معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی جدیدترین جزئیات از اجرای «طرح نذر آب» توسط هلال احمر استان مرکزی را تشریح کرد و گفت: طرح در مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و استان هرمزگان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 29 August 2019
به‌گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از تسنیم، هلال احمر سازمانی بشردوستانه است که در زمان وقوع حادثه و بحران در کشور در مناطق آسیب‌دیده حضور پیدا کرده و به مردم خدمت می‌کند.
وظایف هلال احمر در زمان وقوع بحران از جمله سیل، آتش‌سوزی، زلزله و سایر موارد خروج مصدومان و قربانیان از حادثه و امدادرسانی به‌موقع به آن‌ها است که این کمک‌رسانی تنها محدود به کشور نیست بلکه هلال احمر در سراسر دنیا به مردم آسیب‌دیده کمک می‌کند.
با وقوع سیل و بحران در دنیا هلال احمر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مردم آسیب‌دیده می‌کند و با حضور به موقع در مناطق بحرانی سبب کاهش درد و آلام مردم می‌شود.
از جمله اقدامات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعزام تیم‌های امدادی، مشاوره و پزشکی در مناطق سیل‌زده کشور از جمله استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان، ایلام و سایر استان‌های سیل‌زده است که خسارات جانی و مالی بسیاری در مناطق سیل‌زده ایجاد شد.
یکی دیگر از اقدامات هلال احمر اجرای طرح ملی نذر آب در مناطق محروم و خشکسال کشور، اعزام کاروان‌های سلامت به روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار و اعزام تیم‌های پزشکی متخصص به این مناطق است که هر ساله شاهد اقدامات خوب هلال احمر در این برنامه‌ها هستیم.
طرح ملی نذر آب کمک‌های مردم و خیران در زمینه ارسال بطری‌ها و تانکر‌های آب به مناطق خشکسال کشور و کمک به مردم منطقه برای استفاده از آب آشامیدنی سالم است که این طرح نیز در جمعیت هلال احمر استان مرکزی دنبال می‌شود.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: از جمله برنامه‌هایی که برای ۶ ماه نخست سال برنامه‌ریزی شده، اجرای برنامه طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان است این طرح در تاریخ هشتم مردادماه با فراخوان عمومی پزشکان متخصص، فوق تخصص و پزشکان عمومی برگزار شد.
علیرضا محمودی افزود: در این طرح پزشکان عضو جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فعالیت می‌کنند، این طرح به صورت ناپیوسته در سال‌های گذشته انجام می‌شد، اما اکنون به صورت منسجم این برنامه برگزار شد.

خانه‌های هلال در مراکز و بخش‌های روستایی تاسیس می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره پیگیری و تاسیس خانه‌های هلال در استان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان پیگیری و تاسیس خانه‌های هلال در مراکز و بخش‌های روستایی که از نظر جمعیت و زیرساخت‌ها آمادگی لازم دارند در سطح استان است به همین سبب به دنبال تاسیس خانه‌های هلال در روستا‌ها هستیم.
محمودی تصریح کرد: تاکنون در شهرستان‌های اراک، خنداب و خمین جلسه‌ای با دهیاران شهرستان و مسئولان با هدف اهمیت ایجاد خانه‌های هلال در روستا‌ها برگزار شد، این جلسات تا پایان مهرماه ادامه دارد و در نیمه دوم سال تاسیس خانه‌های هلال در روستا‌ها و مراکز بخش‌های سطح استان انجام می‌شود.
وی درباره هدف از ایجاد تاسیس خانه‌های هلال در استان گفت: با توجه به این که روستا‌ها جزو آسیب‌پذیرترین مناطق در زمان وقوع حوادث هستند برای مقابله با حوادث با آموزش‌های امدادی آمادگی لازم را کسب می‌کنیم که این کار با ایجاد خانه‌های هلال در روستا‌ها تحقق می‌یابد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره برنامه کشوری نذر آب گفت: برنامه کشوری نذر آب در دستورکار داریم که در مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و استان هرمزگان برگزار می‌شود و از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ شهریورماه تیم متشکل از ۱۲ پزشک تخصص و فوق تخصص، پزشک عمومی، فوق تخصص ژنتیک، اطفال، زنان و زایمان، جراح چشم و ارتوپدی به شهرستان سیب وسوران و شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند، با توجه به اینکه برای دومین بار در این منطقه مانور پزشکی انجام می‌دهیم شناخت کافی نسبت به منطقه داریم.
محمودی خاطرنشان کرد: در این طرح نیز تیم کاربر پزشکی نیز حداقل با دو موسسه خیریه همکاری دارد و با مشاهده مشکلات مردم بتوانند برای آن‌ها قدم موثری بردارند و کمک کنند.

اعزام کاروان‌های سلامت در مناطق محروم و روستا‌های استان مرکزی انجام می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اعزام کاروان‌های سلامت در مناطق محروم و روستا‌های استان گفت: اجرای کاروان‌های سلامت در مناطق محروم و روستا‌های استان مرکزی از دیگر ماموریت‌های هلال احمر استان است که با ظرفیت پزشکان متخصص و فوق تخصصی که در جمعیت هلال احمر عضو هستند مناطق محروم را شناسایی و خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در سراسر استان ارائه می‌شود.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر ساله تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر افزایش می‌یابد امسال نیز برنامه‌هایی در راستای افزایش تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر داریم.

اعزام تعمیرکاران داوطلب برای تعمیر موتورخانه‌های اماکن دولتی در سیل اخیر

محمودی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اقدامات جمعیت هلال احمر استان در سیل روز‌های ابتدای سال گفت: در سه مرحله داوطلبان به شهرستان پلدختر استان لرستان اعزام شدند و اعزام تعمیرکاران داوطلب برای تعمیر موتورخانه‌های اماکن دولتی در دو مرحله انجام شد.

با همکاری خیران تعدادی لوازم خانگی به ارزش ۵۰ میلیون تومان خریداری و بین مردم سیل‌زده توزیع شد

وی عنوان کرد: دو پایگاه در زمینه تعمیر لوازم خانگی ایجاد و نزدیک به ۵۰ میلیون تومان با همکاری خیران لوازم خانگی خریداری و بین مردم سیل‌زده توزیع شد همچنین فروشگاهی از کمک‌های پوشاک و لوازم بهداشتی مردم احداث شد و مردم سیل‌زده با حضور در این فروشگاه با حفظ شان و کرامت انسانی لباس و وسیله مورد نیاز خود را دریافت می‌کردند.

توزیع داروی دامپزشکی به ارزش ۲۰ میلیون تومان توسط تیم اعزامی دامپزشکی در مناطق سیل‌زده

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مردم پلدختر و روستا‌های اطراف به شغل دامداری مشغول بودند دام‌های آن‌ها دچار مشکل شده بود به همین سبب تیمی از دامپزشکان جمعیت داوطلب هلال احمر به مناطق اعزام شدند.
محمودی اضافه کرد: درمان دام‌ها و آموزش‌های لازم به دامداران در زمینه ضدعفونی کردن محیط دام و مبارزه با بیماری‌های انگلی به دامداران توسط تیم دامپزشکی اعزامی استان به مناطق سیل‌زده ارائه شد.
وی بیان کرد: تقریبا ۲۰ میلیون تومان دارو دامپزشکی توسط این تیم پزشکی تهیه و بین دامداران توزیع شد که اقدام خوب جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده بود.
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار