رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام گفت: باتوجه به اینکه حجم عمده ای از تردد خودروها در طول سال و به ویژه در ایام اربعین از محل این ورودی ها صورت می گیرد زیباسازی و ایجاد امکانات رفاهی اولیه در این اماکن ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۷۸۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 25 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نظام کارزانی اظهار داشت: هرچند مسیر اصلی از محل میدان ارغوان به داخل شهر از سوی راه و شهرسازی مسدود شده چمن کاری، توسعه فضای سبز، جانمایی باکس های گل، نصب اِلمان های متناسب با فضای منطقه، پاکسازی و نظافت آن در دستور کار شهرداری قبل از اربعین قرار گرفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ایلام یادآور شد: در بوستان کنار میدان ارغوان سرویس های بهداشتی و مسجد برای مسافران و رهگذران ایجاد شده و باتوجه به اینکه راه و شهرسازی بخشی از دیواره کوه مشرف به میدان را دیوارکشی کرده در صدد رایزنی با این اداره کل برای زیباسازی این دیوار هستیم.

کارزانی توضیح داد: در صورت موافقت راه و شهرسازی این دیوار بعد از اتمام کار ساخت آن و با هدف زیباسازی ورودی شهر با گل های پیچ رونده به وسیله تور یا گابیون محصور شوند تا جلوه ای خاص و زیبا به ورودی شهر ببخشد.

وی گفت: همچنین برای بخش های خالی از فضای بلوار ولی محمد امیدی نیز ایجاد پارک های کوچک خطی تعریف شده که این پارک ها به زیباسازی و توسعه فضای سبز شهر ایلام کمک می کند و هم اکنون در قسمتی از بلوار روند احداث پارک خطی درحال اجرا است.

کارزانی در مورد میدان قران نیز افزود: نظافت و پاکسازی و افزایش فضای سبز محدوده میدان قرآن و مسجد در دستور کار شهرداری قرار دارد و نیز طبق برنامه ریزی های انجام گرفته یک ایستگاه صلواتی در آن مکان برای زائران اربعین ایجاد می شود.

وی در مورد ورودی هفت چشمه یادآور شد: برااساس بخشنامه های قانونی و رسمی هفت چشمه جزء محدوده شهر ایلام نیست و باید دهیاری، شورای روستا و بخشداری مرکزی نسبت به ساماندهی این ورودی اقدام کنند ولی با این وجود شهرداری ایلام در حد توان و اعتبارات محدود خود آب فضای سبز بلوار اصلی این منطقه را تامین کرده است

وی اظهار داشت: شهردار ایلام به فرمانداری پیشنهاد داد که در صورت تامین منابع مالی از ششدار تا ورودی هفت چشمه توسط شهرداری زیباسازی شود اما به خاطر کمبود منابع مالی این پیشنهاد مورد تایید قرار نگرفته است.

کارزانی همچنین ایجاد تونل نور سرپوشیده در میدان ۲۲ بهمن را یکی دیگر از برنامه های زیباسازی منظر شهری ایلام برشمرد و یادآور شد: اسکلت بندی فلزی این پروژه نصب شده و جانمایی اِلمان های کودکانه و تجهیز پارک کودک به وسایل بازی برای بچه ها از دیگر برنامه های شهرداری ایلام است./م

برچسب ها: ورودی شهر ، ایلام ، اربعین
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
نوبت به مسیر ایوان میشه بودجه ندارن ...خدایا مارا از شر مسئولین بیسواد و قبیله گرای قوم ......نجات بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار