یک استاد تربیت‌بدنی:
مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که باید از جزیره‌ای عمل کردن در ورزش خارج شویم، گفت: هر چقدر ورزش همگانی قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، توفیقات بیشتری در ورزش قهرمانی حاصل خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 21 October 2019

سیدحسین مرعشیان با اشاره به اهمیت ورزش و اختصاص یک هفته به نام هفته تربیت‌بدنی و ورزش، اظهارکرد: طی سال‌های اخیر استقبال مردم از ورزش خوب بوده است و مردم باتوجه به نیازشان ورزش را به صورت روزانه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاهیان نیز به این مهم معتقدند که ورزش باید سهل و قابل دسترس باشد. یعنی شرایط باید به گونه‌ای باشد که هر فرد در هر ساعت از روز امکان ورزش برایش فراهم باشد. توصیه ما این است که آحاد مردم باید ورزش را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و خوشبختانه فرهنگ ورزش همگانی ترویج پیدا کرده است و زمانی که از پارک‌ها عبور می‌کنیم، می‌بینیم که مردم در حال استفاده از امکانات و وسایل تندرستی نصب شده در پارک‌ها هستند. هر چقدر بتوانیم ورزش همگانی را ترویج دهیم، این مهم به نفع آحاد مردم است.

مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ ورزش، به ویژه ورزش همگانی، گفت: هر زمان که رسانه پای کار آمده، نتایج خوبی حاصل شده است زیرا با اطلاع‌رسانی مناسب علاقه‌مندی مردم به رشته‌های ورزشی و ورزش چندین برابر شده است. امیدوارم در حوزه ورزش همگانی نیز شاهد اطلاع‌رسانی‌های بهتر از قبل باشیم.

وی عنوان کرد: به نظرم نسبت به گذشته، نگاه به ورزش بهتر شده است و مردم با آگاهی بیشتر به سمت ورزش آمده‌اند. در هر صورت هر چقدر ورزش همگانی و مشارکت مردم در این مهم حداکثری شود، ورزش قهرمانی نیز رشد خیلی بهتری خواهد داشت.

مرعشیان بیان کرد: به نظر من داشتن متولی مشخص به ویژه در ورزش همگانی می‌تواند به رشد ورزش کمک شایانی کند. ایجاد همدلی بین شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و ... با ورزش خوزستان باعث رشد بیش از پیش ورزش همگانی خواهد شد. از جزیره‌ای عمل کردن در ورزش باید خارج شویم و تمام نهادهایی که کنار اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان هستند باید پای کار بیایند و با مشخص شدن متولی ورزش همگانی، برنامه جامعی برای مردم علاقه‌مند به ورزش خوزستان تدوین شود تا در نهایت مشارکت حداکثری مردم را در ورزش همگانی داشته باشیم.

وی گفت: هر چقدر ورزش همگانی قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، توفیقات بیشتری در ورزش قهرمانی حاصل خواهد شد. در واقع میوه و ماحصل ورزش همگانی باید به موفقیت در ورزش قهرمانی ختم شود و فکر می‌کنم اگر مشارکت حداکثری را در ورزش همگانی داشته باشیم، این مهم ترویج ورزش قهرمانی را هم در بر خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار