کد خبر: ۷۸۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 19 October 2019

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه در ۵ ماهه امسال ۴۸ هزار و ۶۵ فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق داشتیم، گفت: هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی بیشترین تعداد پرونده را داشتند.

به گزارش «تابناک هرمزگان» به نقل از مهر، حمیدرضا دهقانی نیا در رابطه با وضعیت قاچاق در سال جاری، اظهار داشت: در ۵ ماهه امسال تعداد ۴۸ هزار و ۶۵ فقره پرونده متشکله مظنون به قاچاق داشتیم با ارزش ۵۸.۲۱۷ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد را نشان می دهد.

هرمزگان جزو استانهای دارای بیشترین تعداد پرونده قاچاق است

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بر اساس اعلام ناجا از این میزان پرونده، ۳۳ هزار و ۴۳۳ مورد به مراجع صالحه رسیدگی ارسال شده است که ۲۳ هزار و ۸۱۰ مورد مربوط به سازمان تعزیرات و ۹ هزار و ۶۲۴ مورد به دادسرای عمومی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت بررسی استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین تعداد پرونده را داشتند که اغلب به خروجی سوخت و فرآورده های نفتی مربوط بود.

دهقانی نیا گفت: بیشترین ارزش ریالی پرونده های متشکله مظنون به قاچاق نیز مربوط به استان بوشهر شامل کالای خوردو، استان هرمزگان برای لوازم خانگی و استان تهران برای لوازم و تجهیزات رایانه ای بوده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بیشترین سهم در سیستم های کاشف از نظر تعداد نیروی انتظامی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بیشترین سهم در تعداد پرونده نیز در سیستم های کاشف مربوط به نیروی انتظامی با ۸۳.۵ درصد است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار