شهردار اصفهان در اجلاس جهانی شهرهای دوستدار کودک و دیدار با شهردار کلن دیدار کرد.
کد خبر: ۷۸۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ 20 October 2019

به گزارش تابناک، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی اعلام کرد: در این اجلاس، کارگاه های متعددی برگزار شد تا تصمیم گیران و برنامه ریزان شهری با روش ها و مفاهیم ساختن شهرهای دوستدار کودک آشنا شوند و بدانند چگونه می شود شهرهایی ساخت که در آن ها حقوق کودکان رعایت شود.
وی ادامه داد: شهرهای جهان به دنبال این هستند که فضایی برای زندگی آرام کودکان با حفظ حقوق آن ها فراهم کنند. در این اجلاس، شهرها و کشورهای مختلف تجربیات خود را در این حوزه ارایه دادند. سخنرانی های مختلف در حوزه شهر دوستدار کودک، ارایه و کارگاه های مختلفی نیز همراه با نشست های پرسش و پاسخ تشکیل شد. همچنین نقش مشارکت کودکان در ساختن فضاهای شهری و فضاهای عمومی از جمله پارک ها و خیابان ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس، مذاکرات زیادی با نمایندگان کشورهای مختلف انجام شد، گفت: ملاقات با شهردار شهر کلن از جمله این مذاکرات بود. در این دیدار در حوزه حمل و نقل، انرژی های پاک و... رایزنی هایی انجام شد که پیگیری های لازم در این خصوص صورت می گیرد.
وی تأکید کرد: در جریان این مذاکرات و حضور در اجلاس شهرهای دوستدار کودک، تجربیات و دستاوردهای خوبی به اشتراک گذاشته شد. برای اینکه اصفهان به شهر دوستدار کودک تبدیل شود باید بتوانیم از تجربیات شهرهایی که سال ها این مسیر را طی کرده اند، استفاده کرده، تجربیات خود را منتقل کرده و با بومی سازی برخی اقدامات کشورهای دیگر متناسب با قوانین و شرایط کشور خودمان بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که کودکان زندگی خوبی در شهر داشته باشند.
گفتنی است شهردار اصفهان درحالی به دعوت یونیسف و در کنار حدود ٩٠ شهردار و مقام محلی از سرتاسر جهان، در این اجلاس شرکت کرد که اصفهان در یک قدمی‌ دریافت نشان شهر دوستدار کودک و پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک جهان، قرار دارد. همچنین نمایندگانی از وزارت کشور و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این اجلاس حضور داشتند.
اصفهان، دی ماه سال گذشته، میزبان نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک با حضور نماینده یونیسف در ایران، نمایندگانی از 31 استان کشور، جمعی از مدیران وزارت کشور و مدیران ارشد استان و شهر اصفهان، برای معرفی اصفهان به عنوان کاندیدای پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک بود. در تیرماه امسال نیز جلسه تهیه پیش‌نویس برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک اصفهان با حضور نمایندگان یونیســـف، وزارت کشـــور، ســــازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با موضوع کودک و مدیران شهرداری اصفهان برگزار شد. افزایش سرانه‌های فضای بازی کودکان، توسعه محلات دوستدار کودک، توسعه فضاهای گردشگری و تفریحی کودکان، کیفیت بخشی به فضای شهری، تدوین و تصویب ضوابط حمایتی از کودکان، امضای سند حقوق شهروندی کودکان و برگزاری نشست‌ها و رخداد‌های ملی و بین المللی برای کودکان همچون برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، از جمله اقداماتی است که شهرداری اصفهان در مسیر پیوستن به شبکه جهانی شهر دوستدار کودک، انجام داده است.
شهردار اصفهان با شرکت در نخستین اجلاس « شهرهای دوستدار کودک» در شهر کلن آلمان، بیانیه مشترک این اجلاس را امضا کرد.
شرکت‌کنندگان در این نشست، استقبال همه‌جانبه خود را از بیانیه‌ ارائه شده توسط نمایندگان کودکان و نوجوانان سایر مناطق و شهرهای دوستدار کودک سراسر جهان اعلام کردند و با وجود آگاهی از نقاط مشترک موجود میان کنوانسیون حقوق کودک و اهداف توسعه پایدار (SDG) که اجرای یکی تأثیر مستقیمی بر دیگری دارد، متعهد شدند که اقدامات لازم در خصوص تحقق شهر دوستدار کودک را متناسب با شرایط و قوانین شهرهای کشورهای خود انجام دهند. شرکت‌کنندگان همچنین اعلام کردند که به منظور برقراری عدالت و حفظ حقوق کودکان و نوجوانان در جوامع خود، اقدامات لازم در رابطه با حقوق کودکان و نوجوانان را در شهرهای خود پیاده‌سازی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار