می‌طلبد کاندیداهای محترمی که قصد رأی آوری و جلوس بر کرسی سبز مجلس! آتی را دارند ، بیخیال از توهم محبوبیت خیالی خود! ، صرفاً نگاهی به نتایج ملموس دوران مسئولیت گذشته و حال خود بی‌ندازند نه شعارهای بی نتیجه‌اشان که در سفره مردم چیزی از به واقعیت پیوستن حرفهایشان دیده نمی‌شود...
کد خبر: ۷۸۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 20 October 2019

«تابناک هرمزگان»، محسن درستکار؛ تقریبا چهل سال مصاف اصولگرایی و اصلاح‌طلبی آنهم بدون نتیجه‌ای ملموس برای مردم و ناامیدی ملت از شعار اعتدالگرایی در این اواخر ، زمینه‌ای فراهم نموده تا عملکرد فردی هرچند کوچک عملگرایان فعال در این سه طیف مطرح سیاسی ، در شرایط کنونی نمود خاصی پیدا کرده و نگاه مردم را بسوی خود معطوف نمایند.

انتخابات مجلس آینده ؛ رقابت بین

بی انگیزگی مردم به رفتارهای شعاری گذشته و اندک امید به آینده با حضور این عملگرایان در صحنه‌ی انتخاباتی آینده ، شاید برهم زننده بسیاری از محاسبات قبلی صاحب نظران و موجب ورود افرادی به مجلس گردد که تا چندی قبل کمتر کسی تصور حضور آنها را در صحنه انتخابات داشت تا چه رسد به رأی آوری و پدیده شدن برخی از آنها ، که صد البته استان هرمزگان نیز از این تحول اساسی بی نصیب نمانده و شواهد امر نیز نشان دهنده انزجار مردم از رویه‌های پوپولیستی و گرایش و اقبال عمومی بسوی کاندیداهای عملگراست ، کاندیداهایی که از هم‌اکنون در زمزمه‌های انتخاباتی استان نامشان به وفور شنیده می‌شود.
فعلا و تا این لحظه ؛
افزایش احتمال رأی آوری "منصور آرامی" نماینده ، کاندیدای بازمانده انتخابات گذشته و معاون سازمان بنادر کشور در این دوره..
و بر سر زبان‌ها بودن نام "پرویز سالاری" معاون استاندار ، رئیس و عضو دو دوره شورای شهر بندرعباس ، از کاندیداهای عملگرا و زمزمه‌های پدیده انتخاباتی و رأی اول شدن ایشان در این دوره ، می‌تواند مهر تاییدی بر این ادعا باشد ، هرچند که به گوش رسیدن نام آقایان: "ابوالقاسم جراره" نماینده و کاندیدای بازمانده دوره‌های گذشته، "جناب علامه زاده" از مسئولین استانی ، و حتی "شیخ میرزایی" رئیس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی سابق و ... می‌توانند برای برخی از کاندیداهای عوامگرا و شعاری زنگ خطری بزرگ باشند.
البته در مورد وضعیت و اقبال نمایندگان فعلی در بین مردم نیز باید گفت که برخلاف برخی برداشت‌های ظاهری ، "محمد آشوری" کما فی السابق در شرایطی مشابه دوره‌های گذشته و شاید هم اندکی بهتر از گذشته قرار دارد که یکی از دلایل اصلی آنرا می‌توان در شک و تردیدهای پیرامون حضور یا عدم حضورش در دور آینده دانست که او را به نوعی از تخریبها و انتقادات شدید دور نگه داشته است و همکارش آقای "هاشمی تختی" نیز هر چند که بخاطر فاصله گرفتن برخی از حامیان پرنفوذ دوره قبلش با افت شدید آراء روبرو شده است ، اما شواهد موجود حکایت از تصمیم به بازسازی و اوج گرفتن نسبی ایشان دارد.
اما در مورد جناب " احمد مرادی" این نماینده به ظاهر «پرجنب و جوش‌تر» از بقیه ، که افتخار داشتن شیفته‌ترین هواداران و قسم خورده‌ترین منتقدین و مخالفان را با خود یدک می‌کشد باید گفت؛ هر چند که توانسته است در بین عامه مردم نسبت به سایر نمایندگان، هواداران کمتری از دست بدهد، ولی به نظر می‌رسد که در بین افراد بانفوذ مردمی دارای رأی بالا ، که عامل اصلی بالا آوردن ایشان در دوره قبل بودند ، با افت شدید هوادار روبرو گردیده است که قسمت اعظم این مخالفتها یا ریزش آرای ایشان بر می‌گردد به برآورده نشدن توقعات چند صد نفر از کاندیداهای معترض شورای شهر بندرعباس و سایر شهرها و روستاهای استان که از کوتاهی هیأت نظارت پیرامون تقلب و تخلفات عدیده صورت گرفته در انتخابات شوراها ، خالی کردن پشت کاندیداهای معترض و تأیید غیرمنتظره انتخابات شورای شهر بندرعباس توسط ایشان (در حالی که خود ایشان بعنوان رئیس هیأت نظارت استان معترف به تقلب و تخلفات بسیار در آن بوده و هست) شدیداً گله‌مندند و مضاف بر آن ناراحتی برخی از مردم که مدعی‌اند ایشان با مسئولیت گرفتن برخی از جوانان بومی مخالفت کرده‌اند و برخی مسائل دیگر ... ، بی تأثیر در این ریزش آراء نیست ، که میطلبد این بزرگواران در فرصت باقی مانده تمهیداتی اتخاذ نمایند تا جبران کنند این ریزش آراء قابل توجه را که منجر به بازماندنشان از مجلس میگردد.
البته در حوزه انتخابیه شرق نیز "جناب ذوالقدر" با همه‌ی ضعف و نقایضی که به او نسبت داده می‌شود ، به صورت سنتی بخاطر روحیه عملگرایی ، پیگیری و قاطعیتی که در مسائل مختلف ، برخی‌ها به او نسبت می‌دهند از هم‌اکنون رأی آوری مجددش دور از انتظار نیست ، هرچند که نباید سایر رقبا یعنی آقایان: "دکتر فرهادی" ، "جناب هاشمی نخل ابراهیمی" و "رییسی" و... را دست کم گرفت.
در حوزه‌ی غرب نیز ظاهراً به نظر میرسد آقای"ناصر شریفی" نماینده فعلی امید رأی آوری بیشتری نسبت به بقیه دارد هرچند که آمدن "هاشم توانا" و "جباری" به صحنه انتخابات و مجوز ورود گرفتن افراد جوان پسندی چون "خالد زمزم نژاد" و ... می‌تواند کل معادلات انتخاباتی غرب را برهم زند.
به هر حال در انتخابات پیش روی مجلس ، مردم خسته از اظهارنظرهای عوامگرایانه ، بی شک ملاک اصلی انتخابشان عملگرایی و عملکردهای ملموس کاندیداها یا نمایندگان فعلی خواهد بود نه سخنرانی ها و شعارهای دائمی و بی نتیجه آنها ، هرچند که نمی‌توان تأثیرات سایر ابزارهای متنوع کسب رأی! را نیز در بالا بردن آراء برخی از این عزیزان! دست کم گرفت!
پس می‌طلبد کاندیداهای محترمی که قصد رأی آوری و جلوس بر کرسی سبز مجلس! آتی را دارند ، بیخیال از توهم محبوبیت خیالی خود! ، صرفاً نگاهی به نتایج ملموس دوران مسئولیت گذشته و حال خود بی‌ندازند نه شعارهای بی نتیجه‌اشان که در سفره مردم چیزی از به واقعیت پیوستن حرفهایشان دیده نمی‌شود و آنگاه در صورت "عملگرا" دیدن خود از چشم مردم ، تصمیم به در صحنه ماندن بگیرند! من الله توفیق برای همه آنها!
انتهای پیام/*

برچسب ها: نمایندگان مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار