مدیر کل دفتر مطالعات وبرنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۱۷۸ باشگاه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان در آذربایجان غربی فعال است.
کد خبر: ۷۷۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 01 September 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ابراهیم حیدری در جلسه هم اندیشی ششمین دوره طرح پایتخت ایران،جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شبکه شهرهای خلاق و فرهنگ هنر که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد افزود: ۱۷۸ باشگاه کتاب خوانی کودکان ونوجوانان در آذربایجان غربی فعال است که دراین برنامه ها بچه ها ونوقلمان به فعالیت فرهنگی مشغول هستند‌. 
 
حیدری بااشاره به اینکه چهارمین جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان باهدف به چالش کشیدن آنها امسال برگزار می شود تصریح کرد: در حال حاضر برای چهارمین جام باشگاه های کتابخوانی کودکان ونوجوانان ۱۵هزار باشگاه با عضویت ۲۲۰هزار نفر و ۱۵ هزار مربی فعالیت می کنند. 
 
مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به اینکه توسعه هرکار فرهنگی ،اقتصادی، سیاسی نیازمند رشد و بالندگی از طریق ترویج کتاب و کتاب خوانی است خاطر نشان کرد: کتاب ریل حوزه فرهنگ وهنر است و اگر فرهنگ کتابخوانی در کشور توسعه یابد کشور درسایر بخش هانیز رشد خواهدیافت. 
 
وی بااشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کشور اظهار کرد: امسال ۵ هزار روستا از سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند و آذربایجان غربی جز استان های فعال در این زمینه است. 
 
حیدری بااشاره به اینکه بحث ترویج کتابخوانی باید دغدغه اصلی موسسات ونهاد های فرهنگی باشد یاد آور شد: ششمین دوره تقدیر از مروجان کتابخوانی باحضور ۳هزار گروه وفرد فعال در حوزه کتاب خوانی برگزار شد که یک گروه از مهاباد دراین دوره گروه برتر اعلام شد. 
 
وی در خصوص برگزاری ششمین دوره طرح پایتخت کتاب نیز گفت: هدف اصلی این طرح درگیر کردن نهاد های مرتبط با کتاب و کتاب خوانی برای افزایش سرانه مطالعه است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار