استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: طرح «شیوع شناسی اعتیاد» نقشه راه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در استان است.
کد خبر: ۷۷۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 05 September 2019

غلامرضا شریعتی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد: تأکید بر این است که مصوبات پنج ماهه بررسی و اجرا شود و دانشگاه‌ها از پایان نامه‌های دانشجویی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها حمایت و استفاده لازم را ببرند.

وی افزود: طرح شیوع شناسی اعتیاد که دانشگاه علوم پزشکی اهواز آن را در دست اجرا دارد با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح از طرف اداره کل امور اجتماعی استانداری باید تأمین شود و در دستور کار این اداره قرار بگیرد.

شریعتی تأکید کرد: این طرح باید با پایه‌های علمی و مستحکم اجرا شود تا به عنوان نقشه راه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باشد.

وی با اشاره به اردوگاه ماده ۱۶ که توسط سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در دست ساخت است، یادآور شد: از سپاه حضرت ولیعصر (عج) بابت ساخت این اردوگاه تشکر می‌کنم چون در این زمینه زحمات بسیاری متحمل شدند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اضافه کرد: سپاه حضرت ولیعصر خوزستان حتی با وجود درگیری با سیلاب امسال ساخت کمپ را رها نکرد و به صورت اصولی، اساسی و بسیار خوب کار کرد.

شریعتی بیان کرد: اینکه سپاه در امور مختلف به ما کمک و از ظرفیت‌های خالی خود استفاده می‌کند، کار ارزنده‌ای است در غیر این صورت ما باید کار را انجام می‌دادیم که بسیار طول می‌کشید.

وی یادآور شد: سپاه در زمینه‌های مختلف از جمله اهدای زمین به برق منطقه‌ای خوزستان برای احداث پست کیانپارس و حل مشکل برق کیانپارس اهواز همکاری لازم را با ما داشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش همکاری‌های بین بخشی در تسریع امور گفت: همیشه همکاری‌های بین بخشی مشکلات جامعه را حل می‌کند اما خط کش کنار گذاشتن و بخشی نگری باعث عقب ماندن و درجا زدن می‌شود و کار را به سرانجام نمی‌رساند؛ اگر بخشی نگری باشد، هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد.

شریعتی افزود: اردوگاه ماده ۱۶ کار دسته جمعی است و سپاه و یا استانداری خوزستان و سایر دستگاه‌های اجرایی به تنهایی نمی‌توانند کار آن را انجام دهند و همه باید به سپاه در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: مهم این است که هر دستگاهی نسبت به آنچه وظیفه اش است متعهدانه عمل کند و تأکید می‌کنم که این کار زیرساخت است و کار اصلی از حالا به بعد است و هر دستگاهی باید وظیفه اش را انجام دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هرجا متعهدانه تر در ماده ۱۶ وظایف محوله را انجام دهیم احتمال شکست کمتر است، تصریح کرد: اگر آن را باری به هر جهت انجام دهیم احتمال بازگشت معتاد به مرحله قبل و شکست بیشتر است.

شریعتی گفت: مسئله اعتیاد ذهن ما را درگیر کرده و هرچه بیشتر دغدغه داشته باشیم، متعهدانه تر رفتار می‌کنیم و نتایج آن در ماده ۱۶ خارج و اثر مستقیم آن را در اجرا خواهیم دید.

وی ادامه داد: تعهد ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان از اینجا مشخص می‌شود و از اینجا می‌فهمیم چقدر اعضا نسبت به کار متعهد هستند یا اینکه به عنوان کار اداری و کارنامه‌ای به آن نگاه می‌کنند.

استاندار خوزستان یادآور شد: این آئین‌نامه تمام نما و انعکاس رفتار و عملکرد ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر است؛ تأکید و انتظار دارم جلسه هماهنگی و تعیین تکلیف ساخت اردوگاه ماده ۱۶ برگزار و هر سازمانی بعد از تحویل گرفتن واحد کار خود را شروع کند.

شریعتی با تاکید بر لزوم استفاده از اساتید مرتبط در مراکز اعتیاد پژوهی بیان کرد: مرکز اعتیاد پژوهی باید تشکیل و ما نیز از تأسیس آن حمایت می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: حوزه فرهنگی سپاه در بازدیدی که از مرکز ساخت انیمیشن آن داشتم بسیار خوب عمل کرده و انتظار دارم در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز و فعال و تولید محتوا داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار