کد خبر: ۷۸۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 15 October 2019

باوقار با اشاره به موضوع مصاحبه جنجالی یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس، موضوع تهدید و تطمیع برای عدم انتشار این مصاحبه را تکذیب کرد و گفت: خبرنگار این سایت با واسطه پیشنهاد دریافت وجه برای عدم انتشار فیلم این مصاحبه را مطرح کرد.

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ هفته گذشته ابتدا عکس هایی از مصاحبه یک سایت محلی با « فیصل دانش »، رئیس سابق و عضو کنونی شورای شهر بندرعباس و پس از آن برش فیلم چند دقیقه ای از این مصاحبه و سپس فیلم کامل آن تحت عنوان افشاگری در فضای مجازی هرمزگان دست به دست شد که عملکرد برخی از اعضای شورا را به شدت زیر سئوال برد و این سایت پس از آن درصدد انجام گفتگو با اعضای طرف مقابل دانش برآمد که با واکنش های باوقار دیگر عضو شورا همراه شد.

« اسلام باوقار » از اعضای شورای شهر بندرعباس که سابقه ریاست آن را در کارنامه دارد پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به تشریح شبهات مطرح شده در مصاحبه « فیصل دانش » پرداخت و با تبیین نحوه چینش و انتخاب اعضای کمیسیون های شورا، تصریح کرد: همه اختلاف ها بر سر انتخاب نشدن برخی از اعضا به عنوان ریاست این کمیسیون هاست.

وی در تشریح فعالیت کمیسیون ها، گفت: بار اصلی‌ شورای شهر بر دوش کمیسیون هاست و هر موضوعی که قرار است در صحن شورا مطرح شود، ابتدا در کمیسیون‌ها به تصویب برسد.

این عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه برای بنده جای سوال است که مگر کمیسیون‌های شورای شهر چه چیزی دارند که از دست دادن موقعیت ریاست بر آنها موجب شود با انجام مصاحبه های جنجالی، جامعه را ملتهب کنیم.

وی مدعی شد که در دوره‌های پیشین شورا که بنده نیز برای ریاست کمیسیون‌های شورای شهر رای نیاوردم هیچ گاه برای تخریب دیگر اعضا متوصل به مصاحبه نشدم، خاطرنشان کرد: در این دوره « جهانبخش » و « فاطمه جراره » از اعضای شورا پیشنهاد دادند که کمیسیون ها سه به سه بسته شود تا مبادا گروهی به حاشیه برود و گروه دیگر قدرت بگیرد اما گروه مقابل اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد « باوقار » و « جهانبخش » کمیسیون داشته باشند.

باوقار با ذکر این نکته که گروه مقابل به دنبال گرفتن کمیسیون های خاص بودند، عنوان کرد: آنها برخی از کمیسیون های شورا را خط قرمز خود می دانستند درحالی که کوتاهی در ارائه خدمت به مردم باید خط قرمز باشد.

وی در پاسخ به بخشی از سخنان دانش در مصاحبه اخیر که روسای کمیسیون ها را بی تجربه معرفی کرده بود، گفت: « فرزانه آرامش » سال گذشته در دوره ریاست خود دانش، رئیس کمیسیون عمران بود که امسال نیز برای ریاست همین کمیسیون انتخاب شد، « جهانبخش نیز دو سال ریاست کمیسیون حقوقی را در کارنامه دارد که در سال جاری نیز به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیده شد، حجت الاسلام احمد عامری تجربه سه دوره ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را در کارنامه داشتند که امسال نیز به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب شد.

عضو شورای شهر بندرعباس همچنین گریزی به طرح موضوع لابی گری در گفته های دانش زد و بیان کرد: موضوع لابی گری امری طبیعی در مجلس و شوراست و در تمام دنیا مرسوم است.

وی افزود: پیش از انتخاب هیئت رئیسه شورا به پیشنهاد دانش سه نشست برگزار کردیم و در نوبت اول موضوع ریاست و نایب رئیسی خودش و بنده را مطرح کرد که نپذیرفتم و در جواب گفتم که به کار گروهی اعتقاد دارم و باید با دیگر اعضا مشورت کنم و در نهایت در نشست پنج نفره قرار براین شد که هرساله یک عضو به عنوان رئیس انتخاب شود که گزینه ما « عسکری زاده » بود و گروه مقابل با این ادعا که انتخاب عسکری زاده از قدرتمان می کاهد با آن مخالف کردند.

باوقار با بیان اینکه پس از انتخابات هیئت رئیسه، ما به عنوان عضو شورای شهر به خدمت خود ادامه دادیم، اذعان کرد: اما به دلیل وارد شدن هجمه های زیاد به بنده، تصمیم به برگزاری نشست خبری و شفاف سازی برای مردم گرفتم.

وی با ذکر این نکته که قصد ورود به حریم شخصی هیچ کدام از اعضای شورای شهر را ندارم، گفت: قطعا اگر همکاری با همکاری دیگر درد و دل کرد خلاف عرف و اخلاق است که آن شخص زیر سوال برده شود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: اگر اعضای شورا با یکدیگر مشکلاتی داشته باشند باید آن را در خود شورا برطرف سازند و کشاندن آن مشکلات به کف خیابان موجب نگرانی مردم می شود.

وی در ادامه به بیان اینکه طی روزهای گذشته موضوع زندگی کردن بنده در محله 2500 دستگاه(کوی ملت) بندرعباس در فضای مجازی دست به دست می شد، افزود: افتخارم این است که در این محله در حاشیه شهر به دنیا آمدم و در آنجا رشد کردم و در سن و سال نوجوانی تصمیم گرفتم در آینده به مشکلات این گونه محلات که با پوست و گوشتم لمس می کردم، رسیدگی کنم و امروز از هر کسی که بخواهد به مردم آن محلات توهین کند، نمی گذرم.

باوقار در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی جریان های سیاسی و شهردار نظراتی به شورا تحمیل می شود، تصریح کرد: مشورت یکی از اولویت های مهم اعضای شوراست اما تا کنونی مشورت و نظری نه از شهردار و یا افراد صاحب نفوذ دریافت کرده ام و خود این افراد هم اقدام به انجام چنین عملی نکرده‌اند.

وی افزود: تمام پروژه‌ها و طرح‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر بندرعباس ارجاء داده می‌شود و شهرداری باید در خصوص زمینه‌های مختلف پیشنهادات خود را در صحن شورا مطرح کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در رابطه با موضوع عدم پخش زنده جلسات علنی شورای شهر نیز گفت: این ایده در دوره اول شورا به شور گذاشته شد و بنده تنها موافق این طرح بودم، اما رای نیاورد.

وی با بیان اینکه بیش از 100 خبرنگار در هرمزگان فعالیت می کنند که همگی آنها برایم قابل احترام می باشند، به تشریح ماجرای کت انداختن روی دوربین یکی از سایت های محلی پرداخت و افزود: قرار نیست خبرنگاری با دوربین روشن در راهرو شورا بچرخد و داخل اتاق ها سرک بکشد و بدون اجازه اقدام به فیلم گرفتن کند زیرا برخی از بانوان در مجموعه شورا مشغول به کار هستند و خود و خانواده آنها مایل نیستند تصویرشان در فضای مجازی دست به دست شود.

باوقار با اشاره به اینکه پس از تذکر دادن مکرر به این شخص جهت خاموش کردن دوربین و بی توجهی وی به این درخواست، به ناچار و بنابر خواهش همکاران خانم، کت خود را بر روی دوربین گذاشتم، عنوان کرد: در شش سال گذشته که در شورای شهر عضویت دارم تا کنون با هیچ خبرنگاری مساله‌ای نداشته ام.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان، موضوع تهدید و تطمیع برای عدم انتشار مصاحبه « فیصل دانش »، دیگر عضو شورای شهر بندرعباس را تکذیب کرد و گفت: پیش از انتشار مصاحبه 10دقیقه‌ای، بنده با این فرد تماس گرفتم و درخواست پخش نشدن مصاحبه را داشتم اما هیچ گونه تهدیدی در کار نبود و اگر سندی مبنی بر تهدید، تطمیع و یا ارعاب وجود دارد، ارائه دهد.

باوقار در عین حال با بیان اینکه دانش روز پس از انجام مصاحبه مدعی شد که به دلیل عصبی بودن، مصاحبه کردم، گفت: دانش قبل از پخش فیلم بیش از 50 ددقیقه ای مصاحبه اش به من مراجعه کرد و گفت که خبرنگار مصاحبه کننده از طریق شخص دیگری پیشنهاد داده که اگر تمایل به عدم پخش مصاحبه دارید باید پول بپردازید که ما پاسخ دادیم که ایرادی ندارد فیلم را پخش کند.

وی گفت: از آن جایی که با رای مستقیم مردم انتخاب شده ام برای احترام به آراء مردم حاضرم در هر جمعی که مردم بخواهند حاضر شده و به سئوالات آنان پاسخ دهم و از این بابت هیچ گونه ترس و نگرانی از هیچ گروه یا مافیایی ندارم.

عضو شورای شهر بندرعباس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت: در دوران ریاست « فیصل دانش »، شخصی که شش ماه تا یک سال از زمان استخدامش به عنوان نیروی شرکتی در مجموعه شهرداری نمی گذشت به دلیل اینکه در ستاد انتخاباتی وی فعالیت داشته بود به عنوان مدیر اداری شورای شهر بندرعباس منصوب شد که در پاسخ به اعتراض سایر اعضا گفت که من به عنوان رئیس اختیار این را دارم که کادر اداری را انتخاب کنم.

وی در خاتمه میزان حقوق دریافتی اعضای شورا در سال جاری را بین سه میلیون و 400 تا سه میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود: پارسال این رقم سه میلیون و 200 هزار تومان بود که به دلیل افزایش ساعات کاری در کمیسیون ها از 50 به 70 ساعت افزایش یافته است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار