رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی 9 زندانی مهریه به مناسبت برگزاری نهمین کنگره امام سجاد (ع) در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 17 September 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، علی صالحی رئیس کل دادگستری در دیدار دبیر و  اعضای ستاد اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اظهار داشت: اجرای برنامه‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به منظور تعمیم و تعمیق فرهنگ اهل بیت(ع) کاری بسیار نیکو و درخور توجه است.

آزادی 9 زندانی مهریه به مناسبت برگزاری نهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)

وی با بیان اینکه علاقمندی مردم استان هرمزگان به ائمه اطهار و احیای شعائر اسلامی ، ریشه در نجانب و فرهنگ غنی آنها دارد تصریح کرد: برگزاری کنگره تخصصی امام سجاد (ع) در استان هرمزگان که به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌گردد؛ حرکتی مخلصانه و ارزشمند در راستای ترویج مکتب اهل بیت (ع)است که خیرات و برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان این که امنیت و آرامش امروز کشور مرهون توجهات خاصه ائمه اطهار (علیهم السلام) است تصریح کرد: در سایه عنایات معصومین و برنامه ریزی انجام شده به منظور رصد تحولات و نظارت مستمر بر حوزه ها و بخش های مختلف ، شاخص امنیت در مناطق مختلف استان ارتقاء یافته و هرمزگان یکی از امن ترین استان های کشور است.

وی همچنین اعلام کرد: به منظور مدیریت پرونده‌های مهم، دبیرخانه‌ای در دادگستری کل استان هرمزگان تشکیل و روند رسیدگی به این پرونده‌ها و جرایم مرتبط با آن به صورت ویژه تحت نظارت مدیریت ارشد دستگاه قضایی استان قرار دارد.

صالحی با اعلام این مطلب که یکی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های طرح تحول قضایی، کاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها می‌باشد از بروز رسانی اوقات دادرسی از طریق کاهش وقت رسیدگی به کمتر از یک ماه در راستای خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم استان هرمزگان خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: به مناسبت برگزاری نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، تعداد 9 نفر از زندانیان مهریه از ندامتگاه ‌های استان هرمزگان آزاد خواهند شد.

علی علامه‌زاده دبیراجرایی کنگره امام سجاد (ع) نیز در جریان این دیدار گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته به منظور برگزاری هرچه بهتر این همایش مهم بین‌المللی ارائه نمود.
 
 وی همچنین با اعلام مشارکت علما و نمایندگانی از 21 کشور جهان در نهمین کنگره امام سجاد (ع) اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این همایش بین المللی با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبرجنبش انقلاب اسلامی مردم بحرین و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری در تاریخ سوم مهرماه سال جاری به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)  همچنین از هرمزگان به عنوان استان نمونه در زمینه وحدت فِرَق و مذاهب اسلامی نام برد و خاطرنشان ساخت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) موجب اتحاد هرچه بیشتر میان برادران شیعه و سنی شده است.

وی برگزاری برنامه‌های بخش استانی با حضور مبلغین مرکز تخصصی صحیفه  و برنامه‌های جنبی با حضور مهمانان خارجی و همچنین تأسیس و راه اندازی دانشگاه صحیفه سجادیه وآغاز نهضت حفظ و تربیت ۵۰ حافظ صحیفه سجادیه در شهرستان بشاگرد را از دیگر آثار و برکات برگزاری نهمین کنگره امام سجاد (ع) برشمرد و افزود: برگزاری موفق کنگره امام سجاد(ع) رخداد بزرگی است که استان هرمزگان مبدع آن بوده است.

شایان ذکر است: در جریان این دیدار دبیر و اعضای اجرایی نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از مساعدت‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در راستای برگزاری هر چه بهتر این همایش بین‌الملل قدردانی نمودند.

آزادی 9 زندانی مهریه به مناسبت برگزاری نهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)
 

انتهای پیام/*

برچسب ها: دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار