کد خبر: ۷۸۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 12 October 2019
هانیه بیداد

 

تابناک / بانوی قایقران کرمانشاهی پس از خط خوردن از ترکیب نهایی تیم ملی روئینگ بانوان اعزامی به مسابقات آسیایی گفت: اولین کسی نیستم که به ناحق از ترکیب تیم ملی خط می‌خورد.

هانیه بیداد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، به هشت ماه حضورش در اردوی تیم ملی روئینگ بانوان جهت حضور در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی اشاره کرد و افزود: در این مدت در تمامی تست‌های بخش انفرادی که از ملی پوشان گرفته می‌شد، نفر اول بودم و در تست‌های تیمی هم نتایج بسیار خوبی می‌گرفتم.

وی اظهار کرد: چون اولین سال حضورم در رده سنی بزرگسالان بود، با انگیزه بالایی تمرین می‌کردم تا نفر فیکس تیم ملی شوم.

این بانوی قایقران اضافه کرد: با نزدیک شدن زمان اعزام به مسابقات آسیایی، حدود چند هفته پیش از ما تست گرفتند تا ورزشکاران نهایی را برای اعزام به مسابقات معرفی کنند. در تست‌هایی که گرفتند توانستم هم در بخش انفرادی و هم تیمی عملکرد خوبی داشته باشم و به عنوان نفر نهایی انتخاب شوم، اما بلافاصله پس از انتخاب نفرات نهایی یکی از ورزشکاران از شهر انزلی که از اردو خط خورده بود، شروع به اعتراض کرد و رئیس هیات استان گیلان هم با فدراسیون تماس گرفت و رایزنی کردند تا این ورزشکار به ترکیب تیم ملی برگردد.

بیداد افزود: پس از این اعتراض‌ها، فدارسیون اعلام کرد که برای نفرات انتخابی روئینگ سنگین وزن باید دوباره تست گرفته شود که این مسئله باعث شد تا در طول یک روز سه بار در قایق روئینگ دونفره سنگین وزن از من تست بگیرند.

وی تاکید کرد: چند هفته پیش که برای انتخابی نهایی تست داده بودیم، من و نازنین رحمانی در یک قایق باهم تست دادیم و چون هماهنگ بودیم توانستیم جزو نفرات نهایی باشیم، اما برای تست مجدد همان ورزشکار اهل انزلی را با نازنین رحمانی همراه کردند و من با ورزشکار دیگری همراه شدم. چون آنها دو بُرد داشتند آنها را به عنوان نفرات نهایی انتخاب کردند و من خط خوردم.

این بانوی قایقران گفت: تصمیم گرفتم  به کرمانشاه برگردم، اما در لحظه آخری که قصد بازگشت داشتم، از فدراسیون با من تماس گرفتند که چون در تمامی تست‌های انفرادی اول شده و در تست‌های تیمی هم عملکرد خوبی داشته‌ای به تیم برگرد تا دوباره تست بگیریم.

وی تاکید کرد: این تصمیم فدراسیون به مذاق هم تیمی‌هایم که به عنوان نفرات نهایی انتخاب شده بودند و حتی مربی تیم ملی خوش نیامد، برای همین قبل از تست گیری مجدد به من اعلام کردند که دیگر تست انفرادی نمی‌گیریم، درحالی که برای ورود به ترکیب قایق دو نفره و چهار نفره باید اول تست انفرادی گرفته می‌شد.

بیداد اضافه کرد: در تست قایق دو نفره نفری که با من همراه کردند، هیچ همکاری با من نداشت تا سرعت حرکت را بالا ببریم و از طرف دیگر رکوردهایی را برایم ثبت کرده بودند که کاملا اشتباه بود.

وی با بیان اینکه به ناحق از اردوی تیم ملی خظ خوردم، گفت: البته من اولین نفری نیستم که قربانی حق خوری‌ها می شوم، قبلا هم برای دیگر ملی پوشان چنین حق خوری‌هایی شده است.

این بانوی قایقران در پایان از قصدش برای خداحافظی از دنیای قهرمانی گفت  وافزود: می‌خواستم با انگیزه برای کسب سهمیه المپیک تمرین کنم، اما تمام انگیزه‌ام را گرفته‌اند و دیگر نمی‌خواهم ادامه بدهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار