احمد مرادی نماینده مجلس گفت: انتصاب ناجی منتفی است! و زمانی که مرادی با تاکید اعلام نمود: از رئیس مجلس هم کمک گرفتیم نشان از پیچیدگی معادله انتصاب معاون سیاسی در هرمزگان دارد گفته‌های نمایندگان مجلس در حالی بود که حکم سعید ناجی برای معاونت سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان صادر شده اما احمد مرادی از رایزنی نمایندگان استان با رئیس مجلس در حاشیه سفرش به بندرعباس برای لغو این انتصاب خبر می‌دهند! به نظر می‌رسد این معادله فراتر از آنچه تصور می‌شد بزرگ شده است! 
کد خبر: ۷۸۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 28 September 2019

به گزارش «تابناک» هرمزگان، 30 شهریورماه محمد آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس و نماینده مردم هرمزگان برای اولین بار اظهاراتی درباره انتصاب معاون جدید استانداری ایراد کرد که نشانگر عدم رضایت مجموعه نمایندگان استان از تغییر در معاونت سیاسی و آوردن فردی از بیرون از استان برای این مسؤولیت بود.

ممکنه «ناجی» گزینه‌ جایگزینی «همتی» بعد از انتخابات باشد!

به فاصله اندکی از اظهارات آشوری در اینباره، سید مصطفی ذوالقدر و ناصر شریفی دو نماینده شرق و غرب هرمزگان نیز در گفتگوهای با خبرگزاری موج، سخنان آشوری را تأیید و بر عدم تغییر معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان تأکید کردند. 
روز سه شنبه 2 مهر اما خبر رسید که سعید ناجی به بندرعباس آمده و در استانداری هرمزگان نیز حضور یافته و احتمالاً جلسه‌ای نیز با استاندار هرمزگان داشته است.
این حضور وی در بندرعباس ابعاد تازه‌تری از ماجرا را روشن کرد.
برخی می‌گویند حکم سعید ناجی روز شنبه به عنوان معاون جدید سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان برای ساعاتی بر روی سایت وزارت کشور قرار گرفته اما پس از آن حذف شده است.
از سوی دیگر احمد مرادی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری موج خبر داده که انتصاب ناجی منتفی است. 
احمد مرادی با اشاره به سفر اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به بندرعباس اذعان داشت: در مدت زمانی که آقای لاریجانی در بندرعباس حضور داشتند با ایشان و استاندار هرمزگان صحبت‌های صورت گرفت، که با توجه به نزدیکی زمان انتخابات، هرگونه جابه‌جای در چیدمان سیاسی استان، باعث ایجاد شائبه‌های انتخاباتی خواهد شد، پس بهتر است این امر صورت نگیرد. 
وی افزود: از طرفی قرار است شخصی که در البرز با مشکل روبه‌رو شده و نتوانسته همکاری‌های لازم را با استاندار این استان داشته باشد و‌ به نوعی عزل شده است، به کار گمارده شود که به نظر ما به صلاح ‌نیست در این شرایط و اوضاع این فرد در پست مهم در استانی دیگر منصوب شود.
مرادی ضمن بیان این که استاندار به نمایندگان وعده داده است تا مشکل را حل و نتیجه‌ی آن را اطلاع‌رسانی کند، افزود: از حکمی که بر روی سایت وزارت کشور گذاشته شده بی اطلاع هستم ولی به طور کل بنا بر این شده که این انتصاب برای هرمزگان منتفی شود.
احمد مرادی در خصوص شایعاتی که در رابطه با اسکان سعید ناجی در مهمان سرای استانداری هرمزگان وجود دارد، بیان داشت: اگر این شخص به عنوان معاون سیاسی استانداری در هرمزگان حضور یافته، کار اشتباهی است، زیرا هیچ صحبتی در این خصوص نشده و من باید آخرین  نتیجه را از استاندار جویا شوم.
وی تصریح کرد در وضعیت کنونی که فرصت چندانی تا انتخابات نمانده است، به صلاح نیست این جا به جایی سیاسی انجام گیرد و این امر حامل شائبه های بسیاری است و اوضاع استان را متشنج خواهد کرد و کارِ کارشناسی شده ای نیست.
به این ترتیب اگر حکمی برای سعید ناجی به عنوان معاون سیاسی استانداری هرمزگان صادر شده باشد، فرآیند لغو آن نیز سلسله مراتبی دارد و تجربه نشان داده که مسؤولان وزارت کشور آن قدر سیاسی هستند که بخواهند برای دادن امتیاز لغو حکم ناجی، امتیازی فراتر از آن را از استان و نمایندگان آن بگیرند.
در این میان اما سکوت استاندار هرمزگان معنادار است چرا که اگر این انتصاب صورت گیرد، نشانه‌ای از ضعف مدیریتی وی بر هرمزگان است چون این برداشت را به دنبال خواهد داشت که او از روشن کردن وضعیت این معاونت عاجز بوده که وزارت کشور با آوردن نیرویی در اندازه‌های خود او، بدنبال سامان دادن به آن است. چه بسا همتی نیز با آوردن ناجی مخالف باشد چون ممکن است ناجی گزینه‌ای برای جایگزینی او بعد از انتخابات باشد!/جنوب ایران
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار