قابل توجه استاندار هرمزگان؛
اغلب افراد در جامعه از جمله نخبگان درباره دلایل لزوم رشد جمعیت قانع نشده‌اند که باید عوامل مؤثر بر کاهش رشد جمعیت را مطرح و آنها را براساس اولویت بندی و درجه اهمیت مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۷۸۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 21 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، دو راهی تدبیر یا تقصیر جلوی پای دولتمردان قرار گرفته کاهش جمعیت بحرانی غیر قابل انکار و متأثر از عوامل داخلی و خارجی بوده و بی‌وقفه در حال پیشروی و فراگیری است که می‌توان با اولویت بندی عوامل مؤثر بر کاهش رشد جمعیت، و مشخص کردن سهم هر دستگاه در کنترل عوامل بازدارنده از رشد جمعیت و رفع این عوامل نیز مشخص شود زیرا اگر این موارد به صورت «درد» مطرح است و بایستی از سوی نماینده عالی دولت در استان راهکاری برای آنها اندیشیده شود تا نتیجه مورد انتظار حاصل گردد.

زنگ خطر کاهش یافتن رشد جمعیت

تدوین یک برنامه‌ جامع و کامل برای رشدجمعیت با درنظر داشت وضعیت هر «منطقه و قشر» بایستی تهیه و اجرایی گردد تا اثرگذاری لازم را به دنبال داشته باشد.
مبحث رشدجمعیت نظر به تغییراتی طی دودهه اخیر در برخی ازاستانها با کاهش رشد روبرو بوده‌ که این موضوع دغدغه‌های را در آینده ایجاد خواهد کردو از اینرو بایستی موضوع رشد جمعیت موردتوجه ویژه دانشگاه‌ها علوم پزشکی قرار بگیرد.
نرخ باروری کلی در استان هرمزگان بر اساس آخرین سرشماری و گزارش رسمی مرکز آمار ایران چقدر است؟
البته نباید این نکته را فراموش کرد که وضعیت اقتصادی هم بسیار مؤثر است در بالارفتن سن ازدواج و درسالهای اخیرشاهد افزایش سن ازدواج نسبت به سالهای گذشته بودیم به واقع مسائل اقتصادی ازموضوعات اصلی درافزایش سن ازدواج وکاهش علاقه‌مندی زوجین به داشتن بیش ازیک فرزنداست.
تاخیر درازدواج و افزایش سن ازدواج در روند فرزندآوری زوجین تأثیرمی‌گذارد که باروند کنونی افزایش سن ازدواج وکاهش فرزندآوری،در سال ۱۴۳۰ رشدجمعیت رابه صفر می‌رساند.
پیشنهادمی‌شود باارتقای مشاوره‌ های هنگام‌ازدواج ، فرهنگ‌ سازی به منظورارزش دانستن ازدواج سالم ، افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزندآوری سالم واجتناب ازتک فرزندی ، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین‌ازدواج وفرزند اول ، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان و تدوین بسته‌ های آموزشی برای ارتقای آگاهی ، نگرش وعملکرد جامعه از جمله رویکردهایست که «همتی استاندار هرمزگان» بایستی آنهارا در دستور کارقرار دهدتا گامی رو به جلو در راستای رشدجمعیت استان هرمزگان برداشته شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار