سرقت
مفخمی شهرستانی بیشترین آمار سرقت را مربوط به احشام دانست و بیان کرد: سارقین مسلحی که با ورود به شهرستان‌ها ایجاد ناامنی کرده بودند با تلاش پلیس دستگیر شدند
کد خبر: ۷۸۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷ 02 October 2019

 

 سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی روز گذشتهدر نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت این هفته، به برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان اشاره کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا امری ضروری است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه  نیروی انتظامی به عنوان یکی از سکان داران امنیت سعی میکند نقش خود را به درستی در جامعه ایفا کند، افزود: امنیت به عنوان یک زیرساخت مهم در جامعه است و اگر امنیت نباشد همه ارکان دچار مشکل می‌شود.

وی همچنین به ارایه گزارشی از فعالیت‌های نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف پرداخت و ادامه داد: رویکرد پلیس هوشمند سازی است چرا که هوشمند سازی یک ضرورت برای جامعه است.

این مقام مسئول همچنین پیش‌بینی و پیشگیری در راستای کاهش جرائم را از دیگر رویکرد‌های پلیس دانست و اضافه کرد: آسیب‌ها بر اساس اولویت شناسایی می‌شود و تحقق این مهم نیازمند مشارکت و مساعدت سایر دستگاه‌های ذیربط است.

سرهنگ مفخمی شهرستانی همچنین به کشف و دستگیری باند سرقت سایبری اشاره کرد و گفت: یک هکر ۱۶ ساله که اطلاعات ۱۶ هزار نفر را در کشور سرقت کرد،   در ماه گذشته شناسایی و دستگیر شد.

وی بر آگاهی هر چه بیشتر مردم و همچنین استفاده از رمز یکبار مصرف تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید احتیاط بیشتری کنند و از درگاه‌های مطمئن خرید اینترنتی انجام دهند و در حفظ کارت‌های بانکی خود کوشا باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی به ارایه آماری از فعالیت نیروی انتظامی در شش ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: طی شش ماه گذشته ۶ هزار و ۵۰۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شد و در این راستا طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد. 

سرهنگ مفخمی شهرستانی در ادامه با بیان اینکه سرقت نخستین آسیب شناسایی شده در سطح شهر اراک و استان مرکزی است، گفت: طی ۵۰ روز گذشته میزان سرقت از ۴۸ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافت.

این مقام مسئول همچنین بیشترین آمار سرقت را مربوط به احشام  دانست و بیان کرد: سارقین مسلحی که با ورود به شهرستان‌ها ایجاد ناامنی کرده بودند با تلاش پلیس دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین به آمار تصادفات در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی معبر اصلی کشور است و استان‌ها را به هم متصل می‌کند به لحاظ افزایش تصادفات، ۷ درصد تعداد متوفیان افزایش یافته است.

وی همچنین به افزایش ریالی ۱۰۲ درصدی کالای قاچاق و  ۱۳ درصد افزایش کشف خودرو‌های حامل کالای قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۲ درصد نیز افزایش کشفیات مواد مخدر و دو درصد دستگیری خرده فروشان در سطح شهر اراک را شاهد بودیم.

سرهنگ مفخمی شهرستانی همچنین به اجرای طرح «ظفر» اشاره کرد و گفت:  این طرح به منظور ارتقای امنیت اجتماعی در استان مرکزی اجرا می‌شود. 

فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت مشارکت و همدلی و همراهی مردم با پلیس گفت: ایجاد تعامل و اعتمادسازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی راهی برای برقراری امنیت هر چه بیشتر در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار