نماینده شهرستان لامرد در شورای اسلامی استان فارس، معتقد است که نحوه توزیع عوارض ناشی از آلایندگی صنایع مستقر در پارس جنوبی، ظلمی آشکار در حق مردم استان‌های فارس و هرمزگان است.
کد خبر: ۷۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷ 15 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وهب نورایی با تاکید بر اینکه نحوه توزیع عوارض ناشی از آلایندگی صنایع مستقر در پارس جنوبی، ظلمی آشکار در حق مردم استان‌های فارس و هرمزگان است، گفت: انحصار بوشهر بر عوارض حق آلایندگی خلاف قانون است.

نحوه توزیع عوارض آلایندگی عسلویه، ظلم در حق مردم فارس و هرمزگان است

او ادامه داد: مردم شهرستان‌های لامرد و مهر، حق قانونی خود را از آلایندگی صنایعی می‌خواهند که علاوه بر تحمل سال‌ها آلایندگی آن، بسیاری از راه‌های مواصلاتی و جاده‌های خود را قربانی ساخت این پروژه‌ی ملی کرده‌ و هرگز منافع ملی‌شان اجازه شکایتی به آنان نداده است؛ تا جایی که اثرات آن نقل و انتقال‌ها و عبور و مرور کامیون‌ها را هنوز می‌توان بر پیکر شهرها و بخش‌های مختلف آن مشاهده کرد.

نماینده شهرستان لامرد در شورای اسلامی همچنین با انتقاد از عملکرد نماینده شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: در شأن نماینده‌ مردم نیست که تنها با اتکا به یک جبر جغرافیایی حق مردم مستحق را پایمال کند و برای شهرستانی صدها کیلومتر دورتر، یقه بِدَرَد و چادر به کمر ببندد!

نورایی همچنین با انتقاد از تحرکات غیرقانونی و حساسیت‌زای برخی مقامات استان بوشهر، گفت: باید بپذیریم که اتحاد مسئولان بوشهر در تمرد از قانون و پایمال کردن حق قانونی دیگر شهرستان‌های در معرض آلایندگیقابل تحسین است.

او بیان کرد: منصفانه نیست که مسئولین استان بوشهر از استاندار و امام جمعه محترمشان تا نماینده شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دیگر شهرستان‌هایی را که طبق قانون و نظر کارشناسان، در معرض آلایندگی قرار دارند، به چپاولگری متهم کنند و توقع رعایت قوانین و حق‌طلبی مردم شهرستان‌های متاثر از آلایندگی را نادیده بگیرند.

این عضو هیئت رئیسه شورای استان فارس اضافه کرد: این عزیزان حتی در رعایت عدالت و انصاف در محدوده‌ی استان خودشان نیز ناتوان بوده‌اند و مبالغ قابل توجهی از حق آلایندگی را به شهرستان‌هایی اختصاص می‌دهند که کمترین تجربه‌ای از بوی گوگرد و حرارت مشعل‌ها را هم ندارند.

نورایی با بیان اینکه برخی نمایندگان و مسئولان تنها نظاره‌گر اجحاف در حق مردم فارس هستند، رفتارهای مسئولان و نمایندگان استان بوشهر را هشداری برای همتایان آن‌ها در استان فارس دانست و بیان کرد: برخی با ارائه‌ی دلایلی به‌ ظاهر موجه اما غیر واقعی از قبیل دخالت نکردن در امور دیگر شهرستان‌ها از خود صلب مسئولیت کرده و تنها نظاره‌گر این اجحاف در حق شهرستان‌های لامرد و مهر هستند.

او با ارائه راهکار حل مناقشه، رعایت قانون و اتحاد و همدلی ادامه داد: نمایندگانی که رأی و قدرت خود را از مردم دارند، جز با پاسداری از قانون نمی‌توانند حافظ منافع مردم باشند؛ اینگونه اعمال و عملکرد جزیره‌ای و تنها حافظ منافع شهرستان خود بودن، نه تنها سرباز زدن نمایندگان از مسئولیت‌شان است، که اتحاد و همدلی مردم در این شرایط حساس تاریخی را هدف قرار می‌دهد و ماحصلی جز تشتت و پراکندگی و در نتیجه تضعیف این دستگاه قانون‌گذار در پی نخواهد داشت.

نورایی نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی را به اتحاد و همدلی فرا ‌خواند و یادآور شد: همانگونه که منافع ملی در گرو حفظ منافع هر استان است، منافع کل استان نیز در گرو تأمین منافع هرکدام از شهرستان‌های آن است و این همه جز با رعایت قانون و همچنین اتحاد و همدلی میسر نخواهد شد .

عضو شورای اسلامی استان فارس ضرورت اقدام عاجل دولت برای پایان دادن به اختلافات دو استان همسایه را هم یادآور شد و گفت: مسئله اختصاص عوارض آلایندگی به یکی دیگر از مسائل مورد اختلاف مسئولان این دو استان تبدیل شده و به نظر می‌رسد با توجه به برخی حساسیت‌ها و همچنین اهمیت موضوع، دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مسائل تصمیم قاطع و اقدام فوری انجام دهد.

جای تشکر دارد از نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی که در غیاب نمایندگان استان هرمزگان از حق هرمزگانی ها دفاع نمودند.

واقعاً چرا تاکنون نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در قبال صنایع آلاینده‌ هیچ موضع‌گیری نکردند؟
انتهای پیام/*

برچسب ها: آلاینده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
خواهشا بی انصافی نکنید
نمایندگان استان هرمزگان بندگان خدا از شنبه تا سه شنبه درمجلس جهت استراحت حضور می یابند
واز چهارشنبه تا شب جمعه یکسره در روستاها جهت دیدار و خوش و بش با دوستان درتقلا هستند یا درجایی که با پیگیری اهالی لوله آبی افتتاح می گردد دو،سه نفری تشریف فرما می شوند دیگر خیلی انتظارات بیش حد توان شخص نداشته باشید که بتواند از حق آلایندگی استان دفاع کنند
بعدش اگر حق گرفتنی بود که کلی آلایندگی در۱۰کیلومتری اطراف بندرهست که عسلویه خیلی دوراست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
بابا دل خوشی دارین
اقای ذواقدر که عکس اش در اومد پاش رو میز بود و خواب تشریف داشتن
بقیه دوستان هم که جنگ قدرت دارن تو ادرات مهره های خودشون رو مستقر کنن
شما از این نمایندگان انتظار کار دارید
یکی از نطق ها و سخنرانی ها شون رو تو هر موضوعی که بوده بفرمایند؟
واقعا اصلا می رن مجلس؟
والله ما که ندیدیم تو صدا و سیما یک بار اینا صحبت کنن، نظر بدن ، حرفی بزنن
دیگه چه برسه بخوان حق استان رو بگیرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار