پروفسور احسان کامرانی  
کد خبر: ۷۸۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 29 September 2019

احسان کامرانی عضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان و دارنده اولین مدرک پروفسورا در هرمزگان در یادداشتی به بررسی ابعاد عدم توسعه یافتگی هرمزگان پرداخته است.
 
۱-چرا با وجود پایتخت اقتصادی بودن استان هرمزگان درصد فقر در ان رو به افزایش است ؟رتبه پنجم در کشور. ایا زیبنده پایتخت اقتصادی کشور است؟
 
۲- چرا بایستی در این استان با کم ابی مواجه باشیم؟چرا یک سد و یا آب شیرین کن های جامع و اساسی با حفظ تمام استانداردهای زیست محیطی  در این سالها طراحی وساخته نشد؟
 
۳- چرا در استان هنوز مشکل بهداشتی و درمانی داریم به خصوص در شرق و غرب و جزایر ان و متاسفانه هنوز بیشترین مراجعه کنندگان بیمارستانها و مطبهای شهر یزد هرمزگانی ها هستند؟
 
۴- چرا استان هرمزگان با عدم اشتغال جوانان ان روبروست؟مگر این استان از صیادی،کشاورزی ،صنایع بزرگ ،خدمات و بازرگانی و سایر استعدادها و ذخایر کم نظیر برخوردار نیست؟
 
۵- چرا با وجود صنایع بزرگ در غرب شهر بندرعباس بعضی از انها خدمات فرهنگی،اموزشی و درمانی مناسب ارایه نمی کنند و ماحصل انهابرای مردم استان جز الودگی ،فاضلاب صنعتی و بحرانهای اجتماعی و زیست محیطی چیز دیگری نبوده است؟
 
۶-چرا به گردشگری و مزیتهای طبیعی استان و به خصوص گردشگری دریایی توجه نکرده ایم با وجود اینکه توریسم سومین صنعت درامدزای جهانی است؟چرا پل خلیج فارس با طول کمتر از دو کیلومتر هنوز  بین جزیره قشم و سرزمین اصلی ساخته نشده در صورتی که در جهان پلهای با طول بیشتر از ده کیلومتر بروی دریا ها ساخته شده است و می شود؟
 
۷-چرا هنوز خدمات و زیر ساختهای اساسی مانند  گاز در استان مهیا نمی باشد و هنوز مردم از سیلندرهای گاز با خطرها و مشکلات ان استفاده می کنند ؟در صورتی که این استان نفت و گازخیز می باشد و گاز ان به استانهای همجوار منتقل می شود.
 
۸- چرا قاچاق از مبادی رسمی  بنادر استان وارد می شود و اقتصاد  استان و کشوررا ویران می کند؟چه کسانی از این پدیده شوم سود می برند و تاحال برده اند؟
 
۹- چرا بین توسعه دانشگاههای استان و توسعه استان ارتباط معنی داری وجود ندارد و دانشگاهها در توسعه استان و جامعه محوری ان نقش چشمگیری ندارند؟ چرا اموزش و پرورش استان مشکلات زیربنایی دارد ؟چرا ما در قبولی های کنکور مانند استان یزد در کمیت و کیفیت قبولی ها فروغی نداریم؟
 
۱۰- چرا به مسایل فرهنگی و زیرساختهای ان توجه نکرده و نمی کنیم؟چند کتابخانه، سینما، سالن تئاتر و چند دانشکده هنر در استان ساخته شده با وجود استعدادهای کم نظیر هنری و فرهنگی جوانان آن.
 
چه کسی و یا کسانی مقصر این عدم توسعه نیافتگی استان بوده و هستند؟ و چه باید کرد؟ 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار