سخنگوی سابق فراکسیون زنان مجلس:
لاله افتخاری با اشاره به دروغ پردازی‌ها علیه نظام در ماجرای دختر آبی گفت: قوه قضائیه باید با بازیگران و نمایندگانی که در این ماجرا دروغ پردازی کردند برخورد قاطعی داشته باشد.
کد خبر: ۷۸۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 16 September 2019

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی، در خصوص سوء استفاده سیاسی برخی از جریان ها از ماجرای دختر آبی و حتی هتاکی یک بازیگر به ساحت امام حسین(ع) بعد از این جریان سازی دروغ اظهار داشت: جلسات زیادی درباره ورزش بانوان در کشور داشتیم که با حضور معاون ورزش و جوانان دولت روحانی هم این جلسات برگزار می شد.

وی با بیان اینکه بارها جلساتی با مسئولان دولت روحانی درباره حضور زنان در ورزشگاه برگزار کرده‌ایم اظهار داشت: حضور زنان در ورزشگاه و طرح مسائل این چنینی بازی در زمین بیگانگان و سرپوش گذاشتن به ضعف عملکرد مسئولان اجرایی کشور است.

سخنگوی سابق فراکسیون زنان مجلس در ادامه افزود: بارها به سازمان ورزش و جوانان در دولت روحانی اعلام کردیم که مسئول ورزش بانوان خود را در جلسات به همراه بیاورد تا به مشکلات ورزش بانوان پرداخته شود اما دولت طفره می‌رفت و این بی توجهی به کیفیت امکانات ورزشی بانوان مربوط به همه دولت ها بوده است و دولت ها تفاوتی با یکدیگر ندارند.

افتخاری با بیان اینکه همه دولت‌‌ها معمولاْ به ورزش بانوان کمتر توجه می‌کنند تصریح کرد: به جای اینکه امکانات ورزشی بانوان را بیشتر کرده و آنقدر جاذبه برای ورزش بانوان ایجاد شود که بانوان تمایلی به رفتن به سمت ورزشگاه آقایان را نداشته باشند، با موج آفرینی مسائل اصلی بانوان را سیاسی می‌کنند.

 

برخی نمایندگان با دفاع از دختر آبی فقط ژست حمایت از ورزش زنان را می‌گیرند

وی با انتقاد از بی توجهی دولت به ورزش بانوان عنوان کرد: برخی از نمایندگان فعلی مجلس هیچ اشرافی به مشکلات اصلی بانوان به ويژه مسائل اصلی ورزش بانوان ندارند اما یکباره با ایجاد یک جریان هم نوا با جریان های معاند، خود را مدافع دختر آبی معرفی می کنند و ژست مدافع ورزش زنان را به خود می‌گیرند.

سخنگوی سابق فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه پروژه دختر آبی تنها یک موج آفرینی است تصریح کرد: همچنان که در سال 88 هم شاهد بودیم این جریان برای جلب توجه و ایجاد تقابل اقدام به پروژه کشته‌سازی کردند، این بار هم بر سر قبر دختری نشسته اند که به دلایلی خود کشی کرده و تنها با این اقدام خود نمک به زخم خانواده داغدار او می پاشند.

افتخاری ضمن انتقاد از موج سواری برخی از نمایندگان و بازیگران در ماجرای دختر آبی تصریح کرد: زنان جامعه ما نیاز به سیاسی کاری ندارند و مشکل زنان ورزشکار ما زمانی حل می شود که امکانات ورزشی برای همه خانم ها به صورت مناسب فراهم شود.

 

متولی ایجاد زیر ساخت حضور بانوان در ورزشگاه، موج سواران بر ماجرای دختر آبی هستند

وی در ادامه افزود: در شرایطی که ورزشگاه های ما زیرساخت های لازم برای حضور زنان را ندارند و همین دولت و نمایندگان متولی ایجاد زیرساخت‌های لازم هستند، اما همین افراد مدافع حضور زنان در ورزشگاه هستند که حضور این چنینی با کرامات زن مغایرت دارد.

سخنگوی سابق فراکسیون زنان مجلس همچنین تصریح کرد: تشویق به حضور زنان در ورزشگاه یعنی اظهار نظرهای غیر کارشناسی، ناآگاهانه و بازی در زمین دشمن و برخی از مسئولان به جای شرمنده شدن از اینکه اقدامات رفاهی ورزشی بانوان را فراهم نکرده اند، خود را در جایگاه طلبکار از نظام قرار داده‌اند.

این کارشناس مسائل زنان همچنین بیان داشت: نمایندگانی که به بهانه دختر آبی ورزشگاه رفتن بانوان را مطالبه می کنند به جای اینکه نقش اپوزیسیون را در کشور بازی کرده و با دامن زدن به دروغ پردازی ها، برای نظام چالش ایجاد کنند، بهتر است به وظایف اصلی خود در قبال زنان و مشکلات اصلی بانوان جامعه توجه کنند.

 

لزوم ورود دستگاه قضایی به موضوع تشنج آفرینی برای نظام توسط بازیگران و نمایندگان

افتخاری با اشاره به هتک حرمت و توهین به امام حسین توسط یک بازیگر هتاک عنوان کرد: بهتر است قوه قضائیه نسبت به اقدامات برخی از نمایندگان و بازیگران علیه نظام و توهین به امام حسین(ع) بسیار جدی و قاطع برخورد کرده و اجازه حاشیه سازی و دروغ پردازی علیه نظام را بیشتر از این به آنها ندهد.

وی در ادامه افزود: انتظاری که از یک بازیگر و یا یک سیاستمدار می رود بیشتر از یک فرد عادی است و مجازات های این افراد باید متناسب با مسئولیت آنها باشد. وزارت ارشاد متولی برخورد با بازیگرانی است که از امکانات این نظام استفاده کرده اما علیه این نظام موضع گیری می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار