مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف برخی داروها از پوشش بیمه، گفت: طبق تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت داروهای خارجی دارای مشابه ایرانی، از فهرست بیمه خارج می شوند. این موضوع مختص سازمان تامین اجتماعی نیست و همه صندوق های بیمه ای باید این مصوبه را اجرا کنند.
کد خبر: ۷۸۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱ 02 October 2019

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در ششمین جلسه از نشست های گفت وشنود که با موضوع تامین اجتماعی و سالمندی و مقررات بازنشستگی در موسسه عالی پژوهش برگزار شد، افزود: کارکرد این جلسات شنیدن مطالب شرکای اجتماعی و ذینفعان است که قطعاً این گفتگوها در تصمیم گیری ها اثرگذار است.

داروهای خارجی دارای مشابه ایرانی، از فهرست بیمه خارج می‌شوند_مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

وی با بیان اینکه با دریافت دیدگاه ها و نظرات ذینفعان به دنبال کسب رضایتمندی آنها هستیم، گفت: خلاصه این جلسات تنظیم و برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود.
دکتر سالاری با اشاره به نظرات مطرح شده از سوی روسا و نمایندگان بازنشستگان حاضر در جلسه اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه به حق این قشر است که در این خصوص مقدماتی آغاز شده است و مجلس نیز به همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه دارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف برخی داروها از پوشش بیمه که مورد سئوال حضار بود، نیز گفت: این تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند از فهرست بیمه خارج شوند تا ضمن صرفه جویی از تولید داخلی حمایت شود.
وی افزود: در خصوص بیمه تکمیلی و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد برنامه های خوبی در حال اجرا است و تلاش می کنیم تاخیر به شرکت های بیمه نداشته باشیم.

سالاری در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه با وزارت بهداشت حرکت می کنیم تا پرداخت ها به موقع انجام شود و تکریم و کیفیت خدمات برای بازنشستگان و بیمه شدگان نیز حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه در نظر است مطالبات طرف قرارداد مراکز درمانی تامین‌اجتماعی سر ماه و به‌موقع پرداخت شود، افزود: ماه جاری نیز تعهدات خود را در قبال وزارت بهداشت ایفا کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسری در این زمینه ایجاد شود و سعی می‌کنیم چنین رویه‌ای استمرار یابد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: نرخ امید به زندگی طی سال های گذشته افزایش یافته است. سن بازنشستگی در ۳۰ سال گذشته کاهش پیدا کرده است و این مساله در محاسبات بیمه ای صندوق های بیمه ای تاثیرگذار است. از دیگر عواملی که هزینه های این سازمان را افزایش داده، بیمه های حمایتی بوده که البته توسط این دولت و این مجلس ایجاد نشده است.
سالاری گفت: گسترش دامنه مشاغل سخت و زیان آور و وضعیت اشتغال در کشور نیز در محاسبات بیمه ای ما تاثیرگذار بوده و نرخ پشتیبانی را کاهش داده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خدماتی که این سازمان موظف به ارائه آن است، با مدیریت بهینه ادامه پیدا می کند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار