معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از راه‌های پیشگیری از شکست وایده‌های توسعه صنعت چاپ در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 28 August 2019

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه، معاون اقتصادی استاندار  امروز در نوزدهمین جشنواره ملی چاپ استان کرمانشاه گفت: صنایع و به ویژه صنعت چاپ، عکاسی و موضوعات بسته بندی در حال پویایی جدی و تحول هستند صنعت چاپ تحت فشار بوده و عرضه و تقاضای آن متغیر است.

 وی اظهار داشت: صنایع مدام در حال رشد و پویایی بوده و همه باهمدلی، تبادل نظر و درک مشترک آینده را پیش بینی کرده و براساس آن خود را باید نوسازی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تحت فشار بودن صنایع می‌تواند آن را شکوفا می‌کند فکر‌های جدید و تکنولوژی راهکار جدید مستلزم ایجاد شود.

وی در خصوص سامانه ستاد و ثبت سفارش چاپ به چاپخانه‌های خارج استان تصریح کرد: در سامانه ستاد در شرایط برابر اولویت با استان بوده، ولی با توجه به رقابت‌های موجود نمی‌توان مانع منفعت اقتصادی سفارش دهنده شد؛ درصورت اخلال در سیستم رقابتی از نظر عقلانی، بازنده‌ صنعت خواهیم بود. 

حاتمی با بیان اینکه برای کمک به رشد این صنایع نیازمند کمک اداره کل صنعت، معدن و تجارت و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم تاکید کرد: موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز باید پیگیری شده و در کارگروه تسهیل هفته آینده استانداری مطرح شود تا بتوان باعث توسعه واحد‌های صنعت چاپ شویم.

 وی در ادامه گفت: اولویت کاری کشور‌های پیشرو درحوزه خدمات بوده بطوریکه ۷۰ درصد فعالیت‌های دولت را شامل می‌شود؛ اگر بخواهیم در اقتصاد برنده شویم باید حوزه خدمات در بخش‌های مختلف مثل اقتصاد ورزش، فرهنگ، هنر، مسکن، شهر و اوقاف که جای کار دارند تقویت کنیم.

حاتمی در پایان خاطر نشان کرد: با سفارش به مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، باید کمیته اقتصاد و فرهنگ تشکیل شود؛ حوزه فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف به همراه بنگاه‌ها و تشکلات اقتصادی خود در صورت ارائه برنامه، تامین منابع مالی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار