید چشم بسته از حضرتعالی و عملکردتان در هر حالتی می‌باشد ولاغیر!؟ (تعریف و تمجیدهایی که تنها نتیجه‌ی عملی اش تاکنون این بوده که کلیه مشکلات استان از دید شما و سران دولتی و حکومتی در مرکز پنهان بماند و هرمزگان محروم ، از همه لحاظ گلستان جلوه دهد!)
چرا حداقل برخلاف استاندار قبل (جناب جادری) که بجز یک نفر را با خود به هرمزگان نیاورد (آقای یساسی) ، شما اکثر نزدیکانتان را با خود آورده و از بالاترین تا پایین‌ترین مسئولیت‌ها به آنها هدیه داده‌اید !؟ (ایران سرای ماست و ما به هیچ وجه مشکلی با مسئولیت دادن به سایر هموطنان عزیز تواتمندمان در هرمزگان نداشته و نداریم ، ولی سؤال این است که ؛ آیا ما در هرمزگان ، توانمندتر یا حداقل هم‌تراز این عزیزان مهمان نداریم که مجبور به واردات این همه افراد! تحت عنوان مدیر به هرمزگان شده‌اید!؟)
در حالی که استاندار قبل جناب جادری بیشترین دفاع را از استان در جریان جدایی پارسیان داشتند و حتی پرونده شکایت برعلیه ایشان در آن رابطه هنوز مفتوح است ، چرا حتی شاهد یک جمله دفاعی از جنابعالی (در رابطه با ادعاهای مسئولین استان فارس که هر روز در حال مطرح شدن بوده و هست) ، نبوده و نیستیم!؟
(با تمام انتقاداتی که به برخی از موارد عملکردی جناب جادری بوده و هست) چرا برخلاف رویه مورد ستایش ایشان که عامل ورود بسیاری از جوانان به کادر مدیریتی استانداری و سایر ادارات بودند و اکثر مدیران توانمند استانی را حتی تا جایگاه استانداری خود ارتقاع داده‌اند، نه تنها شاهد چنان رویه‌ای از شما نبوده‌ایم بلکه همان جوانان و مدیران را از میدان خارج کرده و در بسیاری از موارد زمینه‌ساز روی کار آمدن مدیران بسیار ضعیف‌تر شده‌اید!؟( جهت اطلاع؛ جناب جادری علاوه بر ارتقاء دادن هرمزگانیان در رده‌های مختلف ، فقط ۴ معاون هرمزگانی برای خود گذاشتند در حالی که حضرتعالی ۳ تا را برداشتید ، حال بماند برخی فرمانداران، حراست، مشاور و بسیاری از مدیران کل ادارات! که طی مدت حضورتان افتخار میزبانی اشان را نصیب ما کرده‌اید!) و دهها و ده‌ها مورد ریز و درشت دیگر ... که بی شک مرور آنها هم خارج از حوصله جمع هست و هم اکثر دلسوزان در جریان مسائل استان از آنها بی‌خبر نیستند، ولی با نگاه مثبت نگری! می‌گوییم ؛ بخاطر محجوب بودن! در بایگانی دلشان فقط مهر "'بیخیال به ما چه!"' روی آنها زده‌اند و بس! حال این شما و انصافتان در دادن نمره واقعی به استاندار محبوبمان در درس: "قدرت تصمیم گیری" و "صلابت و اقتدار شخصی در راستای منافع استان" ! لطفاً با اعلام به موقع نمرات خود، نمایندگان محترم‌مان را بیش از این چشم انتظار مگذارید!
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
احسنت بر این متن زیبا و بیان صحیح
ممنون از جناب درستکار که به سایت تابناک هرمزگان وزن دادند.
واقعا مطالب جالب و پر محتوایی رو مطرح کردید. واقعا الان جای ابهام داره نماینده محترمی که دوره آقای دکتر جادری کلا مخالف ایشون بود و همیشه منتقد الان هیچ صحبتی نمی کنه
شما طرح های فعلی رو نگاه کنید؟ کدوم به نتیجه رسیدن؟
بازارچه های مرزی که قول دادن برای شهرهای بندری کوچک شکوفایی اقتصادی داره؟
نیروگاه سیریک چی شد؟
بانکرینگ در جاسک به کجا رسید؟
و.....
به عمل کار بر آید نه حرف
شیبانی تذرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
با سلام
واقعا مبحث خوبی رو مطرح کردید
اصرار استاندار به استفاده از مدیران ناکارآمد و بدون سابقه قبلی در معاونت های استانداری کاملا مشهوده
هیچ کدوم از معاون ها هیچ سابقه مدیریتی قوی و در حد معاونت استاندار و یا حتی مدیر کلی نداشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
استاندار هرمزگان مثل شخصی که روی تردمیل داره راه میره و به هیچ جا نمیرسه،
روند دستورات و پیگیری اونا تو استان هم همینه
فقط دستور میدن و وعده ، ولی یک قدم جلو نمیرن
با انتخاب معاون هاش که هر چی اقوام اش رو از ایلام اورده پست داده معلوه،
بقیه پست ها رو هم با مشورت نماینده کهنه کار استان می چینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
همه میدونن که همتی اومده تو استان تا برای سال 1400 و انتخابات، برای لاریجانی بستر رو اماده کنه
شما ببین معاون های ایشون رو
اقای حیدری چه فعالیت اقتصادی داشته، تو کدوم دستگاه اقتصادی مدیر بوده که بتونه با فعالین اقتصادی مذاکره کنه و بستر ور برای جذب سرمایه گذار آماده کنه؟
یا اقای ممیرزاد با کدوم زمینه کاری امنیتی و سیاسی شدن معاون و ریس ستاد انتخابات؟ چند تا انتخابات برگزار کردن که اصلا بدونن رویه چیه؟
خانم شیبانی هم که تا سال قبل کارشناس عادی بنیاد شهید هرمزگان بوده و بعد از یک سال میشه معاون استاندار؟؟؟؟؟؟
کجای دنیا همچنین انتخاب هایی رو برای یک استان انجام میدن
لطفا استاندار و معاونین محترم ایشون بیان در مورد عملکردشون تو این دو سال صحبت کنن
چه کار مثبتی برای استان کردن
ما که فقط حرف دیدم و شنیدم
مصاحبه میکنن 10000 میلیارد سرمایه گذاری شده تو هرمزگان؟ کو پس چرا یکی نفر تا حالا استخدام و جذب این سرمایه گذاری ها نشده؟
مصاحبه می کنن گوشت و مرغ فراواننننننننن
اما مردم توصف و اخر سر هم هیچی گیرشون نمی آد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
تابناک جان لطفا بررسی کن نتیجه همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان جی بوده!؟؟؟؟!
می گن بیش از بیست میلیارد تومن خرج این همایش شده!!
بهتر نبود به جای این نمایش (و نه همایش) این مبلغ رو صرف کارهای عمرانی استان می کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار