کد خبر: ۷۷۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵ 27 August 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، یک درصد کاهش و نرخ اشتغال نیز یک درصد افزایش یافته است.
برنامه " گام بلند " ویژه هفته دولت با موضوع تلاش های استانی در هفته دولت و ارتباط تلفنی با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آنتن رادیو گفت‌و‌گو پخش شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کلانتری در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار داشت: زاگرس نشینان در گذشته فقط با کشاورزی و دامپروری شناخته می شدند و کمتر کسی باور می کرد که ۲۵ درصد نفت ایران در این استان تولید شود.  

وی با اشاره به وضعیت عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مناطق مستعد سرزمین ایران اسلامی است.

نماینده ارشد اجرایی استان افزود: این نقطه از کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ و مورد توجه دولت های مختلف به ویژه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است. 

کلانتری به ظرفیت های فوق العاده استان اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع و جمعیت ۷۲۰ هزار نفری معادل یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران، هشت درصد منابع آبی و شش درصد جنگل های کشور را در برگرفته و ۲۵ درصد نفت کشور را نیز تولید می کند. 
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: ظرفیت فوق العاده گردشگری و شرایط آب و هوایی استان به گونه ای است که در فصل تابستان محلی برای تفرج و سفر مردم استان های خوزستان، بوشهر و فارس است.

  کلانتری با اشاره به ۲۸۲ طرح عمرانی استان در هفته دولت گفت: ۲۲۲ طرح آن افتتاحی است که بهره برداری رسمی از آنها آغاز و کلنگ زنی ۳۰ طرح نیز انجام خواهد شد.
وی افزود: از مجموع ۳۷ طرح حوزه اقتصادی، ۳۱ طرح آن افتتاح و عملیات اجرایی شش طرح باقی مانده شروع می شود.
 کلانتری خاطرنشان کرد: با بهره برداری کامل از مجموع پروژه ها با هزینه ۵۴۱  میلیارد تومان در هفته دولت، بالغ بر سه هزار شغل در حوزه های مختلف استان ایجاد خواهد شد.
وی ابراز کرد: کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی از ظرفیت های استان به شمار می روند اما حوزه گردشگری استان بسیار ویژه است و باید زیرساخت های آن را آماده کنیم.
کلانتری از برنامه ریزی های برای  تهیه سند آمایشی متناسب با قابلیت های استان خبرداد و گفت: تا زمانی که آمایش سرزمینی و مطالعات جامع کمی و کیفی در همه بخش ها انجام نشود قطعا نمی توان چشم اندازی را برای توسعه همه جانبه در نظر گرفت.
  این مقام مسئول با اشاره به وضعیت توسعه اقتصادی مردم استان در حوزه مسکن، بهداشت و درآمد گفت: اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان انجام شده گرچه توزیع امکانات در بخش هایی متوازن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سرمایه گذاری های عظیمی در بخش گردشگری و گیاهان دارویی انجام شده که اشتغالزایی نسبتا خوبی را ایجاد خواهد کرد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یک هتل پنج ستاره در دست ساخت داریم و اخیراً نیز مجوز احداث یک هتل پنج ستاره دیگر در شهر یاسوج در برنامه دولت قرار گرفته است. 

کلانتری آینده استان کهگیلویه و بویر احمد را با توجه به قابلیت و ظرفیت های خدادای آن بسیار درخشان و ممتاز پیش بینی کرد و گفت: این استان در دهه آینده در سطح کشور به شکل فوق العاده ای خواهد درخشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار