کد خبر: ۷۸۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 15 October 2019

قهرمانی اعلام کرد: در پی استفاده از ابلاغات الکترونیک توسط مراجع قضایی استان هرمزگان از آبانماه 1395 تاکنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک قضایی صادر شده که صرفه جویی مبلغی بالغ بر یکصد و شش میلیارد ریال را به همراه داشته است.

صرفه جویی 100 میلیاردی از طریق صدور ابلاغات الکترونیک قضایی در هرمزگان / صدور بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک در کمتر از سه سال

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ مجتبی قهرمانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در حاشیه افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر درگهان جزیره قشم و بیست و سومین دفتر از این نوع در استان هرمزگان اظهار داشت: این دفتر توسط بخش خصوصی زیر نظر دادگستری و با اعتباری حدود ۲ میلیارد ریال در مساحت 80 مترمربع آماده خدمت رسانی به مردم شریف این شهر و جزیره قشم است.

وی به مهترین وظایف این دفتر اشاره کرد و افزود: پذیرش شکایات، درخواست ها، اعتراض ها، لوایح و تمامی اقداماتی که به صورت ادارای در بدو مراجعه به دادگستری ها مورد نیاز است توسط این دفاتر انجام می‌شود.

این مقام قضایی همچنین خاطر نشان کرد:ثبت نام در ساما نه ثنا که مقدمه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی است نیز در این دفاتر انجام می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه در نتیجه استفاده از ابلاغات الکترونیک توسط مراجع قضایی استان هرمزگان از آبانماه 1395 تاکنون بیش از یک میلیون و چهارصد هزار ابلاغ الکترونیک قضایی صادر شده است خاطر نشان کرد: این موضوع صرفه جویی مبلغی بالغ بر یکصد و شش میلیارد ریال را در پی داشته است.

وی یادآور شد : اگر این روند همچنان به صورت سنتی و با استفاده از اوراق دستی یا چاپی انجام می‌شد ، ضمن تحمیل هزینه‌های گزاف به بیت المال و وقتگیر بودن برای طرفین و مراجع قضایی از شفافیت کافی نیز برخوردار نبود.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری هرمزگان عدم نیاز مردم به مراجعه حضوری به دادگستری و سرعت، دقت و شفافیت را از فواید راه اندازی این دفاتر و استفاده از ابلاغ الکترونیک برشمرد و در ادامه افزود : جلوگیری از اطاله دادرسی و دسترسی مردم سراسر کشور برای ثبت دادخواست‌های خود از دیگر مزایای این دفاتر است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار