سینماگران و تأکید مجدد رهبر انقلاب بر نفوذ فرهنگی؛
محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما ۳ نهاد اصلی در حوزه فرهنگ و هنر هستند که اختیارات بسیاری دارند و موظفند بر اساس نیازهای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی از تولیدات فرهنگی و هنری حمایت کنند.
کد خبر: ۷۸۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲ 15 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، تهیه کننده فیلم های سینمایی «یاسین» و «استرداد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این ۳ نهاد ذکر شده همگی بودجه کافی در اختیار دارند و توقع می رود در اتاق فکرهای شان راجع به مسأله نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی تدبیری جدی اتخاذ کنند. آن ها موظفند چاره اندیشی جدی نسبت به این چالش ها داشته باشند.  اما متأسفانه به غیر از سازمان صدا و سیما که به تازگی شنیده ام در این راستا اقدام موثری انجام داده، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی بعضاً در حوزه فرهنگی برعکس آنچه باید عمل می کنند.  خوشبختانه ظاهراً گویا به تازگی در سازمان صدا و سیما شورای مستقلی متشکل از دلسخوتگان نظام که همگی وفادار به قانون اساسی و امام (ره) و رهبری هستند شکل گرفته که قرار است فیلمنامه ها را ایشان تأیید کنند و بعد به تولید برسد.

وی ادامه داد: از این رو به نظر می رسد ما طی سال های آتی شاهد تولیدات خوب و ارزشی در تلویزیون باشیم اما همه این اقدامات کافی نیست و باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی هم اقدامی عاجل و اساسی در این حوزه انجام دهند.

این سینماگر با بیان اینکه فیلم های ارزشی در سینمای کشور بایکوت می شوند یادآور شد: به عنوان مثال بنده سال گذشته فیلم سینمایی «وکیل مدافع» را به کارگردانی خانم سلما بابایی که فرزند شهید بزرگوار بابایی هستند ساختم اما متأسفانه ما برای ساخت این اثر هیچ گونه حمایت مادی و یا حتی معنوی را از سمت وزارت ارشاد شاهد نبودیم و حتی مسئولان سازمان سینمایی هیچ اقدامی برای دادن اکران مناسب به این فیلم انجام ندادند، این در حالی است که سانس های خوب و مناسب همه در اختیار فیلم های سخیف که نابودگر فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی هستند قرار می گیرد.

علی اکبری خاطرنشان کرد: ما حتی برای اکران این فیلم ارزشمند یک سانس شب هم در اختیار نداشتیم، این در حالی بود که حداقل کاری که مسئولان سازمان سینمایی می توانستند بکنند تعلق دادن یک اکران مناسب به فیلم ما بود. آن ها می توانستند با این کمک کاری کنند تا حداقل بخشی از هزینه کردهای ما جبران شود. این مایه تأسف است که بنده بعد از گذشت این مدت برای ساخت یک اثر ارزشی همچنان به عواملم بدهکار هستم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کتاب قانون» و «آن مرد آمد» متذکر شد: مسئولان سازمان سینمایی به جای اینکه سینماگران ارزشی و دغدغه مند را تشویق به ماندن در این حوزه کنند رسماً کاری انجام می دهند تا همه برای گذران زندگی شان مجبور شوند به سمت ساخت فیلم های سخیف بروند. بنده معتقدم و تأکید می کنم که مسئولان وزارت ارشاد باید روی این مسأله تجدیدنظر جدی داشته باشند و کم کاری های شان را جبران کنند.

این تهیه کننده تأکید کرد: ما نیازمند تشکیل اتاق فکرهایی متشکل از نیروهای انقلابی و متعهد به آرمان های امام (ره) و رهبری در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستیم تا از این بحران «ولنگاری فرهنگی» خارج شویم.

علی اکبری در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به مدیران سازمان سینمایی گفت:  به جای برگزاری جشنواره های بی خاصیت از سینمای ارزشی حمایت کنید!؛ تا کی ما باید شاهد برگزاری جشنواره های پوچی باشیم که هیچ منفعتی برای مان ندارند؟ چرا به جای بودجه های هنگفتی که صرف برگزاری این جشنواره ها می شود از سینمای ارزشی و دغدغه مند برای مطرح کردن مباحث نظام و انقلاب اسلامی حمایت نمی شود؟

وی تأکید کرد: این وظیفه دست اندرکاران سازمان سینمایی است که یک ردیف بودجه مشخص برای تولیدات ارزشی در نظر بگیرند و در جشنواره های بی خاصیتی مانند جشنواره فیلم کودک را تخته کنند یا این جشنواره ها را حداقل به صورت ۳ سالانه برگزار کنند و پول ۲ سال برگزاری آن را صرف تولید فیلم کنند.

این سینماگر در پایان این گفتگو اظهار داشت: ما امروز نیازمند تقویت روحیه جنگ آوری، دلاوری و قهرمانی در کودکان و نوجوانان مان هستیم ما نیازمند تولید فیلم هایی در حوزه سینمای مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس هستیم، ما باید روحیه وطن پرستی و صیانت از انقلاب را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم و تنها این راهکار است که می تواند ما را در مقابل هجمه های مکرر دشمنان تجهیز کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار