دبیر هیات:
دبیر هیات بوکس با اشاره به حضور مربیان خوزستان در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف، گفت: حضور این مربیان در سطح اول بوکس کشور و تجارب بین‌المللی آن‌ها انعکاس خوبی برای بوکس خوزستان داشته است و حتما خوزستان در سال‌های آینده به دوران طلایی خود برمی‌گردد.
کد خبر: ۷۸۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 23 September 2019

امیر صرایی در خصوص وضعیت بوکس استان در رده‌های سنی پایه، اظهارکرد: خوشبختانه در رده سنی پایه وضعیت خوبی داریم و این رده‌های سنی اقدامات خوبی برای رشد و شکوفایی بوکسورهای استان صورت گرفته است. در حال حاضر چندین ورزشکار را در تیم‌‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان داریم، ضمن این‌که در رده‌سنی بزرگسالان باز هم مدعیانی برای ملی‌پوش شدن وجود دارد.

وی با بیان این‌که خانه بوکس استان توسط اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در حال تعمیر است و به همین نتوانستیم اقدامات‌مان را برا رشد این رشته گسترده‌تر کنیم، افزود: به هر حال حضور هشت ملی‌پوش در اردوهای تیم‌ملی رده‌های سنی مختلف نشان‌دهنده این است که بوکس خوزستان فعالیت خوبی نسبت به سایر هیات‌های ورزشی استان داشته است.

دبیر هیات بوکس خوزستان با اشاره به حضور مربیان استان در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف، گفت: اتابک کاراوند مربی تیم‌ملی بزرگسالان، کوروش مولایی سرمربی تیم‌ملی امید و خفایی مسوول کمیته استعدادیابی فدراسیون و مربی تیم‌ملی نوجوانان است و خوشبختانه در بخش مربیگری نیز وضعیت خوبی در کشور داریم. این موفقیت‌ها با یک کار دسته‌جمعی رقم خورده است و کسانی که اکنون در بوکس خوزستان افتخار همکاری با آن‌ها را داریم، افرادی متفکر و شناخته شده هستند.

وی ادامه داد: آقای صالحی نایب‌رییس فدراسیون بوکس نیز که فردی خوزستانی است، از هیچ تلاشی برای موفقیت بوکس خوزستان دریغ نمی‌کند و حامی ما بوده است. همچنین دکتر بمانی سرپرست هیات با درایت و مدیریت خود و جمع کردن تمام نخبه‌های بوکس خوزستان، تیم قوی و خوبی را در هیات آماده خدمات‌رسانی به جامعه بوکس کرده و به نظرم تا این‌جای کار بوکس خوزستان عملکرد خوبی داشته است و امیدوارم بعد از این نیز شاهد اتفاقات خیلی بهتری در این رشته باشیم.

صرایی با تاکید بر این‌که بوکس خوزستان روند مثبتی داشته‌ است، عنوان کرد: مطمئن باشید ثمره کارهایی که در رده‌سنی پایه صورت گرفته است را در سه چهار سال آینده خواهید دید و در هر وزن نیز دو سه مدعی برای ملی‌پوش شدن خواهیم داشت. در واقع در آینده نزدیک از بوکس خوزستان هم در بخش بازیکن و هم در بخش مربیگری بیشتر از این در کشور خواهید شنید.

وی بیان کرد: ‌پیشکسوتان بسیار خوبی در بوکس خوزستان داریم که تلاش شد از نظریات و رهنمودهای آن‌ها برای پیشبرد اهداف بوکس استان استفاده شود. این پیشکسوتان همیشه در کنار ما بوده‌اند که جا دارد از همه آن‌ها قدردانی کنم.

دبیر هیات بوکس خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات لمیدهای کشور در خوزستانی میزبانی خواهد شد؟ گفت: متاسفانه این مسابقات در خوزستان نخواهد بود و این رقابت‌ها پانزدهم مهرماه در فریدون‌کنار برگزار می‌شود. تیم امید خوزستان نیز در اردو به سر می‌برد و خدا را شکر بوکسورهای استان تمرینات خوبی دارند و امیدوارم علی‌رغم کاستی‌ها و کمبودهایی که وجود دارد، این تیم بتواند با کادر فنی خوب و جوان خود، نتایج خوبی را کسب کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که حضور مربیان خوزستانی در تیم‌های ملی بزرگسالان، امید و نوجوانان، چقدر توانسته به پیشرفت بخش مربیگری استان و پرورش استعدادها کمک کند؟ گفت: حضور این مربیان در سطح اول بوکس کشور و تجارب بین‌المللی آن‌ها انعکاس خوبی برای بوکس خوزستان داشته است و حتما خوزستان در سال‌های آینده به دوران طلایی خود برمی‌گردد.

صرایی ادامه داد: به هر حال با کسب تجربه بین‌المللی توسط این مربیان، مطمئنا می‌توان به بازگشت استان به دوران خوب گذشته امیدوار بود، البته طی سال‌های اخیر اقدامات خیلی خوبی برای بوکس خوزستان و بازگشت آن به دوران خوب قبلی انجام شده است. مطمئن باشید در روزهای بهتری را در بوکس خوزستان خواهید دید.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آقای کاراوند تنها مربی سه ستاره خوزستانی است، ضمن این‌که آقای مولایی نیز تنها مربی تک‌ستاره استان محسوب می‌شود و آقای خفایی در حال ستاره‌دار شدن است. این‌ها یعنی مربیان ما تجارب خیلی خوبی را کسب کرده‌اند که واقعا کسب این تجارب کار ساده‌ای نیست. استانی مانند تهران با آن همه امکانات بالقوه و نیروی کار هنوز نتوانسته به اندازه خوزستان این قدر در بوکس و فدراسیون بوکس پررنگ ظاهر شود.

دبیر هیات بوکس خوزستان در پاسخ به این سوال که عملکرد مقصودی در رقابت‌های جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: این مسابقات اولین تجربه مقصودی در میدان جهانی بود و در حالی در اولین مبارزه خود بازنده اعلام شد که از حریف خود بهتر کار کرد اما رای داوران این بود که حریف تایلندی برنده است. همچنین تیم‌ملی بوکس ایران بدون دیدار تدارکاتی پا در این میدان جهانی و آوردگاه سنگین گذاشت. درست است که تیم‌ملی سه ماه در اردوی مستمر به سر می‌برد اما این بوکسورها هیچکدام بازی‌های تدارکاتی و در سطح بالا انجام نداده بودند، در حالی‌که این ورزشکاران باید حداقل سه چهار اردوی مشترک بین‌المللی برگزار می‌کردند تا بدون تجربه وارد چنین آوردگاهی نشوند.

وی بیان کرد: مقصودی بوکسور بسیار خوبی است اما تشنه دیدار تدارکاتی با حریفان بین‌المللی بود. رویداد جهانی نه‌ تنها برای مقصودی، بلکه برای سایر بوکسورها تجربه گران‌بهایی بود و مطمئن باشید در مسابقات گزینشی چین، این بوکسورها خود را بیشتر نشان خواهند داد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بوکس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار