رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان خبر داد؛
کد خبر: ۷۷۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ 13 September 2019

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل 6 سال حبس خبر داد.
به گزارش «تابناک» هرمزگان، مظفر حمزه ئی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل 6 سال حبس خبر داد.

آزادی محکوم به قصاص پس از 6 سال حبس

وی در توضیح جزئیات این پرونده اظهارداشت: در اواخر فصل بهار سال 1392 در یکی از مدارس استان هرمزگان دو دانش آموز با نام های اختصاری (الف – الف) و (و - ذ) به خاطر اختلاف کوچکی باهم درگیر می شوند؛ در حالی که تصور می شد این قضیه در همان مدرسه فیصله یافته است ؛ اما متأسفانه بر اثر بی تجربگی ، ناپختگی و غرور نابجا ؛ یکی از طرفین درگیری به نام (الف _الف) که جوانی 18 ساله بوده ؛ پس از پایان زمان مدرسه دوباره با (و-ذ) درگیر و با چاقو او را مجروح می‌نماید که بر اثر شدت جراحات منجر به فوت مرحوم (و – ذ) می‌گردد.

پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل با تشکیل پرونده قضائی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان ؛ در نهایت به استناد اقرار صریح قاتل؛ رأی قصاص وی صادر شد.

حمزه ئی در ادامه افزود: پس از صدور حکم قصاص؛ شورای حل اختلاف استان هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شد و این پرونده به شعبه 21 شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

رئیس شورا های حل اختلاف استان هرمزگان تصریح کرد : شعبه 21 شورای حل اختلاف بندرعباس پس از تشکیل جلسات متعدد و دعوت از اولیای دم ، برخی از معتمدین محلی و ریش سفیدان ؛ به لطف خداوند متعال ؛ موفق به جلب رضایت اولیای دم گردید.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خاطر نشان کرد : بدین ترتیب و با همت اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ؛ این جوان پس از تحمل 6 سال کیفر حبس و عذاب وجدان ناشی از قتل ؛ به آغوش گرم خانواده و زندگی دوباره بازگشت.
انتهای پیام/*

برچسب ها: قصاص
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار