مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: فضای مجازی توانایی جایگزینی با فضای مکتوب را ندارد و و نظام توسعه برای ثبت و ضبط نیازمند آن است.
کد خبر: ۷۷۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳ 28 August 2019

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه، صبح امروز بهرام فاضلی زاد در نوزدهمین جشنواره ملی چاپ استان کرمانشاه گفت: تولید کنندگان فضای مکتوب برای پر کردن خلأ‌های این فضا، فضای مجازی را تولید کرده اند؛ لذا فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین فضای مکتوب شود. 

وی با این مطلب که فرایند تعلیم مبنی بر فضای مکتوب بوده و نظام توسعه برای ثبت و ضبط نیازمند آن است افزود: در دهه گذشته تیراژ جراید و کتب در اروپا و کشور‌های تولید کننده فناوری افزایش پیدا کرده است. 

فاضلی زاد با اشاره به اینکه روزنامه و کتاب باید در سبد خانوار قرار بگیرد گفت: تخفیف کتاب و روزنامه باعث کاهش تیراژ جراید، کتاب و روزنامه است؛ با کمک بخش دولتی نیز مشکل کاهش تیراژ حل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: سفارش به چاپخانه استان‌های دیگر به صرف یک منفعتِ کوچک، زیان به چاپخانه‌های استان و شروع بیکاری است؛ مسئولین نیز نمی‌توانند معجزه کنند.

فاضلی زاد گفت: مسئولین باید به دنبال حل مشکلات بوده و اصحاب فرهنگ صرف مشکل یابی و سیاه نمایی نباشند؛ مشکلات در استان‌های دیگر وجود داشته، ولی بزرگ نمایی نمی‌کنند، نقاط قوت در استان ما وجود داشته، ولی اهالی رسانه آن را بیان نمی‌کنند، برای مثال استان کرمانشاه در ۱ سال و نیم گذشته به استناد اطلاعات واصله از وزارت کشور، از نظر شاخص‌های اخلاقی برترین استان کشور بوده، ولی هرگز این موضوع بیان نشده است؛ و این در حالیست که کرمانشاه یک استان فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار