یادداشت مهمان حکایت آقایان روبان؛
رضا محمدی
کد خبر: ۷۷۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 31 August 2019
نمایندگان استان گزارش دهند در کدامیک از پروژه‌هایی که افتتاح کردند نقش داشته‌اند؟ یعنی چند نماینده باهم در ساخت چمن مصنوعی و روکش آسفالت همکاری داشتند؟!
اخیراً در هفته دولت آنهم در رویدادی قابل توجه و کم‌نظیر شاهد حضور تمامی نمایندگان استان خصوصاً نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان در افتتاح پروژه‌های کوچک و بزرگ بودیم.
نمایندگان مجلس گوی سبقت را در افتتاحیه‌ها از هم ربودند
با کمی رصد کانال‌های مجازی مربوط به هر یک از نمایندگان متوجه می‌شویم بلافاصله بعد از اتمام مراسم هرکدام با انتشار عکسی در لحظه قیچی شدن روبان یا کلنگ زدن زمین و ... بنوعی اثر حضور خود را در این پروژه‌ها پررنگ و بعنوان شخصیت اصلی جلوه داده‌اند! این تظاهرات‌ها تا جایی پیش رفت که انگار از آغاز پروژه تا پایان از طریق نماینده مذکور دنبال شده و حالا حاصل تلاش و پیگیری خود را محقق یافته‌اند حتی برای رسیدن به لحظه‌ی ثبت عکس با روبان و کلنگ هر یک به نوبت در این موقعیت مهم قرار می‌گرفتند؟!
سوال اساسی اینجاست که بواقع عامل اصلی طراحی، پیگیری، اجرا و بهره‌برداری از هریک از این پروژه‌ها کدام نماینده یا شخصیت دولتی بوده است؟
۱ -استاندار؟
۲- معاونان استاندار؟
۳-فرماندار؟
۴- خیرین؟
۵- در روستاها؛ شورا‌ها و دهیاران؟
۶- حسین هاشمی‌تختی؟
۷- احمد مرادی؟
۸- محمد آشوری؟
۹- مردم؟
پاسخ به این سوال امکان پذیر نیست. چرا؟
چون در هرمزگان شاخص یا بستری تحقیقی برای ارزیابی عملکرد نمایندگان نداریم و هرگاه از ایشان برای حضور در یک مناظره یا نشست هم‌اندیشی دوطرفه و یا با حضور فعالان اجتماعی یا نخبگان دعوت شده است هر دفعه به بهانه‌ای این موضوع محقق نشده است؛ و اصلا شاید اشکال از ما مردم بوده که نسبت به این مهم بی تفاوت بوده‌ایم و فقط گوشه‌ای نشسته و «غر» زده‌ایم.
در آخر باید گفت: نبود شفافیت در عملکردِ نمایندگان و خصوصاً نبود بستری برای تحلیل عملکرد هرکدام در دیدار با فعالان اجتماعی و خبرنگاران عدالت‌خواه و محقق، باعث شده هرچه در فضای مجازی بنام این و آن منتشر شود بعنوان کارنامه عملکرد تلقی گردد، در حالی که اگر دقیق فعالیت‌ها را دنبال کنیم و بر اساس وظایف نمایندگان از آن‌ها شجاعانه و منطقی سؤال کنیم و پاسخ بخواهیم به حقایقی با امکان ارزیابی دقیق و محسوس دست خواهیم یافت.
هنوز دیر نشده مردم بایستی از نمایندگان حضورا ضمن سؤال مطالبه کنند در این دوره کجا بوده‌اند و چه کرده‌اند؟!
انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار