آخر هفته ‎با اخبار دانشگاهی | صنفی؛
هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.
کد خبر: ۷۷۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 12 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

 

دو خوابگاه دانشگاه علامه نوسازی شد
رئیس دانشگاه علامه گفت: به دلیل کمبود بودجه‌ای که دانشگاه دارد، امکان احداث خوابگاه متاهلی را نداریم؛ اما در حال تلاش برای فراهم کردن خوابگاه استیجاری هستیم.

حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، پیرامون به سازی خوابگاه‌ها در تابستان سال ۹۸ گفت: امسال تابستان توانستیم یک خوابگاه ۸۰۰ نفره پسرانه را به صورت کامل بازسازی کنیم و در واقع به نوعی آن را نوسازی کردیم. این خوابگاه، خوابگاه شهید همت نام دارد همچنین خوابگاه شهید معینیان نیز به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد:، اما بازسازی انجام شده برای کل ظرفیت خوابگاه‌ها کافی نیست.

سلیمی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه هنوز خوابگاه متاهلی ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه‌ای که دانشگاه دارد، امکان احداث خوابگاه متاهلی را نداریم؛ اما در حال تلاش برای فراهم کردن خوابگاه استیجاری متاهلی هستیم.

 

 

بازه زمانی ۱۰ روزه برای دانشجویان متقاضی پیاده روی اربعین اعلام شد 
 ستاد اربعین دانشجویی در تشریح نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر پیاده روی اربعین اعلام کرد: دانشجویانی که گذرنامه دارند باید به سامانه سماح مراجعه کرده و با ثبت نام در این سامانه و واریز هزینه خروج از کشور می‌توانند به این سفر اعزام شوند.

بر اساس این گزارش، همچنین دانشجویانی که گذرنامه ندارند باید نامه‌ای از دانشگاه به دفاتر پلیس +۱۰ رفته و برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند، با توجه به اینکه وثیقه خروج از کشور حذف شده است دانشجویان مشمول می‌توانند بدون دریافت وثیقه به مدت ۱۰ روز به این سفر بروند.

 

صدهزار مترمربع تا آخر امسال به فضای ورزشی دانشگاه‌ها افزوده خواهد شد
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: امیدواریم با پروژه‌هایی که امسال شروع کردیم بتوانیم تا پایان سال ظرفیتی بالغ بر صد هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها اضافه کنیم.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون افزایش ظرفیت فضای ورزشی در سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها گفت: پروژه‌هایی که سال قبل شروع کردیم امسال به نتیجه رسیده است و امیدواریم با پروژه‌هایی که امسال شروع کرده ایم تا انتهای سال بتوانیم ظرفیتی بالغ بر صد هزار متر مربع به فضای ورزشی دانشگاه‌ها بیفزاییم.

 

 

فعالیت ستاد اربعین دانشگاه آزاد در راستای رفع موانع حضور دانشجویان باشد
جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی  به ریاست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور تمامی اعضا در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه راه‌پیمایی اربعین یک محیط تربیتی عظیم است که انسان‌ها را احیا‌ء می‌کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک محیط آموزشی و تربیتی باید فضا را برای حضور حداکثری دانشجویان، اساتید و کارکنان در راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی مهیا کند. با توجه به اهمیت این موضوع امسال ستاد اربعین حسینی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و آقای صالحی آرا که تجربه خوبی در قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی داشتند، به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد.

 

نرخ غذای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۵ درصد افزایش یافت
 بر اساس نامه‌ای که از سوی سیماسادات لاری معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت، به همه رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد، نرخ غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید (۹۹-۹۸) با ۱۵ درصد افزایش‏، از اول مهرماه اجرا خواهد شد.

بر اساس این ابلاغیه که به تأیید و امضای معاون وزیر بهداشت رسیده است، قیمت صبحانه ۸۰۰ تومان، نهار ۱۵۵۰ تومان، شام ۱۵۵۰ تومان و نرخ غذای نیم پرس ۷۰۰ تومان اعلام شده است و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف هستند طبق این دستورالعمل، از ابتدای سال تحصیلی جدید، غذا را بر اساس این نرخ‏ به دانشجویان ارائه دهند.

 

آخرین وضعیت پرداخت وام ویژه دکتری
مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به وضعیت پرداخت وام‌های دکتری گفت: به طور کلی سعی می‌کنیم سال جدید براساس اعتبارات پیش بینی شده وام‌ها را تایید کنیم و اگر کمبودی باشد سعی می‌کنیم در بخش‌های دیگر لحاظ شود و پرداخت وام‌ها دچار مشکل نخواهد شد.

وی افزود: به روال معمولی که وجود دارد دانشجویانی که ثبت نام می‌کنند سه ماه یکبار وام‌ها پرداخت می‌شود که یک بخشی از بانک توسعه تعاون دریافت می‌کنند و بخشی هم از صندوق رفاه؛ ثبت نام جدید در صندوق دیگر صورت نمی‌گیرد و همه پرداختی‌ها از طریق بانک خواهد بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: دانشجویانی که قبلا ثبت نام کردند کماکان این وام را از صندوق دریافت می‌کنند و دانشجویانی که جدید ثبت نام می‌کنند باید از طریق بانک این وام‌ها را دریافت کنند.

 

خوابگاه‌های دانشگاه تهران از ۲۹ شهریور بازگشایی می‌شود
معاونت دانشجویی دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای زمان بازگشائی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان را برای سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است، زمان بازگشایی خوابگاه‌ها در نیم سال اول تحصیلی ۹۹-۹۸ از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۲۹ شهریور خواهد بود.

 

نظام نامه اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران تدوین می‌شود
مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران  گفت: دبیرخانه دائمی ترویج اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران راه اندازی شده که متشکل از اساتید برتر حوزه اخلاق است.

وی افزود: از وظایف این دبیرخانه انجام پژوهش‌های علمی در حوزه اخلاق، تدوین نظام نامه اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه که این نظام نامه خصوصیات اخلاقی دانشگاه‌ها را در بر می‌گیرد.

سرسنگی یادآور شد: هر آنچه در دانشگاه به منزله اخلاق دانشگاهی اطلاق می‌شود در این نظام نامه تدوین و ارایه می‌شود هم چنین تولید ادبیات در حوزه اخلاق حرفه‌ای را برعهده دارد.

 

زمان ثبت نام خوابگاه‌های دانشگاه شریف اعلام شد
معاونت دانشجویی دانشگاه شریف در اطلاعیه‌ای زمان ثبت نام و رزرو خوابگاه‌ها برای سال تحصیلی اعلام کرد.

براساس این گزارش ثبت نام خوابگاه‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه dorm.sharif.ir انجام می‌شود.

زمان ثبت نام دانشجویان مقطع دکتری ۲۰ و ۲۱ شهریور و دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۱ تا ۲۳ شهریور باید برای ثبت نام مراجعه کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار