کد خبر: ۷۸۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 22 September 2019

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران درباره علل شیوع خشونت و افراد درگیر با این عارضه توضیح داد.
به گزارش «تابناک» هرمزگان، احمد نوربالا عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران و رئیس بخش روان تنی بیمارستان امام خمینی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وجود خشونت در جوامع مختلف اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی در زمینه میزان خشونت در کشورمان به دست نیامده است اما به طور کلی این عارضه به دلیل مسائل روز اجتماعی و حتی مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در افراد مشاهده می‌شود.

هرمزگان بیشترین میزان افزایش اختلالات روان را در چند سال گذشته به خود اختصاص داده است!

او ادامه داد: اگر انسان نسبت به آینده خودش خوش‌بین نباشد و نداند که در آینده چه اتفاقاتی قرار است برایش رخ بدهد این امر باعث بروز مشکلات روحی و روانی از جمله خشونت و کاهش آستانه تحمل مردم می‌شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران تأکید کرد: ناپایداری در تصمیم‌گیری‌ها، میزان خشونت را در کشور و دیگر جوامع افزایش می‌دهد بنابراین افراد هنگام دفاع از حق و حقوقش گاهی دست به کارهای خشونت‌آمیزی می‌زند که به طور غیرعمد و بدون هیچ قصد و غرضی است.

سلامت روان در استان‌های کشور چگونه است؟

او افزود: مطالعه‌ای در مورد وضعیت سلامت روان به طور مستقل در تهران انجام شده است و  نتایج این بررسی‌ها به ما می‌گوید که اختلالات روانی روند افزایشی تا سال ۹۰ و پس از آن یک روند کاهشی را داشته است. 

نور بالا با اشاره به میزان اختلالات روان در استان‌های مختلف کشور بیان کرد: استان مرکزی و اصفهان بیشترین میزان رشد اختلالات روان را داشته است، بعد از این سه استان، لرستان ، هرمزگان ، تهران ، زنجان ، آذربایجان غربی، کرمانشاه ، ایلام  و کردستان بیشترین میزان افزایش اختلالات روان را به در چند سال گذشته به  خود اختصاص داده است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: میزان خشونت در افراد ارتباط مستقیم با کمبود محبت آنها در دوران کودکی دارد و به والدین توصیه می‌کنم که هیچ فرقی بین فرزندان خود در هنگام لطف و محبت به آنها نگذارند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
نظریه جناب دکترنوربالا متاسفانه برابر بررسی تخصصی و علت افزایش اختلالات روان نبوده فقط ازروی پرونده های تشکیل شده دررابطه بوده است
دکتر دواستان بعنوان کاهش اختلالات روان نامبرده که کمترین مشکلات ومعضلات اجتماعی مثل بیکاری و مهاجرپذیری دارد
ولی استانی مثل هرمزگان که بالاترین سطح مهاجر پذیری درکل کشوردارد و اجتماع آن‌ باید حداقل باید ۱۰۰فرهنگ غیربومی باسلیقه و رفتارهای متفاوت بپذیرد وازطرفی این مهاجر پذیری متاسفانه فرصتهای شغلی افراد بومی را تصاحب و دچار چالش کرده که به همین علت بیکاری جوانان افزایش که همین معضل اجتماعی باعث افزایش اختلالات روان درجامعه این استان بوجودآورده
که یعنی ۸۰درصد افزایش اختلالات روان مربوط به همین دو مورد است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار