کد خبر: ۷۸۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ 23 September 2019
بسم رب الشهدا

شروع هفته دفاع مقدس امسال با نوای محرم حال و هوای دیگری نسبت به سال های گذشته به خود اختصاص داده و رژه امروز نیروهای مسلح و بسیجیان با شور عاشورایی با دیگر دلاور مندان با عظمت و شکوه خاصی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و مقام معظم رهبری، عهد پیمان بستند.
این حضور مقتدرانه توانسته است دشمنان قسم خورده تا دندان مسلح جمهوری اسلامی ایران را در درون دنیایی از بهت حیرت و سرخوردگی فرو برد.
آری هر گاه ملتی با تکیه بر توانمندی و ظرفیت داخلی خویش بتواند بهره برد نظیر چنین حرکت های خود جوش و عظمت شجاعت سبز پوشان تیز پرواز ها، دریانوردان، بسیجیان، حافظان نظم و امنیت در داخل به پاس ایستادگی ها در مقابل ظلم ابر قدرت ها امروز به اوج خود رسیده است.
بله اگر امروز شاهد اینگونه رشادت ها در زمینه های مختلف هستیم باید عرض کنم بواسطه تلاش آن جوانانی بود که با دست خالی در مقابل چندین کشورهای ظالم و ارتش صدام بعثی که به ظاهر جنگ فقط نقطه شروع اش در خاک تحت امرش بودو ایشان را توسط غربی ها سپر دفاعی و جلو دار کردن اما نتوانسته اند یک وجب از این خاک را به یغما ببرند.
در روزگاری که اگر ورقه های تاریخ ایران متمدن را مورد مطالعه و بازنگری قرار دهیم بواسطه شاهان خوش گذاران و دنیا پرست علاوه منابع داخلی مگر چندین کیلومتر مربع از خاک ایران به راحتی بخاطر خوش گذرانی در فرنگ ها که از دست ندادیم.
اما جرقه های مقاومت و ایستادگی را روحانیانی که در روزگاری از شیخ فضل الله نوری تا حضرت امام خمینی بت شکن با حمایت مردم توانسته اند راز مقاومت و طعم استقامت و استقلال را برای این ملت به ارمغان آورده اند، اینها تا آخرین نفر تکلیفشان را ادا کردن .
همه عزیزانی که در جبهه های حق علیه باطل شرکت نمودند، همه احساس تکلیف کردن و جانشان کف دست گرفتن و راهی جبهه ها شدند، براستی آیا می دانید، همان دوره هم کم بودند انسانهایی که از خود بگذرند، از زندگی شیرین، خانواده و دنیا دل بکنند و تنها به امید رضای خدا در راهی قدم گذارند که جز خطر ره آوردی نداشت و جز جانبازی، مفقودالاثری، و شهادت اجری نداشت.
چه بسیار مادرانی که با چشمان پر از اشک با دست خود کاسه روشنی آب رو پشت سر ثمره زندگی شان، به زمین ریختن و چه بسیار نوعروسانی که حتی سه وعده غذایی یک روز رو کنار همسرانشان نبودن و چه بسیار بچه هایی که حتی یک بار نتوانستند طعم آغوش گرم پدرانه را بچشند.
بله اینها دستاورد های جنگ بود، جنگی که جورش را شیرمردان حزب الله و خانواده هایشان به دوش کشیدند، دلاورانی که رستم و اسفندیار و اسطوره های داستان های کهن ایران زمین کم و کوچک اند در برابر صلابت عزم و اراده پولادینشان.
باید عرض کنم کسانی که در هر جایگاه پست مقامی که باشند می توانند با کنار گذاشتن حواشی هاو فرصت سوزی ها بفکر آینده ای روشن و متحول اندیشه پیشه کرده، و از هرفرصت و ظرفیت برای رشد و توسعه گام های تاثیرگذار برداشته شود تا شاهد نیازمندی های (برونی) نباشیم.
همه کسانی که مقاومت کردن به سرفرازی ایران و ایرانی، به عشق زنده نگه داشتن اسلام و قرآن بود.
گاهی در گوشه کنار شنیده میشود که برخی ها دارند با یک اقدام نسنجیده و غیر منطقی نام مبارک شهدا را از کوچه و خیابان حذف می کنند که این هم خود جای بسی فکر، تأمل وتاسف دارد و ما هم وظیفه داریم نه تنها،تحت هیچ شرایطی از یاد نام وصیت نامه های شهدا و امام شهدا لحظه ای شانه خالی نکنیم بلکه سیره عمر بابرکت شان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
اما بدانیم که دفاع همچنان باقی است، اگر زمانی جوانان این مرز و بوم تفنگ دست گرفتند و راهی جبهه دفاع از مملکت ما کردند، اگر همه سختی هارو به جان خریدند تا زیر بار ذلت مستکبرین عالم نروند، اگر غیرت به خرج دادند و مثل یک مرد عمر و معیشت خودشان راکوتاه نمودند و خرج ما کردند، خواستند یادمان بدهند رسم شجاعت و استقامت و مردانگی را.
امروز دفاع من و تو از جنس همان دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۵۹ است، خاکریز همان خاکریز و دشمن همان دشمن است، همان دشمنی که جز نابودی ایران اسلامی آرزویی در دل ندارد و زمانی با سلاح توپ و خمپاره امروز با سلاح فرهنگی و تحریم، دروغ، مقابله فرهنگ اسلامی و سیاست نیرنگ به میدان جنگ آمده. اما غیرت جوانان ایرانی هنوز از جنس، شهابی فر، ستار اورنگ غیرت هرمز پور و باکری ها، خرازی ها، چمران ها،آوینی ها است، هنوز رگ ایثار و از خودگذشتگی تو وجود مسلمان شیعه ایرانی زنده است، هنوز جنگ و جبهه و سربند یا حسین، یا مهدی،یا.علمدار کربلا، دنیای مان هست، امروز شهدا شاهدند که من دانشجو، به عشق آبادی سرزمینم درس می خوانم که با خون جوانان رشیدش آبیاری شده و جون گرفته نه به امید آسایش دو روزه دنیا.
چه خوش گفت سید شهیدان اهل قلم، آقا سید مرتضی آوینی: هزاران سال از آغاز حیات بشر بر این کره‌ی خاکی می‌گذرد و همه‌ی آنان تا به امروز مرده‌اند و ما نیز خواهیم مرد و بر مرگ ما نیز قرن‌ها خواهد گذشت.
خوشا آنان که مردانه مرده‌اند و تو ای عزیز،
می‌دانی تنها کسانی مردانه می‌میرند که مردانه زیسته باشند.
در پایان: پیغمبر اسلام فرمود ما من قطرش احب الی الله من قطرش دم فی سبیل الله؛ هیچ قطره‏ای در مقیاس حقیقت‏ و در نزد خدا از قطره خونی كه در راه خدا ریخته شود بهتر نیست شهادت تزریق خون است به پیکر اجتماع ، این شهدا هستند كه به پیكر اجتماع و در رگهای اجتماع خاصه اجتماعاتی كه دچار كم خونی هستند خون جدید وارد می‏كنند .
یادشان گرامی، راهشان پر رهرو باد
با احترام
سید حسین رازیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار