حجت الاسلام فخرالدین صابری با اشاره به اقداماتی که در راستای توسعه فضای گردشگری استان دنبال شده است، اظهار کرد: در نیل به این هدف همراهی و حمایت از بخش خصوصی در جهت ایجاد بسترهای لازم برای پذیرایی و میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران را دنبال کردیم.
کد خبر: ۷۸۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 05 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه گفت: در قالب تقویت زیرساخت های حوزه گردشگری استان مواردی از جمله موافقت اصولی با اجرای پروژه های تفریحی - گردشگری توسط بخش خصوصی و یا اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران در این بخش اجرایی شده است.

وی با اشاره به ورود خوب سرمایه گذاران به حوزه گردشگری در این استان و به منظور ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی، گفت: کمک و مساعدت به سرمایه گذارانی از بخش خصوصی که قصد ایجاد مجمتع های تفریحی - خدماتی در نقاط مختلف استان را داشته اند نیز عملیاتی شده است.

صابری در ادامه از تلاش های انجام شده در استان برای سرمایه گذاری خوب در حوزه گردشگری سلامت خبر داد و گفت: گردشگری سلامت یکی از انگیزه ها و دلایل مهم گردشگران خارجی برای سفر به ایران است به همین دلیل در این حوزه به صورت ویژه در استان البرز کار شده است.

وی با تاکید به وجود نقاط مستعد گردشگری سلامت در استان، افزود: در منطقه برغان موقعیت بسیار مطلوبی را به عنوان مجتمع گردشگری - درمانی برای حضور گردشگران سلامت آماده سازی کرده ایم، این پروژه از روزهای پایانی سال ۹۶ آغاز شد و امسال به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص مشخصات مجتمع گردشگری - درمانی ویژه گردشگران سلامت در منطقه برغان، گفت: این مجموعه با وسعت حدود پنج هکتار در فضایی سرسبز و درون دره ساخته شده است، کار احداث ساختمان این مجتمع نیر با سرعت خوبی دنبال شده است.

صابری با اشاره به اینکه یک مجمتع گردشگری سلامت نیز در محدوده شهرک وحدت شهرستان فردیس در دست ساخت است، افزود: برای این پروژه نیز سرمایه گذار آماده اجرای عملیات احداث بنای این مجتمع است، تاکنون بخشی از امور در قالب طرح و برنامه اجرای این پروژه توسط پیمانکار آن آماده سازی شده است.

وی در ادامه با این توضیح که مجوز احداث مجتمع گردشگری سلامت فردیس نیز صادر شده و کار خاکبرداری این پروژه پیش برده شده است، بیان کرد: تنها برخی تعاملات و هماهنگی ها با شهرداری فردیس در رابطه با ساخت این مجتمع باید نتیجه برسد که اکنون در حال حل و فصل آن هستیم.  

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به اقدامات دنبال شده برای توسعه هرچه بیشتر صنعت بوم گردی حوزه گردشگری، گفت: در حال حاضر هشت واحد بوم گردی در البرز وجود دارد که فعال بوده و پذیرای مسافران است، موقعیت قرارگیری این مجتمع های گردشگری نیز در طالقان، محور کرج - چالوس و برغان است.

صابری با تاکید بر اینکه ۱۹ واحد بوم گردی دیگر نیز در استان در دست احداث است، گفت: تلاش ما بر این است که واحدهای بوم گردی جدید در سال جاری به اتمام برسد.

وی ادامه داد: در خصوص یک واحد بوم گردی بسیار بزرگ با سازه بسیار ارزشمند در منطقه «تالیان» برغان که حدود پنج سال معطل مانده بود، مشکلات موجود بر سر راه این پروژه گره گشایی شد و کار آن در دست اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه واحد بودم گردی تالیان در زمستان سال جاری آماده بهره برداری و پذیرش مسافر و گردشگر خواهد شد، افزود: این پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی شده است اما حل مشکلات آن با دستگاه های اجرایی توسط میراث فرهنگی دنبال شده است.

صابری در تشریح دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه گردشگری استان البرز به توسعه مکان های اقامتی از جمله ساخت هتل های جدید اشاره کرد و گفت: هتل پنج ستاره ای در شهر کرج در حال ساخت است که بیش از ۸۵ درصد کارهای آن انجام شده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی در پایان عنوان کرد: در سال جاری هتل بسیار ارزشمندی دیگری نیز با حمایت میراث فرهنگی و اجرای بخش خصوصی در «زیدشت» طالقان به مرحله بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار