عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به منظور پیشگیری از بیماری، همزمان با شروع فصل پاییز است.
کد خبر: ۷۸۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸ 15 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، مصطفی جوانیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه با نزدیک شدن به فصل پاییز بیماری آنفلوآنزا شیوع پیدا می‌کند، اظهار کرد: زمان پیشگیری از آنفلوآنزا معمولاً اوایل فصل پاییز و زمستان با تزریق واکسن است درست زمانی که تعداد مبتلایان زیاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا واکسن در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این واکسن می‌تواند حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری آنفلوآنزاجلوگیری کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: واکسن معمولاً به صورت های تزریقی و استنشاقی است اما در کشور ما استنشاقی، وجود ندارد و سازمان بهداشت جهانی آن را پیشنهاد نمی‌دهد، به همین خاطر واکسن به صورت  تزریق و در دو نوع سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی وجود دارد.
جوانیان با اشاره به اینکه افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به داروخانه ها از واکسن استفاده کنند، گفت: واکسن چهار ظرفیتی برای تمام افراد بالای دو سال توصیه می شود و چنانچه در دسترس نبود، سه ظرفیتی کفایت می کند.
وی با بیان اینکه برای کودکان شش ماه تا دو سال باید واکسن‌های سه ظرفیتی استفاده و تزریق شود، افزود: تزریق واکسن در افراد بالای ۶۰سال، بچه های شش ماه تا پنج سال، خانم‌های باردار به خصوص در سه ماهه دوم و سوم حاملگی، بیماران انواع گروه‌های خونی، اختلالات بیماران با مشکلات کلیوی، قلبی، نارسایی کبد، شیمی درمانی و یا بیمارانی که ترکیبات سالیسیلات مصرف می کنند، کارکنان بهداشتی و مراکزی، بیماران مبتلا به آرتروز سیاتیک، پزشکان و پرستاران بخش‌های مراقبت‌های ویژه، دانش آموزان و شاغلان آموزش و پرورش، پرستاران و مراقبین سالمندان، بهزیستی و توانبخشی که خدمات مراقبتی را به عهده دارند، از اولویت‌های بالایی برخوردارند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: واکسن‌هایی موجود در کشور ساخت کشور فرانسه و هلند است که پس از تایید معاونت غذا و دارو، به کانال‌های رسمی و داروخانه‌های سراسر کشورکه دارای مجوز هستند، توزیع و در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار