مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید فضاهای فرهنگی استان ویترین تازه های چاپ استان باشد.
کد خبر: ۷۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 01 September 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت الاسلام ناصر خدایاری در جلسه هم اندیشی ششمین دوره طرح پایتخت ایران،جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شبکه شهرهای خلاق وفرهنگ هنر که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد افزود: برای ترغیب مردم به مطالعه باید فضاهای فرهنگی استان ویترین تازه های چاپ استان باشد.
 
حجت الاسلام خدایاری بااشاره به اینکه در سال گذشته تلاش شد مهاباد به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شود تصریح کرد: متاسفانه به دلایلی این امر محقق نشد تلاش می شود با رفع موانع و مشکلات این امر محقق شود. 
 
وی بااشاره به اینکه متاسفانه در جامعه به مسئله کتابخوانی به عنوان پروژه نگاه می شود خاطرنشان کرد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه باید علاوه بر داشتن نگاه پروسه ای به مسئله، به رشد زیرساخت های فرهنگی نیز توجه کرد. 
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی باتاکید براینکه مردم تا زمانی که تشنه و نیازمند مطالعه نباشند دنبال کتاب نخواهند رفت یاد آور شد: باید زمینه وفضا رابرای احساس نیاز مردم برای بالابردن سرانه مطالعه فراهم کرد. 
 
حجت الاسلام خدایاری اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات در حوزه کتابخوانی در استان بسیار کم وحساب نشده است‌. 
 
وی بااشاره به اینکه سرانه مطالعه در کشور بغیراز مطالعه درسی کمتراز ۵دقیقه است ادامه داد: باید از تجارب موفق استان ها و کشورهای پیشرو درحوزه کتاب وکتابخوانی استفاده کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار