سؤالی از مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان؟ آیا اگر متوفّی پدر خودتان بود باز هم با آرامش می‌گفتید: اگر اهمال و قصوری بوده باشد پیگیری می‌کنیم!.
کد خبر: ۷۸۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 16 October 2019

«تابناک هرمزگان»، حسن عباسی؛ بزرگ خانواده‌ای برای یک جراحیِ ساده به «بیمارستان شهید محمدی بندرعباس» مراجعه می‌کند. پس از اتمام جراحی بیمار به ریکاوری منتقل بخوانید به دلیل عدم مراقبت کافی، بیمار ۸۴ ساله‌ای که بی هوشی دریافت کرده است از تخت سقوط می‌کند!. و پس از سقوط پارگی به طول «ده سانتی متر» در پوست پشت سر بیمار ایجاد و پس از ترمیم آن بیمار در اثر «ضربه‌ی مغزی شدید» و «خونریزی مغزی شدید» فوت می کند!.

چرا مسئولیت ناپذیری! آنهم با ادبیاتی عقیم؟

اگر این اتّفاق در یک سیستم «مسئولیّت پذیر» رخ می‌داد ، تمام مسئولین ذیربط ریز و درشت از رئیس دانشگاه تا دیگران ضمن عذرخواهی و طلب بخشش از شرمساری استعفا می‌کردند.
بزرگ یک خاندان در اثر بی‌مبالاتی و بی‌توجهّی مرحوم شده ، چندین خانواده داغدار گردیده‌اند؟ ، اعتماد عمومی به بزرگترین بیمارستان شهر خدشه دار گردیده است! ، آنوقت ببینید و بشنوید افاضات روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را؛ در مصاحبه ای گفته‌اند: اگر اهمال و قصوری رخ داده باشد پی گیری می‌کنیم. دوباره بخوانید: اگر اهمال و قصوری رخ داده باشد!. مثلاً انتظار داشتند برانکارد بیمار توسط پرستاران ریکاوری عمداً واژگون شود تا اهمال و قصور شده باشد؟!.
مواردی از این دست فراوان در بیمارستان مذکور رخ می‌دهد که با اغماض و چشم پوشی مسئولین باکمال تأسف به فراموشی سپرده می‌شود.
اگر چند ماه قبل که وسیله‌ی جراحی در اتاق عمل قلب در سینه‌ی بیمار به جا ماند و عملی اضافه به بیمار تحمیل شد، مسئله به جای لاپوشانی و مخفی‌کاری پی‌گیری می‌شد شاید این اتفاق نمی‌افتاد.
بهتر است برای برّرسی این موضوع فیلم‌های دوربینهای مداربسته ریکاوری در اختیار مسئولین قضایی قرار گیرد تا با بررسی آنها ابعاد این بی‌توجهی و حادثه‌ی غیرقابل جبران به درستی پی‌گیری گردد.
البته «اگر» دوربین‌های مذکور فقط دکور نبوده باشند و یا فیلم‌های مربوطه «پَر» داده نشده باشند!. قطعاً ریکاوری اتاق عمل شهید محمدی غیراستاندارد است و بیشتر به زمین فوتبال شباهت دارد! فاصله‌ی ایستگاه پرستاری تا برانکاردهایی که بیمار روی آنها قرار می‌گیرد زیاد و غیر طبیعی است.
قطعاً بارها این مسئله از زمان افتتاح آن توسط دلسوزان گوشزد شده ولی گوش شنوایی برای رسیدگی و پیگیری وجود نداشته است.
از دست رفتن پدر یک خانواده و «غم و اندوه» بازماندگان را نمی‌توان با جلسه و بخشنامه و ... جبران کرد.
لازم است مسئولین مربوطه از شخص ریاست دانشگاه تا مسئولین پائین‌تر ضمن دلجویی و طلب بخشش نه تنها از خانواده‌ی آن مرحوم بلکه از تمام هرمزگانی‌های عزیزی که در طول شبانه روز در تمام ایّام سال به این مرکز مراجعه می کنند ضمن بهبود اعتماد خدشه یافته به اصلاح کاستی‌ها و کمی‌های سیستم تحت مدیریّت خود بپردازند.
در خاتمه سؤالی از مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان؟ آیا اگر متوفّی پدر خودتان بود باز هم با آرامش می‌گفتید: اگر اهمال و قصوری بوده باشد پیگیری می‌کنیم!.
اگر مسئولین بی‌توجّه و مسئولیّت‌ناپذیر بازخواست، مواخذه نشوند جان مردم بازهم به ناحق گرفته خواهد شد و این داستان مکرّراً تکرار خواهد داشت....
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
فکر کنم اول دنبال همون کد زدن بودن که از مزایا نیفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
متاسفانه جامعه ی پزشکی کشور به بیراهه رفته و با توجه به نفوذی که در سران و ذی نفوذان به سبب جامعه ی بیماری که داریم و به اصطلاح دست های در زیر گیوتین حضرات است ، متاسفانه اصلاح این امر کار بسیار دشواری هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار