رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ۲۹ پرونده تخلف زیست محیطی در ۶ ماهه نخست امسال در دادگستری دزفول تشکیل شد.
کد خبر: ۷۸۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 21 October 2019

مصطفی استاد چینی گر افزود: ۱۳ پرونده مربوط به شکار و صید غیرمجاز،  ۱۴ پرونده مربوط به آلودگی و مابقی مربوط به سایر تخلف ها در حوزه زیست محیطی بودند و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: ۶ ماهه نخست پارسال نیز ۲۱ پرونده تخلف زیست محیطی در دزفول تشکیل شده بود که از این تعداد ۱۵ پرونده مربوط به شکار و صید غیرمجاز و ۶ پرونده مربوط به آلودگی محیط زیست بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ نیز ۲۳ پرونده تخلف در حوزه زیست محیطی در دزفول تشکیل شد که از این تعداد ۱۴ پرونده مربوط به شکار و صید غیرمجاز و ۹ مورد مربوطه به آلودگی محیط زیست بود.

وی با بیان اینکه برخورد با متخلفان زیست محیطی در سال های اخیر  رو به رشد است، گفت: متخلفان حوزه شکار و صید غیرمجاز و عوامل هرگونه آلودگی در محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند تا شاهد تکرار چنین تخلف هایی از سوی آنها در این حوزه نباشیم.

استاد چینی گر از کاهش قابل ملاحظه میزان آتش سوزی در جنگل ها و مراتع دزفول در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: بارندگی خوب سال آبی گذشته باعث شد کمترین میزان آتش سوزی را در دزفول شاهد باشیم به طوری که در مدت ۶ ماه اول امسال فقط ۲ مورد آتش سوزی در احمدفداله و سالند اتفاق افتاد که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: آتش سوزی های جزیی نیز در برخی مناطق جنگل و مرتع دزفول اتفاق افتاد که با سرعت عمل نیروهای مردمی و محیط زیست مهار شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار