فرمانده انتظامی استان از کلاهبرداری‌ ۹۵ هزار دلاری از طریق وب سایت های سرمایه گذاری انگلیسی زبان خبر داد و گفت: این کلاهبرداری بر اساس حقه ای مشهور تحت عنوان "پانزی" انجام گرفته است.
کد خبر: ۷۸۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۱ 15 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، سردار "عزیزاله ملکی" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با مراجعه شخصی از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به واسطه عضویت و شارژ اکانت فعال به میزان ۴۰ هزار دلار در وب سایتی تحت عنوان سرمایه گذاری بین المللی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی از طریق مراجعه به وبلاگی با نماینده ایرانی شرکت صوری سرمایه گذاری بین المللی در حوزه بازارهای بورس، اوراق قرضه، اوراق بهادار، فارکس، بازار نفت و طلا آشنا می شود، سپس با مشاهده تبلیغ های حرفه ای پیرامون سودهای عالی و تضمینی، وام های بی بهره، پورسانت های همکاری؛ تصمیم به سرمایه گذاری می گیرد.

سردار ملکی بیان داشت: شاکی از طریق تماس های تلفنی و سپس از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی با نماینده صوری شرکت خارجی ارتباط گرفته و طی هماهنگی با شخص مذکور اقدام به انتقال پول به حساب بانکی افرادی تحت عنوان حسابدار می کند تا اعتبار بر حسب دلار به اکانت وی در وب سایت سرمایه گذاری اعمال شود.

وی ادامه داد: شاکی برای نقد کردن سودهای سرمایه گذاری، دریافت وام و دریافت کمیسیون شروع به عضوگیری از آشنایان و ایجاد اکانت برای آنها کرده و اعضای جدید برای افزایش اعتبار حساب به مبلغ ۵۵ هزار دلار ضمن دریافت اعتبار از شاکی و پرداخت پول نقد به وی، برای پرداخت مابقی سرمایه از طریق صرافی ها و حساب های پرفکت مانی اقدام می کنند اما سرانجام پس از مدتی اکانت ها در وب سایت مذکور بلوکه و امکان برداشت لغو می شود.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کلاهبرداری‌ ۹۵ هزار دلاری از طریق وب سایت های سرمایه گذاری انگلیسی زبان صورت گرفته است،افزود: این کلاهبرداری بر اساس حقه ای مشهور تحت عنوان "پانزی" انجام گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مطابق ادعای نماینده صوری در وبلاگ شخصی، شرکت سرمایه گذاری خارجی با پشتیبانی ۴ بانک معتبر بین المللی فعالیت می کند که طی بررسی ها مشخص شد، این ادعا کذب و حتی سایت سرمایه گذاری توسط متهم ایجاد شده است و شارژ اعتباری اکانت ها برای فریب کاربران به صورت غیرواقعی از طریق شخص مذکور و روبات های سایت انجام می شود.

سردار ملکی اظهار داشت: با پیگیری های فنی کارشناسان پلیس فتا و جمع آوری ادله دیجیتال، مشخص شد متهم اصلی با سفر به یکی از کشورهای همسایه متواری شده که مراتب از طریق پلیس اینترپل در حال پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: برخی از جرایم سازمان یافته و سیستم های پولشویی با هدایت لیدرهای اصلی ساکن کشورهای همسایه انجام می شود و همدستان آنها در داخل کشور به ظاهر از ماهیت کلاهبرداری این اشخاص اطلاعی ندارند و به عنوان حسابدار نقش مکمل برای تبادلات مالی و انتقال ارز بر عهده آنها است.

سردار ملکی در پایان خاطر نشان کرد: تبهکاران فضای مجازی با جعل عملکرد شرکت های سرمایه گذاری معتبر داخلی و خارجی، به انضمام تبلیغات وسوسه انگیز و رویاپردازی اقدام به فریب کاربران و جذب سرمایه های آنها می کنند، بر همین اساس آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت های پلیس است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار