مدیرکل تقسیمات کشوری جواب ذوالقدر را داد؛
کد خبر: ۷۸۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 11 October 2019

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: در زمان حاضر هیچ برنامه‌ای برای تقسیمات کشوری در سطح کاهش یا افزایش استان‌ها وجود ندارد.
به گزارش «تابناک» هرمزگان، سعید جلالی اعلام کرد: انگیزه‌ای در خصوص تفکیک استان‌های کشور وجود ندارد و در آینده نیز در صورت وجود چنین پیشنهادی، بررسی آن از طریق این نهاد انجام می‌شود.

ایجاد استان جدید در دستور کار وزارت کشور نیست

وی اضافه کرد: شرایط کنونی کشور طوری است که ایجاد استان جدید و افزایش تعداد استان‌ها نمی‌تواند صورت گیرد و طرح‌ریزی در این خصوص نیز به صلاح نیست.

وی بیان کرد: برخی افراد که با اهداف سیاسی در این خصوص اظهارنظر می‌کنند، از این کار خودداری کرده و افکار عمومی را در این زمینه مشوش نکنند.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور از بزرگان، نخبگان و مقامات سیاسی کشور خواست تا از مطرح کردن امور حاشیه‌ای در این زمینه به منظور نیل به اهداف خاص سیاسی و ایجاد ابهام در افکار عمومی خودداری کنند.

ایجاد استان جدید در دستور کار وزارت کشور نیست

به گزارش تابناک طی ماه‌های اخیر طرحی از سوی ذوالقدر نماینده مجلس ارائه شده که خواستار تقسیم استان هرمزگان بود.
سیدمصطفی ذوالقدر نماینده حوزه‌ی شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس خواستار ایجاد «استان هرمزگان شرقی» با مرکزیت میناب شد این نامه که در تاریخ ۲۶خرداد ۹۸ صادر شده، آمده است: «نظر به وسعت جغرافیایی، محرومیت‌های تاریخی و عدم توازن خدمات، تعداد زیاد شهرستان‌‌‌های استان هرمزگان و مسافت بین شهرستان‌ها با مرکز استان و طولانی‌شدن فرآیند تصمیم‌گیری، توسعه منطقه و کاغذبازی‌های خسته‌کننده اداری در استان و عدم رضایت مردمی در پیگیری کارها و هزینه زیاد تردد شهرستان‌های شرق استان برای مراجعه به مرکز استان و محرومیت‌های مختلف؛ نظر به موقعیت و شرایط حاکم بر اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی طبیعی منطقه‌ی شرق استان هرمزگان، تشکیل استان مرکب از شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد به مرکزیت میناب پیشنهاد می‌شود.»
حجت‌الاسلام ذوالقدر در ادامه‌ی نامه‌اش نوشته است: «با توجه به ضرورت تشکیل این استان و اهمیت موضوع، خواهشمند است طرح فوق در دستورکار و اولویت‌ها قرار داده شود.»

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار